Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1414
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 93 razy
Otrzymał podziękowań: 417 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
14 paź 2024, 0:19
Ps: Alternator jest chyba ten sam tylko kodowanie trzeba zmienić.
Moc alternatora zależy głównie od rodzaju silnika (diesel/benzyna), a w drugiej kolejności od "prądożerności" wyposażenia na pokładzie auta. Rodzaj zastosowanego akumulatora (AGM/EFB lub inne...) wymaga odpowiedniego kodowania systemu zarządzania energią. Głównie chodzi o zakres napięcia ładowania, które nie może przekraczać pewnych wartości dla danego typu akumulatora np: akumulator AGM założony do auta, które było zakodowane do EFB szybko ulegnie uszkodzeniu poprzez wysuszenie elektrolitu uwięzionego w matach. Jeszcze większy rygor dotyczy akumulatorów żelowych, które można uszkodzić już jednym nieprawidłowym ładowaniem (napięcie powyżej 14,4V), ale ten typ jest bardzo rzadko stosowany w pojazdach.

P.S. To samo dotyczy ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła...bez znajomości tematu lepiej robić to za pomocą inteligentnych ładowarek z wyborem trybu ładowania odpowiedniego dla danego typu akumulatora. Prostowniki mogą trwale uszkodzić akumulator z uwięzionym elektrolitem...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
patryk7133 (14 paź 2024, 14:58) • Misiek (15 paź 2024, 0:33)
Ocena: 10%


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor


Kalinski

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Sponsor

Kalinski

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 977
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: tomal218 »

sailor 88 pisze:
14 paź 2024, 13:03
patryk7133 pisze:
14 paź 2024, 0:19
Ps: Alternator jest chyba ten sam tylko kodowanie trzeba zmienić.
Moc alternatora zależy głównie od rodzaju silnika (diesel/benzyna), a w drugiej kolejności od "prądożerności" wyposażenia na pokładzie auta. Rodzaj zastosowanego akumulatora (AGM/EFB lub inne...) wymaga odpowiedniego kodowania systemu zarządzania energią. Głównie chodzi o zakres napięcia ładowania, które nie może przekraczać pewnych wartości dla danego typu akumulatora np: akumulator AGM założony do auta, które było zakodowane do EFB szybko ulegnie uszkodzeniu poprzez wysuszenie elektrolitu uwięzionego w matach. Jeszcze większy rygor dotyczy akumulatorów żelowych, które można uszkodzić już jednym nieprawidłowym ładowaniem (napięcie powyżej 14,4V), ale ten typ jest bardzo rzadko stosowany w pojazdach.

P.S. To samo dotyczy ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła...bez znajomości tematu lepiej robić to za pomocą inteligentnych ładowarek z wyborem trybu ładowania odpowiedniego dla danego typu akumulatora. Prostowniki mogą trwale uszkodzić akumulator z uwięzionym elektrolitem...
twierdzisz ze moc alternatora głównie zależy od rodzaju silnika więc który silnik potrzebuje mocniejszego ?
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1414
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 93 razy
Otrzymał podziękowań: 417 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: sailor 88 »

tomal218 pisze:
16 paź 2024, 0:53
twierdzisz ze moc alternatora głównie zależy od rodzaju silnika więc który silnik potrzebuje mocniejszego ?
Oczywiście diesel...powodem głównym jest elektryczne dogrzewanie kabiny aż do momentu osiągnięcia przez silnik odpowiedniej temperatury, co jest okupione bardzo dużym zapotrzebowaniu prądowym. Dodatkowo świece żarowe, które obecnie w silnikach nie tylko grzeją komorę spalania przed rozruchem, ale także kilka minut po rozruchu ze względu na ekologię. No i rozrusznik o prawie dwa razy większej mocy, pobierający w trakcie rozruchu dużo więcej ładunku, który wymaga jak najszybszego uzupełnienia. Reasumując, w autach VAG'a zastosowane alternatory mogą mieć 110-140-180A, w zależności zarówno od zastosowanego silnika, jak i wyposażenia na pokładzie.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Kubawojcik
Posty: 330
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: Kubawojcik »

Czy ktoś może demontował gril w polifcie? Jakieś wskazówki?

