Wady Ateki I FL (od RM 2021)
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
- Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)
Czyli co konkretnie włączyć i gdzie?
Zobaczcie na ekranie, jak wciskam przycisk na kierownicy pojawia się napis „travel assist włączony”, tj. 4-5 sekunda filmu.
Zobaczcie na ekranie, jak wciskam przycisk na kierownicy pojawia się napis „travel assist włączony”, tj. 4-5 sekunda filmu.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3726
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)
Faktycznie , ale ja najpierw włączam przycisk obok czyli ACC i dopiero później TA i wtedy nie ma tego efektu jazdy od linii do linii.
-
- Posty: 2444
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)
Według mnie to jest wina widoczności pasów na jezdni - patrz mój post na tej stronie powyżej. Jeżeli kamera widzi obraz tak samo jak widać na nagranym przez Ciebie filmie, to bardzo słabo je widać, ponieważ co chwila zlewają się z odblaskami od mokrej nawierzchni. Żadna technologia nie jest do końca idealna i nie zawsze działa prawidłowo. Jeżeli możesz, to przejedź jeszcze raz tą samą trasą, ale jak już będzie sucha i nie pod intensywne słońce i zobacz, przekonaj się jak wtedy będzie się zachowywał samochód.Tritium pisze: ↑05 lut 2021, 4:00Nagrałem filmik z zygzakowania oraz rzut na włączone opcje.
Sorki za kadr. Trzeba dobrze patrzeć na ruchy kierownicy i jazdę względem krawędzi. Nie wprowadzam żadnej korekty, tylko wyłączam alarm.
https://youtu.be/HwYvlkkDiU4
Coś źle robię?
Samochody autonomiczne są testowane już od kilku lat i producenci zapowiadają powszechną ich dostępność oraz używanie jeszcze za dobrych kilka lat, właśnie z powodu tych niedoskonałości zastosowanych technologii, które ciągle i nieustannie próbują usunąć, a przynajmniej zminimalizować. Główny problem polega na tym, że w samochodach aktualnie dopuszczonych do ruchu istnieją wyłącznie "wspomagacze kierowcy", a nie technologia mogąca go w mniejszym lub większym stopniu zastąpić i na przykład dlatego co chwila pojawia się monit o dotknięcie kierownicy. Żeby przypadkiem nikomu nie przyszło do głowy przez dłuższy czas w ogóle nie trzymać kierownicy, że nie wspomnę o malej drzemce, czy zajęciem się czym innym (smartfon) niż obserwacja drogi, taka mała namiastka jazdy autonomicznej.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 23 lis 2020, 13:08
- Samochód: Seat Ateca 2020 FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)
Jak zbyt długo nie trzymasz rąk na kierownicy to auto zaciska pas i gwałtownie naciska hamulec żeby "wybudzić" kierowcę - sprawdziłemMisiek pisze: ↑05 lut 2021, 10:10Według mnie to jest wina widoczności pasów na jezdni - patrz mój post na tej stronie powyżej. Jeżeli kamera widzi obraz tak samo jak widać na nagranym przez Ciebie filmie, to bardzo słabo je widać, ponieważ co chwila zlewają się z odblaskami od mokrej nawierzchni. Żadna technologia nie jest do końca idealna i nie zawsze działa prawidłowo. Jeżeli możesz, to przejedź jeszcze raz tą samą trasą, ale jak już będzie sucha i nie pod intensywne słońce i zobacz, przekonaj się jak wtedy będzie się zachowywał samochód.Tritium pisze: ↑05 lut 2021, 4:00Nagrałem filmik z zygzakowania oraz rzut na włączone opcje.
Sorki za kadr. Trzeba dobrze patrzeć na ruchy kierownicy i jazdę względem krawędzi. Nie wprowadzam żadnej korekty, tylko wyłączam alarm.
https://youtu.be/HwYvlkkDiU4
Coś źle robię?
Samochody autonomiczne są testowane już od kilku lat i producenci zapowiadają powszechną ich dostępność oraz używanie jeszcze za dobrych kilka lat, właśnie z powodu tych niedoskonałości zastosowanych technologii, które ciągle i nieustannie próbują usunąć, a przynajmniej zminimalizować. Główny problem polega na tym, że w samochodach aktualnie dopuszczonych do ruchu istnieją wyłącznie "wspomagacze kierowcy", a nie technologia mogąca go w mniejszym lub większym stopniu zastąpić i na przykład dlatego co chwila pojawia się monit o dotknięcie kierownicy. Żeby przypadkiem nikomu nie przyszło do głowy przez dłuższy czas w ogóle nie trzymać kierownicy, że nie wspomnę o malej drzemce, czy zajęciem się czym innym (smartfon) niż obserwacja drogi, taka mała namiastka jazdy autonomicznej.
