Seat Ateca, a warunki zimowe
- rybsko
- Posty: 349
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Seat Ateca, a warunki zimowe
Jak Waszym zdaniem Ateca jest przygotowana na warunki zimowe?
Ja dziś miałem pierwsze spotkanie z zimą (narazie bardzo łagodną, ale lekki minus plus śnieg) i na gorąco widzę to tak:
- Podgrzewanie siedzeń działa bardzo dobrze jak już się rozgrzeje, ale potrzebuje baaaaaardzo dużo czasu (więcej, niż we wszystkich znanych mi autach),
- Podgrzewanie kierownicy działa podobnie, jak siedzenia, cały wieniec prawie równo podgrzany, ale długo trzeba czekać,
- Podgrzewanie przedniej szyby (Clima Coat) - bardzo pozytywnie, bardzo szybka skuteczna reakcja,
- Ogrzewanie tylnej szyby - po prostu prawidłowe,
- Podgrzewanie lusterek zewnętrznych - ciężko tu ocenić czas, ale przynajmniej dla powierzchni lusterka robi swoje, byłem z tego zadowolony nawet latem,
- Opuszczanie szyb przednich, a śnieg - tragedia, prawie gwarancja wpadnięcia większości do środka...
Ogrzewanie postojowe - opisałem w dedykowanym wątku tutaj
Zauważyłem też zupełnie przypadkiem, że pomiędzy dolną krawędzią szyby i komorą silnika jest swoista rynna, której kanały odpływowe bardzo łatwo się zatykają, zapewne najłatwiej w okresie jesiennym, i wówczas zbiera się tam olbrzymia ilość wody. Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. Będzie trzeba tego zimą pilnować.
Ja dziś miałem pierwsze spotkanie z zimą (narazie bardzo łagodną, ale lekki minus plus śnieg) i na gorąco widzę to tak:
- Podgrzewanie siedzeń działa bardzo dobrze jak już się rozgrzeje, ale potrzebuje baaaaaardzo dużo czasu (więcej, niż we wszystkich znanych mi autach),
- Podgrzewanie kierownicy działa podobnie, jak siedzenia, cały wieniec prawie równo podgrzany, ale długo trzeba czekać,
- Podgrzewanie przedniej szyby (Clima Coat) - bardzo pozytywnie, bardzo szybka skuteczna reakcja,
- Ogrzewanie tylnej szyby - po prostu prawidłowe,
- Podgrzewanie lusterek zewnętrznych - ciężko tu ocenić czas, ale przynajmniej dla powierzchni lusterka robi swoje, byłem z tego zadowolony nawet latem,
- Opuszczanie szyb przednich, a śnieg - tragedia, prawie gwarancja wpadnięcia większości do środka...
Ogrzewanie postojowe - opisałem w dedykowanym wątku tutaj
Zauważyłem też zupełnie przypadkiem, że pomiędzy dolną krawędzią szyby i komorą silnika jest swoista rynna, której kanały odpływowe bardzo łatwo się zatykają, zapewne najłatwiej w okresie jesiennym, i wówczas zbiera się tam olbrzymia ilość wody. Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. Będzie trzeba tego zimą pilnować.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 630
- Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
- Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 56 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
A jak ogrzewanie samochodu normalne? Ja bym powiedział, że w miarę szybko robi się ciepło we wnętrzu po uruchomieniu silnika.