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 977
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: tomal218 »

sailor 88 pisze:
16 paź 2024, 10:45
tomal218 pisze:
16 paź 2024, 0:53
twierdzisz ze moc alternatora głównie zależy od rodzaju silnika więc który silnik potrzebuje mocniejszego ?
Oczywiście diesel...powodem głównym jest elektryczne dogrzewanie kabiny aż do momentu osiągnięcia przez silnik odpowiedniej temperatury, co jest okupione bardzo dużym zapotrzebowaniu prądowym. Dodatkowo świece żarowe, które obecnie w silnikach nie tylko grzeją komorę spalania przed rozruchem, ale także kilka minut po rozruchu ze względu na ekologię. No i rozrusznik o prawie dwa razy większej mocy, pobierający w trakcie rozruchu dużo więcej ładunku, który wymaga jak najszybszego uzupełnienia. Reasumując, w autach VAG'a zastosowane alternatory mogą mieć 110-140-180A, w zależności zarówno od zastosowanego silnika, jak i wyposażenia na pokładzie.
To czemu twój tdi ma mniejszy bo 140 a niż mój 1.4 tsi 180 a ?
oso soplón !!! :lol:

flash
Posty: 391
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: flash »

Kubawojcik pisze:
16 paź 2024, 16:43
Czy ktoś może demontował gril w polifcie? Jakieś wskazówki?
Chciałem jak miałem fazę na malowanie znaczka plastidipem na czarno, ale z tego co się orientowałem, w tym w aso, to raczej cały zderzak przedni trzeba zdjąć, żeby zdjąć grill zgodnie ze sztuką. :?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1414
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 93 razy
Otrzymał podziękowań: 417 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: sailor 88 »

tomal218 pisze:
16 paź 2024, 18:51
To czemu twój tdi ma mniejszy bo 140 a niż mój 1.4 tsi 180 a ?
A skąd ta wiedza? Mój TDI też miał (bo już dawno go nie mam) 180A. Moc alternatora producent dobiera na podstawie bilansu prądowego konkretnego modelu auta i jeżeli będzie to tzw. "golas", wyznacznikiem będzie silnik i tak 1.0TSI dostanie 110A, 1.4/1.5 TSI 140A, a TDI 180A. Jeżeli zaś auto będzie "prądożerne" (grzane szyby, fotele, lusterka, kierownica itd.) otrzyma większy alternator bez względu na silnik. Jest jeszcze wiele innych składowych różniących alternatory, bo to że ma 180A nie znaczy że pasuje do każdego silnika. Liczy się jeszcze przełożenie (obroty alternatora w stosunku do obrotów silnika) i oddawana moc na biegu jałowym i w poszczególnych zakresach obrotów. Mogę jeszcze dalej o sposobach sterowania pracą alternatora, ale to chyba nie ma sensu... I jeszcze jedno, istnieją jeszcze inne, bliżej nie określone, sposoby wyposażania aut...np: kupując AUDI z podobnym wyposażeniem i silnikiem, otrzymasz auto z dwoma akumulatorami, jeden obsługujący silnik, drugi tzw. systemowy w bagażniku, w VW, Skodzie, czy Seacie tego się nie stosuje. Drugi przykład, Formentora z 1.5TSI otrzymasz ze skrzynią DQ 381, a reszta aut w VAG'u ten silnik obsługuje DQ200. Także ten...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Misiek (18 paź 2024, 10:19)
Ocena: 5%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 519
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 204 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: Grz_Bo »

