Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Tritium
Posty: 53
Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Tritium »

Czyli co konkretnie włączyć i gdzie?
Zobaczcie na ekranie, jak wciskam przycisk na kierownicy pojawia się napis „travel assist włączony”, tj. 4-5 sekunda filmu.



Sponsor

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Endrju »

Faktycznie , ale ja najpierw włączam przycisk obok czyli ACC i dopiero później TA i wtedy nie ma tego efektu jazdy od linii do linii.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Misiek »

Tritium pisze:
05 lut 2021, 4:00
Nagrałem filmik z zygzakowania oraz rzut na włączone opcje.

Sorki za kadr. Trzeba dobrze patrzeć na ruchy kierownicy i jazdę względem krawędzi. Nie wprowadzam żadnej korekty, tylko wyłączam alarm.

https://youtu.be/HwYvlkkDiU4

Coś źle robię?
Według mnie to jest wina widoczności pasów na jezdni - patrz mój post na tej stronie powyżej. Jeżeli kamera widzi obraz tak samo jak widać na nagranym przez Ciebie filmie, to bardzo słabo je widać, ponieważ co chwila zlewają się z odblaskami od mokrej nawierzchni. Żadna technologia nie jest do końca idealna i nie zawsze działa prawidłowo. Jeżeli możesz, to przejedź jeszcze raz tą samą trasą, ale jak już będzie sucha i nie pod intensywne słońce i zobacz, przekonaj się jak wtedy będzie się zachowywał samochód.

Samochody autonomiczne są testowane już od kilku lat i producenci zapowiadają powszechną ich dostępność oraz używanie jeszcze za dobrych kilka lat, właśnie z powodu tych niedoskonałości zastosowanych technologii, które ciągle i nieustannie próbują usunąć, a przynajmniej zminimalizować. Główny problem polega na tym, że w samochodach aktualnie dopuszczonych do ruchu istnieją wyłącznie "wspomagacze kierowcy", a nie technologia mogąca go w mniejszym lub większym stopniu zastąpić i na przykład dlatego co chwila pojawia się monit o dotknięcie kierownicy. Żeby przypadkiem nikomu nie przyszło do głowy przez dłuższy czas w ogóle nie trzymać kierownicy, że nie wspomnę o malej drzemce, czy zajęciem się czym innym (smartfon) niż obserwacja drogi, taka mała namiastka jazdy autonomicznej.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Bartek_Ateca
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2020, 13:08
Samochód: Seat Ateca 2020 FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Bartek_Ateca »

Misiek pisze:
05 lut 2021, 10:10
Tritium pisze:
05 lut 2021, 4:00
Nagrałem filmik z zygzakowania oraz rzut na włączone opcje.

Sorki za kadr. Trzeba dobrze patrzeć na ruchy kierownicy i jazdę względem krawędzi. Nie wprowadzam żadnej korekty, tylko wyłączam alarm.

https://youtu.be/HwYvlkkDiU4

Coś źle robię?
Według mnie to jest wina widoczności pasów na jezdni - patrz mój post na tej stronie powyżej. Jeżeli kamera widzi obraz tak samo jak widać na nagranym przez Ciebie filmie, to bardzo słabo je widać, ponieważ co chwila zlewają się z odblaskami od mokrej nawierzchni. Żadna technologia nie jest do końca idealna i nie zawsze działa prawidłowo. Jeżeli możesz, to przejedź jeszcze raz tą samą trasą, ale jak już będzie sucha i nie pod intensywne słońce i zobacz, przekonaj się jak wtedy będzie się zachowywał samochód.

