Strona 1 z 1

Fabrycznie nie do końca poprawnie założona tapicerka klapy bagaznika

: 19 sie 2023, 19:24
autor: krowka1978
W tygodniu sam naprawiłem problem źle założonej dużej osłony klapy bagażnika. Że też przez 2 miesiące tego nie widziałem. Pewnego dnia patrząc po przekątnej w tylną szybę zobaczyłem czerwony element na tej tapicerce, zaraz pod szybą. Okazało się, że tapicerka nie była poprawnie nałożona ze względu na wadliwą blaszkę zatrzasku, która mocuje tę osłonę do klapy. Czerwony element to blaszka w kolorze nadwozia, na którą nasuwa się tapicerkę. W fabryce mieli to w tyłku na etapach:
1. Zakładania blaszek do tapicerki - po kształcie ma być choinka, ta z jednej strony była prosta, nie miała charakterystycznego zagięcia.
2. Ten kto montował osłonę miał w tyłku, że zatrzask nie trafiał w otwór w klapie, ostatecznie źle zamontował osłonę. Niestety jest otarty od tej blaszki lakier, nie do podkładu, jest to zasłonięte, więc wizualnie nie razi (tylko psychicznie :P )
3. Kontrola jakości nawaliła :P

Poprawiłem blaszkę i teraz osłona siedzi jak trzeba. Czasami po fabryce trzeba poprawić.

Sprawdźcie u siebie, czy macie to poprawnie założone.

Samemu poprawione, zaoszczędzone 2 godziny na wyjazd do ASO :D

Re: Fabrycznie nie do końca poprawnie założona tapicerka klapy bagaznika

: 20 sie 2023, 12:01
autor: YoursTruly
Masz jakieś zdjęcia gdzie dokładnie patrzeć?

Re: Fabrycznie nie do końca poprawnie założona tapicerka klapy bagaznika

: 20 sie 2023, 13:50
autor: krowka1978
Zdjęcia nie mam, trzeba patrzeć bezpośrednio po linii dolnej części szyby. Przy dobrze zamontowanej nad tapicerką nic metalowego nie może wystawać, nie można również włożyć palców pomiędzy szybę a krawędź tapicerki.
Przy otwartej klapie ciężko to zobaczyć, trzeba oglądać od wnętrza samochodu przy zamkniętym bagażniku.

Dodaję zdjęcie gdzie sprawdzić, tu już jak widać po poprawce.
Obrazek
Powtarzając się, na dolnej krawędzi tapicerka musi być równo, nie może być zapadnięć i wystających blach.
Swoją drogą dziwne, że w miejscach, gdzie można ręcznie ciągnąć klapę nie ma wkrętów. We FIAT-ach w miejscach uchwytów wszędzie dali po wkręcie, żeby kołków nie wypiąć. Przy elektrycznej klapie aż takiego prężenia nie ma, ale przy siłownikach gazowych już sporej siły trzeba użyć. Tapicerkę nietrudno wypiąć, z drugiej strony bez wkrętów w miarę mocno zatrzaski trzymają w Atece.