Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 155
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Grz_Bo »

Dziś spostrzegłem w Atece, że dość szybko podczas złych warunków atmosferycznych - czytaj mokry śnieg - szybko ulega zabudzniu przedni radar, co skutkuje wyłączeniem ACC.

Wcześniej miałem Leona, z ACC, i podczas przejechanych 120tkm nigdy się to nie zdarzyło.

Pozdrawiam,
Grzegorz




Sponsor

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Sponsor


patryk7133
Posty: 786
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: patryk7133 »

Grz_Bo pisze:
06 sty 2021, 1:26
Dziś spostrzegłem w Atece, że dość szybko podczas złych warunków atmosferycznych - czytaj mokry śnieg - szybko ulega zabudzniu przedni radar, co skutkuje wyłączeniem ACC.

Wcześniej miałem Leona, z ACC, i podczas przejechanych 120tkm nigdy się to nie zdarzyło.

Pozdrawiam,
Grzegorz
To prawda często tego doświadczam zwłaszcza gdy pada śnieg z deszczem

Tritium
Posty: 14
Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Tritium »

Czołem Forumowicze,

Pierwszy post, więc zdecydowanie za długi ale uzbierało się już. ;)

Trochę nie wiem czy dobry temat, bo nie ma osobnego dla nowych rozwiązań w FL.

Mam dwa Seaty Ateca - 2017 aka Stara oraz 2020 sprzed samych świąt aka Nowa.


W Starej jak jechałem na ACC, łapał linie poziome i pięknie sam prowadził na prostej, na łukach i zakrętach, aczkolwiek trzeba było ruszać kierownicą co chwilę, bo dość gwałtownie o tym po chwili przypominał. ;)

Wiem, że ten system to nie autopilot, a jedynie wspomaganie i co mam nadzieję najważniejsze zabezpieczenie na wypadek zaśnięcia za kierownicą, co mi się nie zdarzyło ale znam kilka osób, które szlifowały bandy na autostradzie.

W Nowej miał być czujnik w kierownicy, więc teoretycznie wystarczy trzymać dłoń i nie trzeba wykonywać ruchów. Testował to ktoś? Wydaje mi się, że jak trzymam za sam dół kierownicy jedną ręką, to nie odczytuje dotyku ale jeszcze za mało jeździłem z tym nowym ACC.

Zauważyłem natomiast, że Nowa jedzie jak pijana od lewej lini do prawej. Generalnie na tyle często odbija się od linii, że kierujący za mną pewnie zaczynają coś podejrzewać. Stara szła jak po szynach. Może coś jest źle skalibrowane?

Odnośnie ACC z odczytywaniem znaków, to mam podobne odczucia jak większość osób.
Bardzo nagle hamuje po odczytaniu znaków ograniczeń prędkości np. zjazd z obwodnicy, z prędkości 100km/h do 70 jeszcze, ale z tej 70 do 40, gdzie łuk jest taki, że bez gazu przejeżdzam 300m i dalej jadę już 50, jest hardkorowy i stwarza bardzo duże zagrożenie, bo nikt tak nie zjeżdża z tej obwodnicy. Kierujący za mną widział moje przerażone oczy w lusterku, a ja jego...
Nie znalazłem opcji wyboru trybu jazdy dla ACC (eko, normal itp.) ale może to coś zmieni.

Kolejna sprawa to włączanie ogrzewania przedniej szyby. Da się chyba tylko przez ekran dotykowy, tak? Powinno działać z ustawieniem - szyba przód max wg. mnie. Muszę zdjąć rękawiczkę by włączyć szybę. Bezsens.
Lusterka grzane też mogłyby być z szybą połączone. W Vectrze mam z grzaniem tylnej szyby. Pamiętacie o przestawianiu tego knefla na drzwiach po odparowaniu rosy?

Zapamiętywanie ustawień fotela i lusterek to jakiś żart.
Miałem Vectrę z 2007 z pamięcią foteli i lusterek. Pominę, że fotel pasażera też był sterowany elektrycznie... Tam ustawiało się wszystko i przyciskało jednocześnie na fotelu M oraz cyfrę 1, 2 lub 3. Pikało i tyle. Bez instrukcji można było do tego dojść.
Tu trzeba włączyć zapłon, zaciągnąć ręczny, wrzucić Neutral, nacisnąć... dramat. Jak próbowałem ustawić lusterko do cofania, to w ogóle mi się nie udało, pomimo robienia tego z instrukcją w rękach. Czy ktoś zna knif? Nie ma wzmianki o pokrętle lusterka czy go ustawić na Prawe ale nawet po ustawieniu nic się nie dało sterować.

