Wymiana oleju w skrzyni biegów

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 290
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: S3ker »

Faktycznie śląsk jak malowany
Za ten post autor S3ker otrzymał podziękowanie:
62542 (12 gru 2023, 21:51)
Ocena: 5.26%


Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence

Sponsor

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Sponsor


62542
Posty: 28
Rejestracja: 12 paź 2023, 18:50
Samochód: ateca 1.5
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: 62542 »

o kurcze to nie ślunsk;), ale zapiszę namiar, dzięki

Online
Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: Rafiner »

Rownie dobrze kozna jechac do serwisow nagrywajacych filmy z EKG czy Prof Krissem czy Jackiem z Motodziennika.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Kubawojcik
Posty: 254
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: Kubawojcik »

62542 pisze:
10 gru 2023, 12:58
to jak to z tym olejem w dq200?
wymieniacie?
Ja myslalem zeby to zrobic przy tych 60 ale pogadalem ze znajomkiem ktory serwisuje auta jednej z wiekszych wypozyczalni aut. Nie robia oleju w dq200 bo w tych skrzyniach padaja raczej tylko sprzegla. Czy wymienisz olej czy nie sprzegla padna po 120-200 w zaleznosci od tego jak jezdzisz. DSG to jest mega loteria jeden zrobi 300tys bez wymiany bo nawet nie pomysli zeby zmienic olej a drugi bedzie wymienial co 30tys i mu padnie przy 100tys.

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: krowka1978 »

Kubawojcik pisze:
15 gru 2023, 22:34
62542 pisze:
10 gru 2023, 12:58
to jak to z tym olejem w dq200?
wymieniacie?
Ja myslalem zeby to zrobic przy tych 60 ale pogadalem ze znajomkiem ktory serwisuje auta jednej z wiekszych wypozyczalni aut. Nie robia oleju w dq200 bo w tych skrzyniach padaja raczej tylko sprzegla. Czy wymienisz olej czy nie sprzegla padna po 120-200 w zaleznosci od tego jak jezdzisz. DSG to jest mega loteria jeden zrobi 300tys bez wymiany bo nawet nie pomysli zeby zmienic olej a drugi bedzie wymienial co 30tys i mu padnie przy 100tys.
Znajomek widzę fachura pierwszego lotu, bo sprzęgła padają, więc oleju w części "trybikowej" nie robić, w mechatronikę najlepiej jeszcze naszczać może? Do tego przykład zajeżdżanych samochodów z wypożyczalni. Odechciewa się dalej komentować po przeczytaniu takich kocopołów. Jak chcesz to nie zmieniaj. Swoje widziałem i tego typu teksty nie zmienią mojego podejścia do wymiany oleju w skrzyni.
Samochód z wypożyczalni ma zarabiać przy najniższym możliwym nakładzie finansowym, tam np. nikt oleju w silniku co 10tyś.km nie zmieni...
Za ten post autor krowka1978 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
sailor 88 (16 gru 2023, 23:04) • Endrju (16 gru 2023, 23:50)
Ocena: 10.53%
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: krowka1978 »

Rozpoznaję od strony technicznej DQ200. Wychodzi na to, że jest korek spustowy mechatroniki, jak i wlewowy - trzeba wyjąć akumulator itd., żeby dostęp do wlewowego był. Niestety wlewowym stanu nie idzie sprawdzić, jest u góry. Zatem nie ma potrzeby wyciągania modułu z samochodu i odkręcania blachy. Jeżeli już się wyciągnie i otworzy, to warto wymienić filterek, tak, siedzi tam filterek w kształcie walca (niestety trzeba zrobić rozbiórkę całości, siedzi pod płytą trzymająca akumulator ciśnienia) i posprawdzać czystość sitek w zaworkach, zapewne w Atece to się nie zmieniło, widziałem materiały z innych VAG. Są zestawy do regeneracji mechatroniki, aż takiej tragedii nie ma, jak to z opisów ludzi wychodzi.
Co do części mechanicznej, brak korka wlewowego, a tym samym brak możliwości sprawdzenia stanu. Przypomniał mi się nieszczęsny Peugeot 206, na szczęście krótki epizod, który to po zmianach fabrycznych nie miał też korka wlewowego, wcześniejsze miały. Niestety to dupne rozwiązanie do mnie wróciło w Atece.

