geranium pisze: ↑19 sie 2023, 10:59
ciekawy jestem co na to ASO jak powołasz się na OBD? Dla mnie odpowiedz prosta sam pogrzebałeś i teraz szukasz pomocy
napisz co ci odpowiedzieli?
Już się powołałem na OBD, mam prawo podłączyć się do mojego samochodu. Nikt w tym samym ASO nie miał obiekcji, gdy otwarcie mówiłem i dawałem wykresówki po OBD z programu MultiEcuScan (oryginalnie jest Witech 2 z ich interfejsem) - w moim MultiAir była wada fabryczna zaworu wastegate w turbinie - z tego co dałem potwierdzili wadę (FCA nie chwaliło się tym, że wada dotknęła turbiny w MultiAir od 2014 do lipca 2017). Co więcej wymienili rok po gwarancji, nową turbinę i to co trzeba dało na swój koszt FCA. Gdyby nie moje badania po OBD tak łatwo by nie poszło, wiem jak innych inne ASO i mechanicy traktowali, wielu ludziom pomogłem w temacie walki o swoje. Mam sąsiada, który elektroniką samochodową się zajmuje, powiedział, że wręcz błąd może zniknąć po aktualizacji softu, osobiście trafił na tego typu przypadek w kompie silnika w jakimś Audi, gdzie błąd softu powodował niekasowalny błąd przepustnicy...
Dla Ciebie odpowiedź jest prosta? Gdybym sam pogrzebał, to bym przywrócił do odpowiedniego stanu, nie jestem idiotą elektronicznym. Co więcej w kamerach 360st nie miałem i nie mam potrzeby zmiany - a i to stało się grubo przed tym jak OBD11 kupiłem
Przy 902km to było , OBD podłączyłem przy 1700km. To co chciałem zmieniłem, czyli 5 kierunków w komfort, diody dmuchawy w trybie auto i ilość paliwa do zatankowania. Błędów nie usuwałem po kilku resetach radia, zostały w kilku centralkach błędy CAN, do tego raz wywalił się moduł eCall (ma związek), o czym na forum pisałem i opisałem jak go do życia przywrócić za pomocą opcji ustawień prywatności.
Podsumowując:
1. Aktualizacja softu skrzyni - mój kaprys, skoro jest nowszy niech dadzą.
2. Aktualizacja 5F z powodu znanych problemów w Beats, rzutuje też na eCall.
3. Kamery 360 zgubił nastawy przedniej, jest nowy soft. Nie grzebałem, a jeżeli ktoś twierdzi inaczej, to niech to udowodni. W ustawieniach modułu 5F gubi ustawienia brzęczyka i prędkości ostrzegania o przekroczeniu prędkości, więc jaka jest pewność, że ustawień nie gubi w module kamer? Powtórzę się, kamera działa, linie pokazuje itd., gdyby nie OBD to nawet o błędzie bym nie wiedział. Mogłem sobie pokombinować z zapisem danych kalibracyjnych, błąd by można wtedy wykasować, ale po co, skoro nie ja skopałem, a programiści od systemu kamer?
Pewnie, że napiszę jak poszło, ale dopiero 5 września, wtedy mam jechać. Na razie odpowiedzieli, "zrobimy, zajmie około 3h".
Jak dla mnie to nawet bym się cieszył, gdyby w centralkach były logi połączeń po OBD i zmian.
Przy okazji. Nie udało się przy pomocy OBDEleven usunąć crash daty w Skodzie Fabii z 2021, miałem okazję zabawy, błąd był zapisany w centralnej wspomagania. Testowałem u sąsiada na samochodzie po naprawie. Siakiś chiński wypasiony zrobił to od strzała, ale pewnie dlatego, że przy wyborze opcji resetu jeszcze w centralce ESP przestawił, ale tu gdybam. Opcje w sofcie tu i tu były takie same. Potem trzeba było odłączyć aku, podłączyć i wspomaganie zaczęło działać. Następnym razem dłużej się pobawię, warto sprawdzać możliwości, a Vag-ów z elektroniką sporo jest, FIAT-ów - jak raz na rok się trafi, to święto
Więc widzisz, możliwości za płotem mam większe niż myślisz, większe niż ASO. Po co miałbym czas tracić na dojazd, skoro choćby za chwilę mogę działać? Ale jest ta nieszczęsna gwarancja, więc trzeba to w miarę utrzymać, a naprawdę nie cierpię ASO (ogólnie , nie to konkretne, ale też u nich spiny miałem, bo w moim 500X źle podnośnik podłożyli, bo po wymianie turbo zaraz spaliny waliły na kolektorze, olej na przewodzie powrotnym z turbo, w innym ASO tylko FCA, już
nie mają autoryzacji, przy wymianie oleju podczas gwarancji źle dokręcili kopułkę wkładowego filtra oleju, co skutkowało wylaniem na asfalt i podwozie samochodo 0,5l oleju i przymusowy postój w czasie powrotu z tegoż ASO - przyjechał mechanik i na miejscu robił) i dla mnie jest to zło konieczne.