Mam wrażenie, że się wiesza ten cały samochód. Np. Nie chciał mi dać przełączyć przyciskiem na kierownicy widoku zegarów. Auto stało na parkingu, próbowałem włączać zapłon, wyłączać, zapalać silnik, wyszedłem, zamknąłem, wszedłem, odpaliłem dalej nic. Dopiero na drugi dzień jak ruszyłem to się w trasie udało. Potem już na parkingu bezproblemu.

Wkurza mnie to wyskakujące okno profilu, Witaj Janusz! Jaki tego sens, skoro mam jeden profil założony?

Seat connect też fochy robi. Nie pozwolił zdalnie załączyć ogrzewania postojowego ale przez pilota z okna poszło bez problemu... Connect pokazał - funkcja niedostępna.

Po włączeniu nawigacji pokazuje się dziwne okno coś ala sonar z zapisanymi punktami i informacją o odległości do tych punktów. Żeby to zamknąć trzeba dotknąć bardzo wąski pasek z prawej strony ekranu i zsunąć to okno. Potrzebuję mapę, to potrzebuję jej już! Na początku jadąc sprawiło mi to duży problem, bo nie jest oczywiste jak to zamknąć.

Czepiam się ale ergonomia kuleje. Plus, że wyłączenie radia przyciskiem power tylko je wycisza. W Starej gasło całe radio i wyświetlał się zegar.

To menu, szczególnie z telefonem po prawej, gdy wyświetlają się te 3 kafle też jest niedorobione. W co kliknąć by nie zadzwonić i przejść do modułu telefonu? Jak się kliknie w górną część kafelka z muzyką to przenosi do odtwarzacza, w kafli telefonu już nie. Okno obrazkowe asystentów mnie za to rozśmieszyło bardzo...

Generalnie auto super. Pojawiła się kamera do cofania z przyczepą z nowości pomimo, że nie kupiłem asystenta parkowania przyczepy. To chyba jedyna rzecz obok skórzanych foteli, z której zrezygnowałem. Pasuje mi alcantara bardziej. W nowej mam elektryczny hak. Czy w starym modelu, jak był hak, to też taki widok kamery był? Chciałbym dołożyć hak do starej.

Wydawało mi się w salonie we wrześniu, że z tyłu były normalne gniazda USB do ładowania. W Nowej są wszędzie tylko USB C. Wszyscy tak mają?

Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 155
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Grz_Bo »


Tritium pisze:Czołem Forumowicze,

Pierwszy post, więc zdecydowanie za długi ale uzbierało się już. ;)

Trochę nie wiem czy dobry temat, bo nie ma osobnego dla nowych rozwiązań w FL.

Mam dwa Seaty Ateca - 2017 aka Stara oraz 2020 sprzed samych świąt aka Nowa.


W Starej jak jechałem na ACC, łapał linie poziome i pięknie sam prowadził na prostej, na łukach i zakrętach, aczkolwiek trzeba było ruszać kierownicą co chwilę, bo dość gwałtownie o tym po chwili przypominał. ;)

Wiem, że ten system to nie autopilot, a jedynie wspomaganie i co mam nadzieję najważniejsze zabezpieczenie na wypadek zaśnięcia za kierownicą, co mi się nie zdarzyło ale znam kilka osób, które szlifowały bandy na autostradzie.

W Nowej miał być czujnik w kierownicy, więc teoretycznie wystarczy trzymać dłoń i nie trzeba wykonywać ruchów. Testował to ktoś? Wydaje mi się, że jak trzymam za sam dół kierownicy jedną ręką, to nie odczytuje dotyku ale jeszcze za mało jeździłem z tym nowym ACC.

Zauważyłem natomiast, że Nowa jedzie jak pijana od lewej lini do prawej. Generalnie na tyle często odbija się od linii, że kierujący za mną pewnie zaczynają coś podejrzewać. Stara szła jak po szynach. Może coś jest źle skalibrowane?