U mnie jest podobnie (Ateca po FL) auto zygzakuje, odbija się od krawędzi jezdni. Swoją drogą nie ma możliwości żeby włączyć "Travel Assist" bez kliknięcia przycisku obok (ACC).
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
- Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)
Na drogach krajowych i gminnych gdzie co chwilę są skrzyżowania, wysepki lub brak prawego namalowanego pasa asystent nie działa za dobrze. Generalnie ja tego używam na ekspresówkach i autostradach, wtedy jedzie elegancko, nawet kilkadziesiąt kilometrów.
Co prawda mam przedlift, ale chyba wiele się w tej kwestii nie zmieniło.
Co prawda mam przedlift, ale chyba wiele się w tej kwestii nie zmieniło.
- Walt
- Posty: 229
- Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)
Rzeczywiście asystent pasa ruchu reaguje zupełnie inaczej niż w wersji przedliftowej. O ile w "starej" Atece prowadził się pewnie między liniami reagując stanowczo, to w "nowej" samochód zjeżdża na pas drogowy i mam wrażenie, że gdybym w porę nie chwycił kierownicy to wylądowałbym w rowie. Sprawdzone dzisiaj na nowej, wyraźnie oznakowanej szosie.
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.
Jest 2.0TSI Xperience.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3726
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)
Kurde to ja nie mam takich problemów. Dodam tylko że nie mam predykcyjnego tempomatu tylko taki jak w poprzedniej Atece. A jak jeździłem Leonem to faktycznie miałem problem żeby się utrzymać w pasie. Możliwe że w predykcynym jest coś skopane.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)
Także potwierdzam, a mam porównanie, bo jezdzilem po jakies 3 miesiace i Ateca przedliftową i FL.
Przedlifotwa: trzymanie w pasie bylo dosc umowne. Dzialalo, ale mialem wrazenie ze bardzo delikatnie. Kiedys puscilem kierownice na bardzo łagodnym, ale bardzo długim łuku autostrady i po jakims czasie Line Assist chyba sie znudzilo, bo mnie wyprowadzil poza pas.
FL: nie wypuszcza poza pas, działa bardzo agresywnie, ale zamiast po odbiciu od linii wrocic do rownoleglej jazdy wzgledem tej linii auto zaczyna jechac jak pileczka pingpongowa, odbija sie to od lewego to od prawego kranca pasa.
Ale... no wlasnie - czy to aby nie tak wlasnie powinno wygladac ? Bo jak dla mnie to tak. To ma nas w jakiejs krytycznej sytuacji zaspania czy zagapienia sie odepchnac od krawedzi pasa, a potem powinnismy przejac kierownice i wyprostowac ją, a nie jechac dalej śpiąc..
Przedlifotwa: trzymanie w pasie bylo dosc umowne. Dzialalo, ale mialem wrazenie ze bardzo delikatnie. Kiedys puscilem kierownice na bardzo łagodnym, ale bardzo długim łuku autostrady i po jakims czasie Line Assist chyba sie znudzilo, bo mnie wyprowadzil poza pas.
FL: nie wypuszcza poza pas, działa bardzo agresywnie, ale zamiast po odbiciu od linii wrocic do rownoleglej jazdy wzgledem tej linii auto zaczyna jechac jak pileczka pingpongowa, odbija sie to od lewego to od prawego kranca pasa.
Ale... no wlasnie - czy to aby nie tak wlasnie powinno wygladac ? Bo jak dla mnie to tak. To ma nas w jakiejs krytycznej sytuacji zaspania czy zagapienia sie odepchnac od krawedzi pasa, a potem powinnismy przejac kierownice i wyprostowac ją, a nie jechac dalej śpiąc..
- greg_the_lazy
- Posty: 423
- Rejestracja: 17 kwie 2018, 21:06
- Lokalizacja: Janki, Falenty Nowe
- Samochód: Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)
Ja mam 1.4 TSI MY'18 z normalnym tempomatem, bez ACC, przy włączonym"prowadzeniu po torze nawet na zakrętach daje rade do 120-140 km/h. Czasem próbuje się siłować na zakrętach ale jak złapie lane assist to wraca.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey