Wymiana oleju w skrzyni biegów
- JERRY
- Posty: 138
- Rejestracja: 12 lip 2017, 21:04
- Lokalizacja: PŁOŃSK
- Samochód: Seat Ateca, Seat Alhambra
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wymiana oleju w skrzyni biegów
Co myślicie o wymianie oleju w skrzyni biegów po pierwszych 10-15tys.km
Czy wymieniać olej w skrzyni biegów?
Czy wymieniać olej w skrzyni biegów?
SEAT ATECA 2.0TDI, 150KM Xcellence, 4drive
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 09 lip 2017, 19:46
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Excelence 1.4 TSI DSG 4x4, Nevada White
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów
Olej w skrzyni biegów według zaleceń producenta wymienia się chyba co 60 tys km. Oczywiście lepiej to robić częściej, pływające opiłki metalu w oleju w skrzyniach mokrych są głównym powodem usterek.
Co ciekawe za pomocą np. Odbeleven można podglądnąć pewne dane serwisowe w sterowniku "Dash board" (dla oleju silnika).
Ja mam:
SIA: maximum value of distance to service: 15000 km
SIA: maximum value time to service: 365 d
SIE: distance driven from inspection: 4043 km
SIE: maximum value km-driving distance/inspection: 30000 km
SIE: maximum value time between inspections: 730d
SIE: minimum value km-drivif distance/inspection: 15000 km
SIE: oil quality: Poor oil quality
SIE: soot entry: 0 km
SIE: thermal load: 8300 km
SIE: time from inspection: 123 d
I to mnie trochę martwi: "SIE: oil quality: Poor oil quality", bo z wymiana olejów chciałem poczekać do przeglądu.
Zresztą pytanie na jakiej podstawie komputer to oblicza.
Co ciekawe za pomocą np. Odbeleven można podglądnąć pewne dane serwisowe w sterowniku "Dash board" (dla oleju silnika).
Ja mam:
SIA: maximum value of distance to service: 15000 km
SIA: maximum value time to service: 365 d
SIE: distance driven from inspection: 4043 km
SIE: maximum value km-driving distance/inspection: 30000 km
SIE: maximum value time between inspections: 730d
SIE: minimum value km-drivif distance/inspection: 15000 km
SIE: oil quality: Poor oil quality
SIE: soot entry: 0 km
SIE: thermal load: 8300 km
SIE: time from inspection: 123 d
I to mnie trochę martwi: "SIE: oil quality: Poor oil quality", bo z wymiana olejów chciałem poczekać do przeglądu.
Zresztą pytanie na jakiej podstawie komputer to oblicza.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 mar 2018, 23:25
- Samochód: Jeep Grand Cherokee
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów
czy producent w tej chwili zaleca wymianę co 60 kkm? Do tej pory byłem przekonany, że producent zapiera się iż olej starcza na całą żywotność skrzyni. Chyba ze założyli że wytrzyma max 60 kkm to by pasowało
Wydaje mi się że to niezależne serwisu sugerują wymianę co 60 kkm a ASO nie. Ciekawa koncepcja z wymianą po 15 kkm po dotarciu skrzyni.
Wydaje mi się że to niezależne serwisu sugerują wymianę co 60 kkm a ASO nie. Ciekawa koncepcja z wymianą po 15 kkm po dotarciu skrzyni.
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów
Witam jak wszyscy już wiemy mamy kilka rodzajów skrzyń między innymi tak zwane mokre i suche i właśnie w suchych producent nie przewiduje wymiany oleju a w mokrych co 60tk a co do suchych to raczej jest małe prawdo podobieństwo by wytrzymały do 60tk dlatego nie przewidziano wymiany oleju :) Bo jak pójdzie do remontu to i tak olej wymienią
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3730
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów
Zalecać można, gorzej z wykonaniem!!! Po pierwsze w tej skrzyni są dwa oleje: we właściwej skrzyni przekładniowej(olej podobny do tego co w manualu) i w module mechatroniki (olej hydrauliczny jak w układach wspomagania). Po drugie wymiana jest kłopotliwa, ale nie niemożliwa. W części mechanicznej właściwie bułka z masłem, jest korek spustowy ale nie ma wlewowego. Należy więc, odkręcić dekielek z linką sterującą na górze skrzyni i wlać odmierzoną ilość oleju(ewentualnie przez odpowietrznik, ale długo to trwa). Gorzej natomiast z modułem mechatroniki, w którym nie ma żadnego korka, jest tylko odpowietrznik. Trzeba więc odkręcić moduł mechatroniki od skrzyni (można to zrobić bez wyciągania całej skrzyni z auta) i zdjąć pokrywę. Wylać stary olej, zalać odmierzoną ilość nowego i założyć pokrywę najlepiej z nową uszczelką. Robiłem to osobiście w poprzednim aucie z powodu pęknięcia akumulatora ciśnienia (i jego wymiany) w mechatronice i zajęło mi to sporo czasu, ale robiłem to pierwszy raz. Mało kto się tego podejmuje, bo zwykłe warsztaty nie znają tematu, ale w warsztatach specjalizujących się w naprawach DSG przyjmują takie zlecenia. Zdania są podzielone, wymieniać czy nie? (w DSG "mokrej" na pewno skracałbym nawet dystans do wymiany). A na dodatek główną bolączką skrzyń "suchych"są sprzęgła, szczególnie w autach eksploatowanych w mieście, co jest zjawiskiem paradoksalnym, bo w mieście właśnie najbardziej powinny się sprawdzać!!! Na przykład jazda w korku przez pełzanie, jest wysoce szkodliwa dla tych sprzęgieł (ciągły poślizg) w odróżnieniu od "prawdziwych"automatów które mają sprzęgło hydrokinetyczne.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...