Odnośnie ACC z odczytywaniem znaków, to mam podobne odczucia jak większość osób.
Bardzo nagle hamuje po odczytaniu znaków ograniczeń prędkości np. zjazd z obwodnicy, z prędkości 100km/h do 70 jeszcze, ale z tej 70 do 40, gdzie łuk jest taki, że bez gazu przejeżdzam 300m i dalej jadę już 50, jest hardkorowy i stwarza bardzo duże zagrożenie, bo nikt tak nie zjeżdża z tej obwodnicy. Kierujący za mną widział moje przerażone oczy w lusterku, a ja jego...
Nie znalazłem opcji wyboru trybu jazdy dla ACC (eko, normal itp.) ale może to coś zmieni.

Kolejna sprawa to włączanie ogrzewania przedniej szyby. Da się chyba tylko przez ekran dotykowy, tak? Powinno działać z ustawieniem - szyba przód max wg. mnie. Muszę zdjąć rękawiczkę by włączyć szybę. Bezsens.
Lusterka grzane też mogłyby być z szybą połączone. W Vectrze mam z grzaniem tylnej szyby. Pamiętacie o przestawianiu tego knefla na drzwiach po odparowaniu rosy?

Zapamiętywanie ustawień fotela i lusterek to jakiś żart.
Miałem Vectrę z 2007 z pamięcią foteli i lusterek. Pominę, że fotel pasażera też był sterowany elektrycznie... Tam ustawiało się wszystko i przyciskało jednocześnie na fotelu M oraz cyfrę 1, 2 lub 3. Pikało i tyle. Bez instrukcji można było do tego dojść.
Tu trzeba włączyć zapłon, zaciągnąć ręczny, wrzucić Neutral, nacisnąć... dramat. Jak próbowałem ustawić lusterko do cofania, to w ogóle mi się nie udało, pomimo robienia tego z instrukcją w rękach. Czy ktoś zna knif? Nie ma wzmianki o pokrętle lusterka czy go ustawić na Prawe ale nawet po ustawieniu nic się nie dało sterować.

Mam wrażenie, że się wiesza ten cały samochód. Np. Nie chciał mi dać przełączyć przyciskiem na kierownicy widoku zegarów. Auto stało na parkingu, próbowałem włączać zapłon, wyłączać, zapalać silnik, wyszedłem, zamknąłem, wszedłem, odpaliłem dalej nic. Dopiero na drugi dzień jak ruszyłem to się w trasie udało. Potem już na parkingu bezproblemu.

Wkurza mnie to wyskakujące okno profilu, Witaj Janusz! Jaki tego sens, skoro mam jeden profil założony?

Seat connect też fochy robi. Nie pozwolił zdalnie załączyć ogrzewania postojowego ale przez pilota z okna poszło bez problemu... Connect pokazał - funkcja niedostępna.

Po włączeniu nawigacji pokazuje się dziwne okno coś ala sonar z zapisanymi punktami i informacją o odległości do tych punktów. Żeby to zamknąć trzeba dotknąć bardzo wąski pasek z prawej strony ekranu i zsunąć to okno. Potrzebuję mapę, to potrzebuję jej już! Na początku jadąc sprawiło mi to duży problem, bo nie jest oczywiste jak to zamknąć.

Czepiam się ale ergonomia kuleje. Plus, że wyłączenie radia przyciskiem power tylko je wycisza. W Starej gasło całe radio i wyświetlał się zegar.

To menu, szczególnie z telefonem po prawej, gdy wyświetlają się te 3 kafle też jest niedorobione. W co kliknąć by nie zadzwonić i przejść do modułu telefonu? Jak się kliknie w górną część kafelka z muzyką to przenosi do odtwarzacza, w kafli telefonu już nie. Okno obrazkowe asystentów mnie za to rozśmieszyło bardzo...

Generalnie auto super. Pojawiła się kamera do cofania z przyczepą z nowości pomimo, że nie kupiłem asystenta parkowania przyczepy. To chyba jedyna rzecz obok skórzanych foteli, z której zrezygnowałem. Pasuje mi alcantara bardziej. W nowej mam elektryczny hak. Czy w starym modelu, jak był hak, to też taki widok kamery był? Chciałbym dołożyć hak do starej.