-
- Posty: 2443
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
"w miarę szybko", czyli w minutach ile, mniej więcej ? Pytam, bo w Galaxy mam fabryczne elektryczne dogrzewanie (prawdopodobnie z powodu diesla) i nawet przy minus kilkunastu mam ciepełko w nawiewach (na początku tylko lekko wyczuwalne, ale wyraźnie już jest) już po dwóch minutach maksymalnie. Oczywiście po wejściu do auta zawsze od razu wtedy odpalam silnik żeby jak najszybciej się grzało.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 25 paź 2022, 11:11
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Seat Ateca Reference 1.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
Nie wiem jak w minutach ale Ateca 1.0 w porównaniu to Fabii 1.6 TDI zaczyna grzać kabinę nieskończenie szybciej
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
To pewnie nie było nagrzewnicy elektrycznej w Twojej Fabii, bo u mnie w Atece 1,6 TDI, ciepłe powietrze z nawiewów leci praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika, właśnie za sprawą wspomnianej nagrzewnicy, bo sam silnik rzeczywiście grzeje się wolniej niż TSI. Można to włączyć/wyłączyć w menu, są też trzy poziomy intensywności ogrzewania, więc wbrew pozorom, korzystając z tego, w kabinie Diesel'ka można mieć szybciej ciepło niż w benzynie.kapelusznik pisze: ↑19 lis 2022, 15:33Nie wiem jak w minutach ale Ateca 1.0 w porównaniu to Fabii 1.6 TDI zaczyna grzać kabinę nieskończenie szybciej
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 2443
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
To może da się to "przenieść" do benzyny, bo bardzo sobie to u siebie aktualnie cenę i będzie mi tego brakowało.sailor 88 pisze: ↑19 lis 2022, 15:57To pewnie nie było nagrzewnicy elektrycznej w Twojej Fabii, bo u mnie w Atece 1,6 TDI, ciepłe powietrze z nawiewów leci praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika, właśnie za sprawą wspomnianej nagrzewnicy, bo sam silnik rzeczywiście grzeje się wolniej niż TSI. Można to włączyć/wyłączyć w menu, są też trzy poziomy intensywności ogrzewania, więc wbrew pozorom, korzystając z tego, w kabinie Diesel'ka można mieć szybciej ciepło niż w benzynie.kapelusznik pisze: ↑19 lis 2022, 15:33Nie wiem jak w minutach ale Ateca 1.0 w porównaniu to Fabii 1.6 TDI zaczyna grzać kabinę nieskończenie szybciej
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 25 paź 2022, 11:11
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Seat Ateca Reference 1.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
Ewidentnie tego nie było.
W Atece benzynowej też nie ma.
Ale szybkość nagrzewania mi odpowiada tym bardziej że mam garaż
Co do Ateki w warunkach zimowych dzisiaj.
Całoroczne spisują się w porządku - sprawdzone na śniegu, lodzie i błocie - wszystko to miałem dzisiaj na osiedlu w zależności jaką droga
Trochę śnieg z dachu się wsypuję do środka mocno więc trzeba będzie pamiętać żeby oczyścić ten kawałek dachu przed otwarciem drzwi
W Atece benzynowej też nie ma.
Ale szybkość nagrzewania mi odpowiada tym bardziej że mam garaż
Co do Ateki w warunkach zimowych dzisiaj.
Całoroczne spisują się w porządku - sprawdzone na śniegu, lodzie i błocie - wszystko to miałem dzisiaj na osiedlu w zależności jaką droga
Trochę śnieg z dachu się wsypuję do środka mocno więc trzeba będzie pamiętać żeby oczyścić ten kawałek dachu przed otwarciem drzwi
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3726
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
To może się i ja wypowiem mając porównanie z dwóch Atec. Uważam że w poprzedniej Atecę szybciej działała przednia szyba ta z drucikami, oraz jak stwierdził kolega wyżej fotel i kiera stanowczo dłużej się nagrzewają. Jak wspominałem w innym wątku jeździłem testowo Renault Arkana i fotel i kiera grzała o wiele szybciej niż w Atece. Odnośnie ogrzewania w kabinie to TSI grzeje szybko bo po ok 2-3 minutach leci już letnie powietrze a po przejechaniu ok 5km jest wyraźnie ciepłej w aucie.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
Teoretycznie jest to możliwe...bo ten elektryczny element grzejny jest w autach z TDI po prostu dokładany do wymiennika ciepła zasilanego płynem chłodniczym, a w autach z silnikami benzynowymi jest puste po nim miejsce. Ale dalej zaczynają się schody...należałoby wymienić alternator na inny (większej mocy), dołożyć specjalną wiązkę przewodów zasilających (o dużym przekroju), zakodować, albo nawet wymienić sterownik "klimatronika" itp.
Tak wygląda ten element:
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
Swego czasu Leony z tymi grzałkami omal nie spłonęły taki to generowało pobór prądu