Po obejrzeniu kilku materiałów nie wyobrażam sobie nie zmieniać płynu w mechatronice. Sama mechatronika swoją drogą jest prosta w naprawie, trzeba tylko uważać, i to bardzo, na akumulator ciśnienia - niebezpieczeństwo odrzutu/wybuchu (jak zwał, tak zwał), gdy zabezpieczenia puszczą. Na szybko znalazłem informację, że jest napompowany na 50Bar.
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: krowka1978 »

sailor 88 pisze:
08 mar 2018, 20:58
root pisze:
08 mar 2018, 19:38
Rozumiem, że ASO się tego nie podejmie?
Nie, ponieważ producent tego nie przewiduje. Nie mają nawet procedury warsztatowej na taką czynność. W ASO w przypadku awarii mechatroniki, tylko wymiana na nowy moduł. Warsztaty niezależne robią wszystko np. w opisie tej aukcji(u dołu) jest oferta wymiany oleju
Jako, że post stary, od tego czasu coś się zmieniło, to dopowiem, że w instrukcji serwisowej jest podane jak w DQ 200 w mechatronice, jak i mechanice, wymienić oleje. Z tym, że w mechatronice pomijają korek zlewowy, który jest na dole, każą odkręcać korek wlewowy, który jest obok odpowietrznika, i zdjąć odpowietrznik, który trzeba zastąpić nowym, bo ten się połamie. Zlewanie płynu hydraulicznego poprzez odwrócenie korkami w dół..., czyli odczepienie od skrzyni, co jest bez sensu, jeżeli wszystko sprawne. Na samochodzie wyrywanie odpowietrznika też mija się z celem, skoro mechatronika ma korek wlewowy - pod swój nie mam możliwości teraz zajrzeć, jednak na filmach nówek T-Roc z 1.5 Evo2 korek zlewowy z mechatroniki widać przez chwilę w 2:30

Korek jest w linii szpilki czarnej pokrywy mechatroniki - nie oceniam filmu, bo gość trochę błędów porobił przy zmianie oleju w silniku :P Do mechaniki lanie według serwisówki przez odpowietrznik, który też zapewne się połamie przy ściąganiu i trzeba zmienić - o tym też wspominają. Lepiej jest jednak, jak wcześniej pisałeś, odkręcić pokrywę blokady parkingowej. Osobiście to jednak w mechaniku i mechatronice widziałbym korki kontrolno-wlewowe typu "przelewowego", czyli lejesz do przelania, jak to w przyjaznych do konserwowania konstrukcjach jest.

Do mechanika lepiej wlać 2l, goście robiący te skrzynie sugerują nawet 2,5l. Do mechatroniki zamiast 0,9l wlanie 1l raczej nie zaszkodzi.
Aż mi się przypomniała niesławna skrzynia M32, na szczęście nie miałem z nią do czynienia. Regułą było to, że dłużej wytrzymywała, gdy było w niej więcej oleju, jednak nie chroniło to przed jej destrukcją z powodu wad projektowych.

Nie taka zła jest ta DQ200, pod względem remontu, jak ją malują. Jak już zagłębi się w temat, to mechatronika prosta jak budowa cepa, wszystkie części dostępne, majątku nie kosztują. Do mechaniki też nie ma problemu, gdyby coś trzeba było robić.
patryk7133 pisze:
09 mar 2018, 0:38
Zgadza się wszystko :)
Widziałem filmik serwisowy nakręcony przez serwis VW jak wymieniają oleje w skrzyni suchej i jak wymieniają mechatronikę
Do zalewania oleju jest specjalny sprzęt. Jakieś rurki odpowietrzniki i bańki. W każdym razie jest to możliwe. Ale takie zabiegi to tylko na gwarancji a później poco! klient musi kupić nową :))

Pozdrawiam!
Jeżeli kawał rurki i lejek można uznać za specjalny sprzęt do napełnienia DQ200, to niech tak będzie - nic więcej nie potrzeba :D Na półce mam strzykawkę z długą rurką, idealna do napełniania skrzyń, szczególnie, gdy blisko korka przelewowego jest podłużnica, a olej trzeba lać od dołu :D
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

patryk7133
Posty: 1079
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: patryk7133 »