Wydawało mi się w salonie we wrześniu, że z tyłu były normalne gniazda USB do ładowania. W Nowej są wszędzie tylko USB C. Wszyscy tak mają?
Hej,

1. Odnośnie ACC, należy włączyć travel assist, wtedy nie powinno być ping-ponga między liniami.
2. Czujniki pojemnościowe chyba nie są zainstalowane na całym obwodzie kierownicy a tylko po jej bokach.
3. Ogrzewanie folią szyby, z tego co pisali koledzy włącza się automatycznie oraz razem z klawisza ogrzewania szyby - pokrętło. Można również uruchomić w menu infotaimentu.
4. Nawigacja - dotykowe przełączanie jest niewygodne, spróbuj gestu, tj. zamachaj ręką od prawej do lewej nad ekranem, widok powinien się zmienić na mapę.
5. Gniazda tylko usb-c.

Pozdrawiam,
Grzegorz


Misiek
Posty: 493
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Póki co jeszcze Ford Galaxy, a w 2021 Ateca
Podziękował: 280 razy
Otrzymał podziękowań: 106 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Misiek »

Grz_Bo pisze:
06 sty 2021, 1:26
Dziś spostrzegłem w Atece, że dość szybko podczas złych warunków atmosferycznych - czytaj mokry śnieg - szybko ulega zabudzniu przedni radar, co skutkuje wyłączeniem ACC.

Wcześniej miałem Leona, z ACC, i podczas przejechanych 120tkm nigdy się to nie zdarzyło.

Pozdrawiam,
Grzegorz
No to są dwie możliwości - albo radar jest umieszczony za nisko (w wersji przedliftowej był za logo) i przez to bardziej się brudzi, albo ma za słaby sygnał i już niewielkie zabrudzenie powoduje zbyt duże tłumienie sygnału. Widać z tego, że niestety trzeba bardziej dbać o jego czystość, tak jak i kamer 360 st.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 155
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Grz_Bo »

Misiek pisze:
Grz_Bo pisze:
06 sty 2021, 1:26
Dziś spostrzegłem w Atece, że dość szybko podczas złych warunków atmosferycznych - czytaj mokry śnieg - szybko ulega zabudzniu przedni radar, co skutkuje wyłączeniem ACC.

Wcześniej miałem Leona, z ACC, i podczas przejechanych 120tkm nigdy się to nie zdarzyło.

Pozdrawiam,
Grzegorz
No to są dwie możliwości - albo radar jest umieszczony za nisko (w wersji przedliftowej był za logo) i przez to bardziej się brudzi, albo ma za słaby sygnał i już niewielkie zabrudzenie powoduje zbyt duże tłumienie sygnału. Widać z tego, że niestety trzeba bardziej dbać o jego czystość, tak jak i kamer 360 st.
Jest za nisko.

Pozdrawiam,
Grzegorz


Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 198
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Eleonor »

Misiek pisze:
08 sty 2021, 0:30
Grz_Bo pisze:
06 sty 2021, 1:26
Dziś spostrzegłem w Atece, że dość szybko podczas złych warunków atmosferycznych - czytaj mokry śnieg - szybko ulega zabudzniu przedni radar, co skutkuje wyłączeniem ACC.

Wcześniej miałem Leona, z ACC, i podczas przejechanych 120tkm nigdy się to nie zdarzyło.

Pozdrawiam,
Grzegorz
No to są dwie możliwości - albo radar jest umieszczony za nisko (w wersji przedliftowej był za logo) i przez to bardziej się brudzi, albo ma za słaby sygnał i już niewielkie zabrudzenie powoduje zbyt duże tłumienie sygnału. Widać z tego, że niestety trzeba bardziej dbać o jego czystość, tak jak i kamer 360 st.
Ateca przedliftowa ma radar za logo natomiast Ateca FL ma dużo niżej na kratce wlotu

Mam tą przedliftową i w ten dzień śnieg napierdzielał grubymi mokrymi płatami i komunikat ten także miałem

Pytanie - która opcja jest lepsza i dlaczego w FL umieścili radar tak nisko
Ładniej to wygląda w przedlifcie.
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Misiek
Posty: 493
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Póki co jeszcze Ford Galaxy, a w 2021 Ateca
Podziękował: 280 razy
Otrzymał podziękowań: 106 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Misiek »

Eleonor pisze:
08 sty 2021, 8:19
Misiek pisze:
08 sty 2021, 0:30
Grz_Bo pisze:
06 sty 2021, 1:26
Dziś spostrzegłem w Atece, że dość szybko podczas złych warunków atmosferycznych - czytaj mokry śnieg - szybko ulega zabudzniu przedni radar, co skutkuje wyłączeniem ACC.