sailor 88 pisze:
tomal218 pisze:
16 paź 2024, 18:51
To czemu twój tdi ma mniejszy bo 140 a niż mój 1.4 tsi 180 a ?
A skąd ta wiedza? Mój TDI też miał (bo już dawno go nie mam) 180A. Moc alternatora producent dobiera na podstawie bilansu prądowego konkretnego modelu auta i jeżeli będzie to tzw. "golas", wyznacznikiem będzie silnik i tak 1.0TSI dostanie 110A, 1.4/1.5 TSI 140A, a TDI 180A. Jeżeli zaś auto będzie "prądożerne" (grzane szyby, fotele, lusterka, kierownica itd.) otrzyma większy alternator bez względu na silnik. Jest jeszcze wiele innych składowych różniących alternatory, bo to że ma 180A nie znaczy że pasuje do każdego silnika. Liczy się jeszcze przełożenie (obroty alternatora w stosunku do obrotów silnika) i oddawana moc na biegu jałowym i w poszczególnych zakresach obrotów. Mogę jeszcze dalej o sposobach sterowania pracą alternatora, ale to chyba nie ma sensu... I jeszcze jedno, istnieją jeszcze inne, bliżej nie określone, sposoby wyposażania aut...np: kupując AUDI z podobnym wyposażeniem i silnikiem, otrzymasz auto z dwoma akumulatorami, jeden obsługujący silnik, drugi tzw. systemowy w bagażniku, w VW, Skodzie, czy Seacie tego się nie stosuje. Drugi przykład, Formentora z 1.5TSI otrzymasz ze skrzynią DQ 381, a reszta aut w VAG'u ten silnik obsługuje DQ200. Także ten...
Bardzo klarowne wyjaśnienie.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz


Misiek
Posty: 2790
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 879 razy
Otrzymał podziękowań: 1398 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: Misiek »

Grz_Bo pisze:
18 paź 2024, 9:39
sailor 88 pisze:
tomal218 pisze:
16 paź 2024, 18:51
To czemu twój tdi ma mniejszy bo 140 a niż mój 1.4 tsi 180 a ?
A skąd ta wiedza? Mój TDI też miał (bo już dawno go nie mam) 180A. Moc alternatora producent dobiera na podstawie bilansu prądowego konkretnego modelu auta i jeżeli będzie to tzw. "golas", wyznacznikiem będzie silnik i tak 1.0TSI dostanie 110A, 1.4/1.5 TSI 140A, a TDI 180A. Jeżeli zaś auto będzie "prądożerne" (grzane szyby, fotele, lusterka, kierownica itd.) otrzyma większy alternator bez względu na silnik. Jest jeszcze wiele innych składowych różniących alternatory, bo to że ma 180A nie znaczy że pasuje do każdego silnika. Liczy się jeszcze przełożenie (obroty alternatora w stosunku do obrotów silnika) i oddawana moc na biegu jałowym i w poszczególnych zakresach obrotów. Mogę jeszcze dalej o sposobach sterowania pracą alternatora, ale to chyba nie ma sensu... I jeszcze jedno, istnieją jeszcze inne, bliżej nie określone, sposoby wyposażania aut...np: kupując AUDI z podobnym wyposażeniem i silnikiem, otrzymasz auto z dwoma akumulatorami, jeden obsługujący silnik, drugi tzw. systemowy w bagażniku, w VW, Skodzie, czy Seacie tego się nie stosuje. Drugi przykład, Formentora z 1.5TSI otrzymasz ze skrzynią DQ 381, a reszta aut w VAG'u ten silnik obsługuje DQ200. Także ten...
Bardzo klarowne wyjaśnienie.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
Jak zwykle zresztą. I co najważniejsze bez nerwów, czy puszczenia, tylko i wyłącznie merytorycznie.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Adrian_859
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2024, 12:24
Samochód: SEAT ATECA XPERIENCE 1.5 TSI DSG FWD 2023r.
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Szybkie ? - szybkie odpowiedzi !

Post autor: Adrian_859 »

Ja wiem że ta instrukcja jest nie dorobiona, ale żeby takie coś? :lol:
Obrazek

ODPOWIEDZ