Opony zimowe - oceny/opinie

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Grze_chu
Posty: 86
Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
Samochód: Ateca

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: Grze_chu » 04 paź 2019, 7:35

Szukając opon i felg przez ostatnie dni zaciekawiła mnie kwestia indeksu prędkości, nośności i wzmocnienia opony.
Biorąc pod uwagę homologację czyli dla 17" 215/55 94 V praktycznie zimowych opon nie ma (4 sztuki na oponeo). Większość opon zimowych (96% na oponeo) w tym rozmiarze ma indeksy 98 V i często dodatkowo jest wzmocniona.
Ponoć jeśli producent nie zaleca, to lepiej nie kupowac opon wzmocnionych ( XL), ani z wyższym indeksem nośności, bo po co przepłacać, do tego rośnie zużycie paliwa... Ale alpin 6 i 5 (nieliczne, idealne z homologacją) w tym rozmiarze, z indeksami 94V i bez wzmocnienia, są droższe i dostępne w kilka dni.
W innych rozmiarach (dla innych aut) nie ma problemów, wybór duży. Nie miałem nigdy problemu z zakupem opon (zazwyczaj były budżetowe, pierwszy raz skusilem się na premium, z resztą to tylko 300-500 pln więcej od niższej klasy na komplecie) do samochodów klasy B.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦

Sponsor

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Sponsor


Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 195
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: thecichy » 04 paź 2019, 11:01

Tak, faktycznie to zestawienie minimalnych wymagań homologacyjnych, co do indeksów jest nietypowe. Ale zauważyłem, że tak naprawdę większa różnica w cenie robi się przy wyższych indeksach prędkości. Jak się ograniczymy do prędkości V, to nośność czy też wzmocnienie nie robią już takiej różnicy - jak się już ostatecznie zdecydowałem na Blizzaka to 101, XL i nawet RFT (!) razem zwiększyły cenę kompletu o jakieś 180zł (ok. 45zł na oponie).

Grze_chu
Posty: 86
Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
Samochód: Ateca

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: Grze_chu » 04 paź 2019, 11:29

A czy RFT nie wymaga czujników TPMS?
Nie pamiętam gdzie, ale na jakiejś stronie miałem komunikat, że opony nie pasują do Ateca, ze względu na brak TPMS.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦

Kuchar
Posty: 139
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: ATECA FR 2.0TDI

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: Kuchar » 04 paź 2019, 12:28

Nie mamy stricte TPMSow, a w mojej Atece mam fabryczne runflaty.

Grze_chu
Posty: 86
Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
Samochód: Ateca

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: Grze_chu » 04 paź 2019, 13:04

w sumie RF wymaga monitorowania ciśnienia, może to rozwiązanie w Ateca jest wystarczające.
Poszukałem stronę gdzie pojawiła się informacja, że Ateca nie jest kompatybilna. Jest to strona Bridgestone:
https://www.bridgestone.pl/osobowe-4x4- ... riveguard/
Oponeo także nie wyświetla opon RF jak sie wybierze nasz samochód.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦

Kuchar
Posty: 139
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: ATECA FR 2.0TDI

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: Kuchar » 04 paź 2019, 18:18

Małe sprostowanie, bo zasiałem ferment i spojrzałem nieuważnie.

Może być coś na rzeczy Grze_chu, bo faktycznie nie mam u siebie założonych RF.
Mój błąd.. :oops:

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 556
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: Frodo » 04 paź 2019, 18:31

To ktoś pisze (ostatni wpis), że zamontował sobie RF w Atece i jest zadowolony:
https://www.ateca-forum.de/index.php?th ... den-ateca/
Z monitorowaniem ciśnienia chodzi pewnie o to by ktoś zbyt długo nie jeździł na RF po przebiciu (biorąc pod uwagę to co człowiek czasem widzi na drogach ma to swoje uzasadnienie). W Atece informacja o problemie będzie opóźniona lub w ogóle jej nie będzie bo zmiana obwodu opony bedzie znacznie mniejsza... Ktoś może jechać np. 200 km/h i nawet nie wiedzieć, że nie ma już powietrza.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 195
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: thecichy » 04 paź 2019, 20:09

Cóż, temat faktycznie wygląda "kolorowo"... a z braku wystarczającej ilości czasu nie gnębiłem go tak mocno aby zderzyć kulki alternatywnego pomiaru ciśnienia opon w Atece z Driveguard a'la RFT. Troszkę dzisiaj podrążyłem jeszcze temat i z jednej strony faktycznie zalecają do samochodów z TPMS, z drugiej zaś:
a) Driveguard w zimowych Blizzakach to nie taki typowy twardy Run on flat, boczki są z bardziej miękkiego materiału,
b) zadzwoniłem dzisiaj do serwisu Seata popytać o ich doświaczenia i co najmniej nie mają żadnych przeciwskazań, zdarzyło im się nawet pare razy zakładać run flaty do Ateki, wg nich TPMS to tylko dodatkowy czynnik mający poinformować o problemie
c) nieodłączną cechą (przestawianą jako wada) run flatów są przypadkowe będne odczyty TPMS
d) przy 17-tkach znacznie łatwiej zauważyć, odczuć, usłyszeć "nierówną" jazdę/trakcję - oponki dzisiaj przyszły, zbadałem je sobie organoleptycznie i są minimalnie twardsze na bokach ale da się je troszkę uginać poprzez mocniejsze ściśniecie dłońmi.
Mam jeszcze troszkę czasu aby je zamienić na nieDriveguardy ale biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że w razie wystąpienia jakiegoś uszkodzenia opony podczas jazdy jest mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z opanowaniem samochodu, co w stosunku do zwykłej opony jednak zwiększa bezpieczeństwo to mimo wszystko jestem teraz trochę... Confused :)
(pomyślę jeszcze i poczytam przez weekend i w poniedziałek zdecyduję czy zamieniać)