Samochody autonomiczne są testowane już od kilku lat i producenci zapowiadają powszechną ich dostępność oraz używanie jeszcze za dobrych kilka lat, właśnie z powodu tych niedoskonałości zastosowanych technologii, które ciągle i nieustannie próbują usunąć, a przynajmniej zminimalizować. Główny problem polega na tym, że w samochodach aktualnie dopuszczonych do ruchu istnieją wyłącznie "wspomagacze kierowcy", a nie technologia mogąca go w mniejszym lub większym stopniu zastąpić i na przykład dlatego co chwila pojawia się monit o dotknięcie kierownicy. Żeby przypadkiem nikomu nie przyszło do głowy przez dłuższy czas w ogóle nie trzymać kierownicy, że nie wspomnę o malej drzemce, czy zajęciem się czym innym (smartfon) niż obserwacja drogi, taka mała namiastka jazdy autonomicznej.
Jak zbyt długo nie trzymasz rąk na kierownicy to auto zaciska pas i gwałtownie naciska hamulec żeby "wybudzić" kierowcę - sprawdziłem :)
U mnie jest podobnie (Ateca po FL) auto zygzakuje, odbija się od krawędzi jezdni. Swoją drogą nie ma możliwości żeby włączyć "Travel Assist" bez kliknięcia przycisku obok (ACC).

Barton
Posty: 131
Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Barton »

Na drogach krajowych i gminnych gdzie co chwilę są skrzyżowania, wysepki lub brak prawego namalowanego pasa asystent nie działa za dobrze. Generalnie ja tego używam na ekspresówkach i autostradach, wtedy jedzie elegancko, nawet kilkadziesiąt kilometrów.
Co prawda mam przedlift, ale chyba wiele się w tej kwestii nie zmieniło.

Awatar użytkownika
Walt
Posty: 229
Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Walt »

Rzeczywiście asystent pasa ruchu reaguje zupełnie inaczej niż w wersji przedliftowej. O ile w "starej" Atece prowadził się pewnie między liniami reagując stanowczo, to w "nowej" samochód zjeżdża na pas drogowy i mam wrażenie, że gdybym w porę nie chwycił kierownicy to wylądowałbym w rowie. Sprawdzone dzisiaj na nowej, wyraźnie oznakowanej szosie.
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Endrju »

Kurde to ja nie mam takich problemów. Dodam tylko że nie mam predykcyjnego tempomatu tylko taki jak w poprzedniej Atece. A jak jeździłem Leonem to faktycznie miałem problem żeby się utrzymać w pasie. Możliwe że w predykcynym jest coś skopane.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Walt
Posty: 229
Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Walt »

Też nie mam predykcyjnego.
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Teo »

Także potwierdzam, a mam porównanie, bo jezdzilem po jakies 3 miesiace i Ateca przedliftową i FL.
Przedlifotwa: trzymanie w pasie bylo dosc umowne. Dzialalo, ale mialem wrazenie ze bardzo delikatnie. Kiedys puscilem kierownice na bardzo łagodnym, ale bardzo długim łuku autostrady i po jakims czasie Line Assist chyba sie znudzilo, bo mnie wyprowadzil poza pas.
FL: nie wypuszcza poza pas, działa bardzo agresywnie, ale zamiast po odbiciu od linii wrocic do rownoleglej jazdy wzgledem tej linii auto zaczyna jechac jak pileczka pingpongowa, odbija sie to od lewego to od prawego kranca pasa.
Ale... no wlasnie - czy to aby nie tak wlasnie powinno wygladac ? Bo jak dla mnie to tak. To ma nas w jakiejs krytycznej sytuacji zaspania czy zagapienia sie odepchnac od krawedzi pasa, a potem powinnismy przejac kierownice i wyprostowac ją, a nie jechac dalej śpiąc..

Awatar użytkownika
greg_the_lazy
Posty: 423
Rejestracja: 17 kwie 2018, 21:06
Lokalizacja: Janki, Falenty Nowe
Samochód: Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: greg_the_lazy »

Ja mam 1.4 TSI MY'18 z normalnym tempomatem, bez ACC, przy włączonym"prowadzeniu po torze nawet na zakrętach daje rade do 120-140 km/h. Czasem próbuje się siłować na zakrętach ale jak złapie lane assist to wraca.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey

ODPOWIEDZ