Wcześniej miałem Leona, z ACC, i podczas przejechanych 120tkm nigdy się to nie zdarzyło.

Pozdrawiam,
Grzegorz
No to są dwie możliwości - albo radar jest umieszczony za nisko (w wersji przedliftowej był za logo) i przez to bardziej się brudzi, albo ma za słaby sygnał i już niewielkie zabrudzenie powoduje zbyt duże tłumienie sygnału. Widać z tego, że niestety trzeba bardziej dbać o jego czystość, tak jak i kamer 360 st.
Ateca przedliftowa ma radar za logo natomiast Ateca FL ma dużo niżej na kratce wlotu

Mam tą przedliftową i w ten dzień śnieg napierdzielał grubymi mokrymi płatami i komunikat ten także miałem

Pytanie - która opcja jest lepsza i dlaczego w FL umieścili radar tak nisko
Ładniej to wygląda w przedlifcie.
Nie jest wykluczone, że radar przenieśli zza logo właśnie dlatego, ponieważ w praktyce i ono za bardzo zakłócało sygnał, ale wyszło tak jak "z deszczu pod rynnę" - nie wiadomo co gorsze - zakłócające sygnał logo, czy za bardzo brudząca się z powodu odległości od podłoża obudowa.

Odnośnie opadów grubego śniegu lub bardzo intensywnego śniegu - kiedyś mieliśmy w domu satelitarny Cyfrowy Polsat i podczas intensywnych opadów śniegu lub deszczu NIGDY nie było możliwości oglądania czegokolwiek. Kilkukrotnie nawet tak było, że początkowo pojawiały się chwilowe pogorszenia sygnału, zakłócenia, a po chwili już nic nie było widać i pojawiał się komunikat "Brak sygnału". Wyglądamy przez okno : "Acha, znów pada intensywny deszcz / śnieg". Przyzwyczailiśmy się do tego i tyle. Z tym radarem może być podobnie - zabrudzenia tak bardzo zmniejszają siłę sygnału, że elektronika poddaje się i wyłącza. Fale "satelitarne" i radaru są bardzo wysokiej częstotliwości, a woda (prawdopodobnie także i suchy brud) jest doskonałym tłumieniem dla tych właśnie zakresów fal.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Tritium
Posty: 14
Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Tritium »

1. Mam włączony travel assist. Zresztą wszystkie opcje, nawet z predykcyjnym tempomatem. Dalej jedzie jak pijana.

2. Tak przypuszczałem właśnie. Metodą prób i błędów trzeba będzie znaleźć obszar.

3. Klawisz ogrzewania szyby tylnej, czy nadmuch szyba przednia max?

4. Mówisz o pozbyciu się tego okna z tym sonarem i zapisanymi miejscami?

5. Śniło mi się widocznie. Dzięki!

Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 155
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Wady Ateki I FL (od RM 2021)

Post autor: Grz_Bo »


1. Mam włączony travel assist. Zresztą wszystkie opcje, nawet z predykcyjnym tempomatem. Dalej jedzie jak pijana.

GB - I uruchomiony klawiszem na kierownicy?

2. Tak przypuszczałem właśnie. Metodą prób i błędów trzeba będzie znaleźć obszar.

3. Klawisz ogrzewania szyby tylnej, czy nadmuch szyba przednia max?

GB - włącza się:
a. Automatycznie kiedy zamarznięta szyba.
b. Przy włączeniu nadmuchu na max szyba przednia
c. Ręcznie w infotaimnet - chyba tego nie jestem pewien.


4. Mówisz o pozbyciu się tego okna z tym sonarem i zapisanymi miejscami?

GB - tak.

PS. A jak masz kafle dzielące ekran na 3 części i chcesz wejść do książki tel. musisz puknąć w nią 2x.







Pozdrawiam,
Grzegorz




ODPOWIEDZ