dario37
Posty: 1006
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI DSG7Xcellence Black Magic

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: dario37 » 08 paź 2019, 14:41

thecichy pisze:
04 paź 2019, 20:09
Cóż, temat faktycznie wygląda "kolorowo"... a z braku wystarczającej ilości czasu nie gnębiłem go tak mocno aby zderzyć kulki alternatywnego pomiaru ciśnienia opon w Atece z Driveguard a'la RFT. Troszkę dzisiaj podrążyłem jeszcze temat i z jednej strony faktycznie zalecają do samochodów z TPMS, z drugiej zaś:
a) Driveguard w zimowych Blizzakach to nie taki typowy twardy Run on flat, boczki są z bardziej miękkiego materiału,
b) zadzwoniłem dzisiaj do serwisu Seata popytać o ich doświaczenia i co najmniej nie mają żadnych przeciwskazań, zdarzyło im się nawet pare razy zakładać run flaty do Ateki, wg nich TPMS to tylko dodatkowy czynnik mający poinformować o problemie
c) nieodłączną cechą (przestawianą jako wada) run flatów są przypadkowe będne odczyty TPMS
d) przy 17-tkach znacznie łatwiej zauważyć, odczuć, usłyszeć "nierówną" jazdę/trakcję - oponki dzisiaj przyszły, zbadałem je sobie organoleptycznie i są minimalnie twardsze na bokach ale da się je troszkę uginać poprzez mocniejsze ściśniecie dłońmi.
Mam jeszcze troszkę czasu aby je zamienić na nieDriveguardy ale biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że w razie wystąpienia jakiegoś uszkodzenia opony podczas jazdy jest mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z opanowaniem samochodu, co w stosunku do zwykłej opony jednak zwiększa bezpieczeństwo to mimo wszystko jestem teraz trochę... Confused :)
(pomyślę jeszcze i poczytam przez weekend i w poniedziałek zdecyduję czy zamieniać)
Hmmmm...sorki ale nic z tego nie zrozumiałem.... :(
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 Black Magic Xcellence.

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 195
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI

Re: Opony zimowe - oceny/opinie

Post autor: thecichy » 08 paź 2019, 19:12

dario37 pisze:
08 paź 2019, 14:41
thecichy pisze:
04 paź 2019, 20:09
Cóż, temat faktycznie wygląda "kolorowo"... a z braku wystarczającej ilości czasu nie gnębiłem go tak mocno aby zderzyć kulki alternatywnego pomiaru ciśnienia opon w Atece z Driveguard a'la RFT. Troszkę dzisiaj podrążyłem jeszcze temat i z jednej strony faktycznie zalecają do samochodów z TPMS, z drugiej zaś:
a) Driveguard w zimowych Blizzakach to nie taki typowy twardy Run on flat, boczki są z bardziej miękkiego materiału,
b) zadzwoniłem dzisiaj do serwisu Seata popytać o ich doświaczenia i co najmniej nie mają żadnych przeciwskazań, zdarzyło im się nawet pare razy zakładać run flaty do Ateki, wg nich TPMS to tylko dodatkowy czynnik mający poinformować o problemie
c) nieodłączną cechą (przestawianą jako wada) run flatów są przypadkowe będne odczyty TPMS
d) przy 17-tkach znacznie łatwiej zauważyć, odczuć, usłyszeć "nierówną" jazdę/trakcję - oponki dzisiaj przyszły, zbadałem je sobie organoleptycznie i są minimalnie twardsze na bokach ale da się je troszkę uginać poprzez mocniejsze ściśniecie dłońmi.
Mam jeszcze troszkę czasu aby je zamienić na nieDriveguardy ale biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że w razie wystąpienia jakiegoś uszkodzenia opony podczas jazdy jest mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z opanowaniem samochodu, co w stosunku do zwykłej opony jednak zwiększa bezpieczeństwo to mimo wszystko jestem teraz trochę... Confused :)
(pomyślę jeszcze i poczytam przez weekend i w poniedziałek zdecyduję czy zamieniać)
Hmmmm...sorki ale nic z tego nie zrozumiałem.... :(
No cóż, nie wiem co Ci na to poradzić... :?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość