Jeśli chodzi o opony musisz zrobić aprobatę TUV w warsztacie diagnostycznym około 30 euro później do wydziału komunikacji i wpiszą ci to do dowodu za kolejne 20 euro. Z felgami podobnie, chyba że na stronie producenta felg znajdziesz odpowiedni ABE co oznacza że aprobatę zrobił już producent, do moich zimowych felg J7,5 dostałem ABE od producenta wtedy wystarczy go wydrukować i wozić w samochodzie, jeśli nie ma ABE ta sama droga jak z oponami.corrado02 pisze: ↑12 lis 2024, 10:19@Patryk
Z tego co widze, to spełniam wymogi - mam belkę skrętna - mam na przód napęd i dodatkowe plastikowe nadkola i nie używam łańcuchów śniegowych.
Jeśli jesteś z Niemiec, to czy możesz powiedzieć co muszę zrobić by założyć 215/60/r17 ? Bo odnosi się tu zapis :
A01 Po dokonaniu zmiany technicznej pojazd podlega zgłoszeniu
natychmiast przedstawić ABE oficjalnie uznanemu ekspertowi lub egzaminatorowi
Ruchu pojazdów silnikowych lub inżynier testowy z organizacji monitorującej zgodnie z numerem 4 ust
Załącznik VIIIb do StVZO dotyczący wdrożenia i potwierdzenia przepisów ABE
wykazać akceptację zmian.
G01 Należy przedstawić dowód, że wyświetlacz prędkościomierza i
Licznik przebiegu mieści się w tolerancjach (75/443/EWG, ECE-R39, § 57 StVZO). Czy to
Wyświetlacz zostanie dostosowany, dane zawarte w dokumentach pojazdu (w tym w dowodzie rejestracyjnym pojazdu,
Dowód rejestracyjny I lub dokument COC) w celu sprawdzenia zarejestrowanych rozmiarów opon
Możesz mi pomóc co to oznacza ?
No właśnie, ciekawe też czy to tylko z tymi felgami TOMASON jest możliwe, czy innych firm tez mogłyby być, bo chyba nie są takie popularne w PL.
215/60/r17 to już jest "komfort" jak w dacii i przy okazji ładny wygląd . Niestety nie za bardzo dobrze tłumaczy translator te kody z tabelki a ja nie znam tak dobrze niemieckiego, no ale jeśli byłoby to tylko z tymi felgami Tomason TN16 to i na nie mógłbym wydać pieniądze.
@Skylla - jest różnica w oponach i tym bardziej jeśli przesiada się z Dustera. Zrobiłem dusterem 140tys km i czuję jakie są różnice w r16(215/65- przejeżdzam przez wszystkie dziury i nawet się nie zatrzymuję a mimo wszystko nadal zawieszenie nie cierpi i nie wymieniałem wahacza ani tulei belki i sworznia już parę lat, tak wysoka guma tłumi) i r17(215/60) a mimo to i tak są większe balony niż ogólnie przyjęte w seacie Ateca, bez powyższego dokumentu TUV dla felg TOMASON z Niemiec. Chyba pomyliłeś z Kodiaqiem bo Karoq ma te same "kapcie" co Ateca Kodiaq jest dla mnie za duży.
To procedura w DE w Polsce nie wiem jak się to załatwia Myślę że podobnie z tym że w PL nie tolerują ABE wszystko musi być przez warsztat diagnostyczny.