Dzięki za info i obrazek, jak zawsze można na Ciebie liczyć. A ja myślałem, że to coś zbliżonego jak w Webasto i poza sterowaniem z termostatem wstawiają jakąś grzałkę elektryczną "w obwód wodny" przed nagrzewnicą i przy okazji silnik także szybciej się grzeje. A tu niespodzianka i jest więcej zabawy oraz przede wszystkim kosztów, szczególnie inny alternator. Mam nadzieję, że będzie tak jak pisze Endrju i faktycznie już po kilku minutach będzie leciało chociaż lekkie ciepełko. Na siedzenia w ogóle nie liczę, bo jakoś nie kręci mnie to i nawet zimno "z tyłu" nie przeszkadzało mi w Mercedesie ŚP taty ze skórą. Natomiast fajne może być to grzanie kierownicy, bo jej jednak dotykają gołe ręce, jeżeli oczywiście doczeka się jej nagrzania. Ciekaw jestem czy jak odpalę i trochę popracuje, ze dwie, trzy minuty, to już będzie się czuć ciepło, czy tak jak pisze Endrju można się nie doczekać.sailor 88 pisze: ↑19 lis 2022, 20:29Teoretycznie jest to możliwe...bo ten elektryczny element grzejny jest w autach z TDI po prostu dokładany do wymiennika ciepła zasilanego płynem chłodniczym, a w autach z silnikami benzynowymi jest puste po nim miejsce. Ale dalej zaczynają się schody...należałoby wymienić alternator na inny (większej mocy), dołożyć specjalną wiązkę przewodów zasilających (o dużym przekroju), zakodować, albo nawet wymienić sterownik "klimatronika" itp.
Tak wygląda ten element:
Seat Ateca, a warunki zimowe
-
- Posty: 2398
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1169 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
Poza VAG-iem, również wszyscy pozostali producenci aut od dawna i obecnie stosują takie rozwiązania w autach z silnikami wysokoprężnymi. To nie pobór prądu, a źle zaprojektowana instalacja jest przyczyną ewentualnego pożaru, więc jakaś wadliwa partia Leonów o niczym nie świadczy. Poza tym obecnie wszystkie elektryki i część hybryd ma systemy ogrzewania i schładzania oparte wyłącznie o systemy elektryczne. A zmora współczesnych elektryków (częste pożary) wynika z niedoskonałości ogniw, a nie poboru i przepływu prądu między baterią a odbiornikiem, który w przypadku silnika trakcyjnego idzie w setki, a nawet tysiące amperów.mczelny2401 pisze: ↑19 lis 2022, 21:40Swego czasu Leony z tymi grzałkami omal nie spłonęły taki to generowało pobór prądu
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
@Misiek w 1.4 szybko się nagrzewał ale w 1.5 jest jeszcze lepiej. Dzisiaj przy - 8.5 czas na wyczucie ciepła to ok. 5 min więc uważam że dobry czas.
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 34 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
Tu się zgadzam iż ta wadliwa partia była produkowana tylko w danym okresie. Miałem ten wynalazek i faktycznie działało to super sprawnie. Jedynie co akurat mnie męczyło to podniesione obroty silnika
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 34 razy
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
Dobrze kombinowałeś, bo był taki patent...wcześniej, przed erą nagrzewnicy elektrycznej, VAG (inni producenci również) stosował dogrzewanie elektryczne płynu chłodzącego przez dodatkowe trzy świece żarowe, wkręcone w króciec układu chłodzenia na wyjściu węża z bloku silnika do nagrzewnicy. Miałem Octavię 1,9 TDI z takim patentem. Był do tego sterownik, który załączał jedną, dwie lub trzy świece na raz, w zależności od temperatury. Niestety sprawność tego układu była dużo mniejsza niż nagrzewnicy elektrycznej, ale plusem było szybsze nagrzewanie się silnika. Obecnie w silnikach TDI stosuje się pompę wody sterowaną elektrycznie, która nie pracuje w fazie rozgrzewania się silnika.
Tak to wyglądało:
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 34 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
U szwagierki ta wspaniała pompa wody z przesłonami padła po 2 latach i przy 50 tys km i Superb gotował się podczas szybszej jazdy
-
- Posty: 2398
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1169 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
Tjaaaa, a u mnie w piątek przy 2, 3 poniżej zera i staniu przez około 4 godziny wystarczyła niecała minuta ...
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 2398
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1169 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
To przez znacznie zwiększony pobór prądu, tak jak zaraz po starcie, jakby automatyczne ssanie.mczelny2401 pisze: ↑19 lis 2022, 23:11Tu się zgadzam iż ta wadliwa partia była produkowana tylko w danym okresie. Miałem ten wynalazek i faktycznie działało to super sprawnie. Jedynie co akurat mnie męczyło to podniesione obroty silnika
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 34 razy
Re: Seat Ateca, a warunki zimowe
No nie bardzo, bo to ssanie z tego co pamiętam trwa aż do uzyskania 60 stopni temp. silnikaMisiek pisze: ↑19 lis 2022, 23:42To przez znacznie zwiększony pobór prądu, tak jak zaraz po starcie, jakby automatyczne ssanie.mczelny2401 pisze: ↑19 lis 2022, 23:11Tu się zgadzam iż ta wadliwa partia była produkowana tylko w danym okresie. Miałem ten wynalazek i faktycznie działało to super sprawnie. Jedynie co akurat mnie męczyło to podniesione obroty silnika