Niemozliwe. 120 to max. 220 to może łańcuch.
Ja od zawsze VW i tam 90 do 150 bylo, ale zalecali 120 max.
Niemozliwe. 120 to max. 220 to może łańcuch.
Możliwe, możliwe. To co piszesz to starsze auta do 2005 roku a później już było właśnie 180 i 220, dlatego nie chcei się wierzyć że teraz po 120 by kazali wymieniać.
W Fabii 2 1.416v z 2008 roku masz 90 tys km rozrzad. W 7 roku przy przebiegu 65 tys km padła rolka napinacza. Zaczęła piszczeć. Wiec może być różnie.
Napisałem do serwisu co muszę mieć na 2 letni przegląd i otrzymałem taka odpowiedźsailor 88 pisze: ↑15 sie 2022, 21:23Filtr powietrza jest do silnika 1.4 TSI, więc nie będzie pasował, do 1.5 TSI musi być: MANN C 28 043Mar pisze: ↑15 sie 2022, 19:11Mam informacje, że mam olej do wymiany za 1 dzień, a auto odebrałem w listopadzie 2020.
Ateca 1.5 przed liftingiem
Prosba o potwierdzenej czy poniższa lista filtrów jest ok. Zapisałem sobie kiedyś tu z forum:
MANN W 712/95 FILTR OLEJU,
MANN C 27 009 FILTR POWIETRZA
MANN CU 26 010 FILTR KABINOWY
Jeśli chodzi o olej to korzystam z:
5w30 liqui moly 16
Reszta OK, ale olej wybrałbym inny, 5w30 to nie jest zalecana lepkość do tego silnika. Oczywiście jest dopuszczalna, jeśli olej spełnia normę 504.00, ale ten silnik był konstruowany pod normę 508.00 czyli 0w20 i taki olej zapewnia najlepsze parametry pracy podzespołów silnika. Olej bardziej lepki nie zawsze oznacza lepszy... Pewnym kompromisem (jeśli ktoś nie ufa olejowi 0w20) jest olej serwisowy VAG 504.00 o lepkości 0w30, lub Shell AV-L 0w30, bo to w zasadzie ten sam produkt. Oczywiście wybierz ten, który najbardziej Ci pasuje, do niczego nie namawiam ...na żadnym auto się nie zepsuje...
Słabo sprecyzowałeś pytanie, nie wiem co preferujesz i ile zamierzasz wydać na olej, ale idąc na skróty najlepszym wyborem dla Ciebie byłby olej serwisowy LongLife IV FE 0W-20 508.00/509.00, oczywiście kupiony poza ASO. Dobre parametry, dobra cena, a i serwis niczego by nie kwestionował. Na gwarancji najlepiej tak robić...kupujesz oryginalne graty w sieci, z którymi przyjeżdżasz na przegląd i parę stówek zostaje w kieszeni...
Cena nie zawsze odpowiada jakości, ale ten olej jest OK. To właśnie taka średnia półka. Trochę lepszy masz MOBIL ESP X2 0W20, podobne bazy, ale nowocześniejszy/bogatszy pakiet dodatków. Równie dobry AMSOIL 0W20 100% Synthetic European Motor Oil (EZT) - VW 508.00 509.00. Z najdroższych RAVENOL VSE SAE 0W‑20 , ale nie uważam, aby był sens dopłacać aż tyle, ponieważ oleju 0w20 nie da się zrobić z byle czego, więc nawet przeciętne dają radę. Warto jednak położyć nacisk na częstą wymianę, bo to przyniesie najlepsze efekty w kwestii dbania o silnik.