zanim przejdę do meritum, chciałbym wrzucić kilka suchych danych na podstawie certyfikatu homologacji, żeby nie trzeba było szukać.
Homologowane rozmiary felg:
- 6J x 16 ET43
- 7J x 17 ET45
- 7J x 18 ET45
- 8J x 19 ET45
- 215/60 R16
- 225/60 R16
- 215/55 R17 *
- 225/55 R17
- 215/50 R18
- 225/50 R18
- 225/45 R19
- 235/40 R19
- 245/40 R19
Co do felg, jak już wszyscy wiecie, praktycznie niemożliwym jest znalezienie 'aftermarketowej' felgi 18'' z szerokością 7J - od tego zaczęło się kłębić w mojej głowie wiele myśli i stąd też moje rozważania, a przez co ten wątek. Zakładam, że producent ma swoje warunki techniczne dot. szerokości osi jezdnych zarówno przedniej jak i tylnej, od koła do koła. Zastanawia mnie, czy producent/gwarant może uznać, że zastosowanie felgi 8J w rozmiarze 18'' mogło spowodować jakiekolwiek uszkodzenie/nieprawidłowe działanie zawieszenia auta, biorąc pod uwagę fakt, że dla rozmiaru 19'' sam stosuje tę szerokość. Tutaj porównanie.
Przecież dla zastosowanej opony o szerokości 225 jej ułożenie na feldze o szerokości 8J będzie praktycznie identyczne czy to dla rozmiaru 18'' czy 19''. Skoro producent przewiduje możliwość takiej szerokości osi jezdnej (a nawet większej) dla felg 19'' to jak udowodni, że ten rozmiar dla felg 18'' powoduje nieprawidłową pracę zawieszenia? Oczywiście zakładam, że ET będzie takie samo czyli 45!
A tak w ogóle co do rozmiarów felg, to czy producent zapomniał, że pomiędzy 7J a 8J jest jeszcze 7,5J? Czy nie powinno przyjąć się z góry zasad dot. używania felg w dowolnej konfiguracji szerokości (7J, 7,5J, 8J) przy zastosowaniu odpowiedniego ET?
Czekam na Wasze opinie odnośnie powyższego.
Pozdrawiam.