krowka1978 pisze:
19 sty 2024, 13:38
sailor 88 pisze:
08 mar 2018, 20:58
root pisze:
08 mar 2018, 19:38
Rozumiem, że ASO się tego nie podejmie?
Nie, ponieważ producent tego nie przewiduje. Nie mają nawet procedury warsztatowej na taką czynność. W ASO w przypadku awarii mechatroniki, tylko wymiana na nowy moduł. Warsztaty niezależne robią wszystko np. w opisie tej aukcji(u dołu) jest oferta wymiany oleju
Jako, że post stary, od tego czasu coś się zmieniło, to dopowiem, że w instrukcji serwisowej jest podane jak w DQ 200 w mechatronice, jak i mechanice, wymienić oleje. Z tym, że w mechatronice pomijają korek zlewowy, który jest na dole, każą odkręcać korek wlewowy, który jest obok odpowietrznika, i zdjąć odpowietrznik, który trzeba zastąpić nowym, bo ten się połamie. Zlewanie płynu hydraulicznego poprzez odwrócenie korkami w dół..., czyli odczepienie od skrzyni, co jest bez sensu, jeżeli wszystko sprawne. Na samochodzie wyrywanie odpowietrznika też mija się z celem, skoro mechatronika ma korek wlewowy - pod swój nie mam możliwości teraz zajrzeć, jednak na filmach nówek T-Roc z 1.5 Evo2 korek zlewowy z mechatroniki widać przez chwilę w 2:30

Korek jest w linii szpilki czarnej pokrywy mechatroniki - nie oceniam filmu, bo gość trochę błędów porobił przy zmianie oleju w silniku :P Do mechaniki lanie według serwisówki przez odpowietrznik, który też zapewne się połamie przy ściąganiu i trzeba zmienić - o tym też wspominają. Lepiej jest jednak, jak wcześniej pisałeś, odkręcić pokrywę blokady parkingowej. Osobiście to jednak w mechaniku i mechatronice widziałbym korki kontrolno-wlewowe typu "przelewowego", czyli lejesz do przelania, jak to w przyjaznych do konserwowania konstrukcjach jest.

Do mechanika lepiej wlać 2l, goście robiący te skrzynie sugerują nawet 2,5l. Do mechatroniki zamiast 0,9l wlanie 1l raczej nie zaszkodzi.
Aż mi się przypomniała niesławna skrzynia M32, na szczęście nie miałem z nią do czynienia. Regułą było to, że dłużej wytrzymywała, gdy było w niej więcej oleju, jednak nie chroniło to przed jej destrukcją z powodu wad projektowych.

Nie taka zła jest ta DQ200, pod względem remontu, jak ją malują. Jak już zagłębi się w temat, to mechatronika prosta jak budowa cepa, wszystkie części dostępne, majątku nie kosztują. Do mechaniki też nie ma problemu, gdyby coś trzeba było robić.
patryk7133 pisze:
09 mar 2018, 0:38
Zgadza się wszystko :)
Widziałem filmik serwisowy nakręcony przez serwis VW jak wymieniają oleje w skrzyni suchej i jak wymieniają mechatronikę
Do zalewania oleju jest specjalny sprzęt. Jakieś rurki odpowietrzniki i bańki. W każdym razie jest to możliwe. Ale takie zabiegi to tylko na gwarancji a później poco! klient musi kupić nową :))

Pozdrawiam!
Jeżeli kawał rurki i lejek można uznać za specjalny sprzęt do napełnienia DQ200, to niech tak będzie - nic więcej nie potrzeba :D Na półce mam strzykawkę z długą rurką, idealna do napełniania skrzyń, szczególnie, gdy blisko korka przelewowego jest podłużnica, a olej trzeba lać od dołu :D
Tak jak napisałem serwis ma swoje procedury i swój sprzęt wygląda, to jak butelka z wężykiem i pompką coś jak gumowa gruszka nieważne.

Ja nigdzie nie napisałem, że bez tego nie da się wymienić oleju wręcz przeciwnie napisałem w innym wątku, jak to zrobiłem jest to bardzo proste wymieniłem u siebie już 2 razy.

https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... &start=160

Ps: Te czarne korki/odpowietrzniki nie ulegają zniszczeniu podczas wymiany płynów no chyba że ktoś ma talent do psucia (:

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: krowka1978 »

Pierwszą wymianę zrobię szybciej, ze względu na to 1,7l w części mechanicznej, ewentualnie wcześniej doleję. Planuję na 40tyś.km, chcę zobaczyć jak wtedy będzie zasyfiony płyn w mechatronice.

Teraz mam nalatane 9 158km, więc jeszcze trochę. Na pewno wymiana na 5lat, zależy co szybciej będzie.
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

patryk7133
Posty: 1079
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Post autor: patryk7133 »

Pierwszą wymianę robiłem przy 80 tys.km płyn w mechatronice był paskudny nie wiem dlaczego. Drugi raz robiłem po przejechaniu kolejnych 40 tys.km i płyn był czysty.

ODPOWIEDZ