Wady Seata Ateci

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Wady Seata Ateci

Post autor: Endrju »

No fakt w poprzednim popiskiwaly wycieraczki ale w FL jeszcze nie słyszałem.


Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Sponsor

Re: Wady Seata Ateci

Sponsor


Awatar użytkownika
Walt
Posty: 229
Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wady Seata Ateci

Post autor: Walt »

Tak jest, po wymianie pióra problem zniknął.
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Wady Seata Ateci

Post autor: Misiek »

Walt pisze:
30 sty 2021, 17:04
Tak jest, po wymianie pióra problem zniknął.
To może oszczędzają (znów) na tych zakładanych fabrycznie i na "dzień dobry" montują jakieś marnej jakości.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Wady Seata Ateci

Post autor: Misiek »

Mar pisze:
29 sty 2021, 19:21
...
-sprzęgło zmusza do łagodnej jazdy. Brakuje takiego idealnego skoku, bo czasami trzeba coś za szybko i auto jeszcze tutaj nie mam wyczutego. Ogólnie to wada, bo trudno się zgrać z autem
...
-głośny mechanizm otwierania tylnej klapy ...
Czy mógłbyś doprecyzować, rozwinąć temat problemu ze sprzęgłem, automatyczną skrzynią oraz "otwierania tylnej klapy" (masz na myśli klapę bagażnika, tak ?) ? Z góry dzięki :D
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

A60
Posty: 30
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:05
Samochód: Seat Ateca 2,0 TSI
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wady Seata Ateci

Post autor: A60 »

Misiek pisze:
30 sty 2021, 18:39
Walt pisze:
30 sty 2021, 17:04
Tak jest, po wymianie pióra problem zniknął.
To może oszczędzają (znów) na tych zakładanych fabrycznie i na "dzień dobry" montują jakieś marnej jakości.
Wystarczyło zmienić wycieraczki z"pierwszego montażu" na Bosch Aerotwin i przestało skrzypieć (zarówno z przodu jak i z tyłu).
Za ten post autor A60 otrzymał podziękowanie:
Grzadq (31 sty 2021, 11:57)
Ocena: 5.26%

Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Wady Seata Ateci

Post autor: Grzadq »

A60 pisze:
31 sty 2021, 11:50
Misiek pisze:
30 sty 2021, 18:39
Walt pisze:
30 sty 2021, 17:04
Tak jest, po wymianie pióra problem zniknął.
To może oszczędzają (znów) na tych zakładanych fabrycznie i na "dzień dobry" montują jakieś marnej jakości.
Wystarczyło zmienić wycieraczki z"pierwszego montażu" na Bosch Aerotwin i przestało skrzypieć (zarówno z przodu jak i z tyłu).
Potwierdzam, te fabryczne były dra-ma-tycz-ne, zrobiłem jak kolega wyżej i mam super wycieraczki :)
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Wady Seata Ateci

Post autor: VVojteck »

Marian pisze:Jakie według was są wady tego Seata, które rzucają się na pierwszy rzut w oczy?
Po 2000 km:
- brakuje mi możliwości przełączania między ACC a zwykłym tempomatem.
- ACC uniemożliwia wyprzedzanie z prawej strony
- mam wrażenie, że automatyczny obieg powietrza trochę zaniedbuje stopy. Zarówno kierowca, jak i pasażer odczuwają chłód w okolicy odpowiednio lewej i prawej strony. Zresztą jeżdzę z temperaturą wyższą o 1,5 stopnia niż w poprzednim aucie.
- schowki są żenująco małe
- głos fabrycznej nawigacji jest sztuczny.
- wycieraczki fabryczne są marne
- automatyczne przełączanie świateł długich działa słabo, a jego wyłączenie w ustawieniach nieskuteczne
- wirtualny kokpit jest bardzo słabo wykorzystany
- system bezkluczykowy jest 10+ lat w tyle za Renault
- auto pali zaskakująco mało w mieście (na stałej trasie 13 km bardzo rzadko przekraczam 10 litrów, zwykle jest poniżej 9)
+ bardzo często korzystam z bezdotykowej klapy, choć spodziewałem się, że okaże się to w większości bezużytecznym bajerem (hint: brudna klamka bagażnika)
+ parowanie z telefonem jest bardzo ok (choć fakt, że trzeba celować w różne ikonki w zależności od tego jak telefon jest podłączony już nie)
- brakuje mi możliwości dalszego wysunięcia kierownicy
- audio beats jest fajne
- światła mijania są bardzo ok
- firmowe dywaniki gumowe praktycznie nie mają rantów
- bak jest mały :(

Pewnie jeszcze coś mi się przypomni.

bentley
Posty: 64
Rejestracja: 26 paź 2018, 13:00
Samochód: Seat Ateca FR 2.0TSI 4drive
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Wady Seata Ateci

Post autor: bentley »

Witam,

VVojteck
Co do ACC i wyprzedzanie prawym pasem to nie zauwazylem takiego problemu. Wystarczy w tej sytuacji wcisnac pedal gazu i auto z lewej jest ignorowane (wersja przed FL).

Co rozumiesz przez to ze system bezkluczykowy jest o 10 lat gorszy niz ten z Renault? Co takiego we francuskim systemie jest lepszego co robi jako gamechanger w tym temacie?

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Wady Seata Ateci

Post autor: mczelny2401 »

Wyprzedzanie prawym pasem podczas jazdy na ACC można zmienić za pomocą kodowania ;)

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wady Seata Ateci

Post autor: VVojteck »

bentley pisze:Witam,

VVojteck
Co do ACC i wyprzedzanie prawym pasem to nie zauwazylem takiego problemu. Wystarczy w tej sytuacji wcisnac pedal gazu i auto z lewej jest ignorowane (wersja przed FL).

Co rozumiesz przez to ze system bezkluczykowy jest o 10 lat gorszy niz ten z Renault? Co takiego we francuskim systemie jest lepszego co robi jako gamechanger w tym temacie?
ACC - jasne, tylko trzeba ten ruch wykonać i o nim pamiętać zanim auto zacznie hamować.

Co do keyless - nie mówię o przełomie. W Renault otwarcie drzwi zaryglowanych i niezaryglowanych było identycznie płynne (Laguna). Keyless otwierał auto natychmiast. W Atece nie ma tej płynności, trzeba dać chwilkę zamkowi.
No i w Atece czujniki są tylko w drzwiach przednich i bagażniku.

ODPOWIEDZ