Pisałem już gdzieś. Chcesz oszczędzić albo kupić opony klasy premium w cenie klasy średniej - kup w Niemczech. Oczywiście opłaca się to najbardziej jeżeli tam jeździsz
Co do opon to wstępnie zdecydowałem się na Nokian WR D4 225/55 R17 ale waham się czy nie wybrać Continental Winter Contact TS850.
Z oponami zimowymi jest tak, że nie ma to jak NOWA opona zimowa
Z zimówek z jakimi miałem styczność to Yokohama W.drive V905 (205/55 R16) oraz Kleber Krisalp HP3 (215/50 R17). Żadna z nich mnie nie zawiodła ale bądźmy szczerzy, w zimę nie jeździ się "aż tak" jak w lato. Powyższe opony nigdy mnie nie zawiodły ale każda z nich używana była w innym aucie. Ciężko zatem stwierdzić czy gdybym w danym momencie zamiast opon Yokohama miał Klebery to czy byłoby lepiej czy może gorzej...prawie jak wróżenie z fusów
Aha no i oczywiście czym się sugerowałem - opiniami bo co do testów straciłem zaufanie od kiedy sami dziennikarze potwierdzili, że są sponsorowane. Niby teraz do testów opony zakupywane są przez "testerów" bezpośrednio w sklepach a nie są odbierane od producenta ale nikt z nas za to ręki sobie uciąć nie da
Patrząc na rozmiar opon zimowych 225/50 R18 to szczerze zbyt dużego wyboru nie mam
Endrju pisze: ↑18 lip 2017, 22:04
Ja też się rozglądam. I może to zabrzmi dziwacznie ale nie zawsze markowe oznacza dobre. Letnie mam Bridgestony i powiem Wam ,że to nie są dobre opony jeżeli chodzi o mokrą nawierzchnie, jeżeli tylko trochę popada to nie idzie normalnie ruszyć. Natomiast jeżeli chodzi o opony zimowe to jeździłem na naszych Kormoranach i byłem bardzo zadowolony, dawały sobie dobrze rade na błocie pośniegowym, jedyną bolączką jest to że nie robią ich w naszym rozmiarze, ja miałem 235/40/18. Chętnie też wysłucham waszych opinii na temat innych marek.
Endrju nasze letnie Bridgestony mają słabe opinie zatem liczyłem się z tym, że będzie kupa
zobaczymy jak szybko się zużyją.
.....ale napęd 4drive ratuje im honor...w sumie 4drive pewnie i oponom ZETEX podwyższyłby opinie