O ile wersja nie wpływa na zawieszenie (ktoś na angielskim forum nawet pytał o to producenta i dostał potwierdzenie, że FR ma dokładnie to samo zawieszenie co reszta wersji), o tyle różnice w prześwicie między FWD a 4WD są. Podaje je nawet producent. Wystarczy sprawdzić, że nawet rozmiar opon się troszkę różni i już z tego wychodzi prześwit większy o 5mm dla 4WD.
Wady Seata Ateci
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Wady Seata Ateci
- MusiC ManiaC
- Posty: 105
- Rejestracja: 03 mar 2018, 8:05
- Lokalizacja: SL
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI Red Velvet
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wady Seata Ateci
Panowie,
Jeśli chodzi o przednie amory to do fabryki w Matorell produkujemy dwie refy amorów które różnią się nieznacznie wkładem który ma wpływ na twardość zawieszenia.Co do sprężyn się nie wypowiem bo moduły montują w fabryce Seat-a.
Jeśli chodzi o przednie amory to do fabryki w Matorell produkujemy dwie refy amorów które różnią się nieznacznie wkładem który ma wpływ na twardość zawieszenia.Co do sprężyn się nie wypowiem bo moduły montują w fabryce Seat-a.
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Wady Seata Ateci
Tutaj się mogę zgodzić z tym, że tak może być jeśli chodzi o różnicę dla dwóch znacząco różniących się masą silników, np. 1.0 TSI a 2.0 TDI. Tak może faktycznie być, że nieznaczna różnica we wkładzie amortyzatora inaczej sobie radzi z troszkę inną masą - ale szczerze wątpię aby ktokolwiek odczuł tą różnicę... Co do napędu, różnice w masie pomiędzy FWD a 4WD nie są tak znaczące (to "tylko" dołączany Haldex).MusiC ManiaC pisze: ↑14 lut 2019, 10:48Panowie,
Jeśli chodzi o przednie amory to do fabryki w Matorell produkujemy dwie refy amorów które różnią się nieznacznie wkładem który ma wpływ na twardość zawieszenia.Co do sprężyn się nie wypowiem bo moduły montują w fabryce Seat-a.
Jeździłem 5 razy trzema wersjami Ateci i o ile było czuć różnicę pomiędzy Mazdą CX-5, Subaru XV, VW T-Roc czy Skodą Karoq o tyle zawias w każdej Atece zawsze pracował tak samo (nie porównywałem trybów DCC, bo nie jestem tym zainteresowany) więc nawet jeśli jest jakaś drobna różnica pomiędzy modelem amortyzatora (czy nawet jeszcze jakiegoś elementu) to konstrukcyjnie a w szczególności w zachowaniu i odbioru samochodu jest to praktycznie to samo i tak samo pracujące zawieszenie. W FR-ce nie ma takiej możliwości jak np. w niektórych modelach VW, gdzie mamy do wyboru tzw. "zawieszenie sportowe" - jeździłem Golfem w R-Line z takim zawiasem i czuć było, że był niższy i twardszy od standardowego (wersja Alltrack zachowywała się jeszcze troszkę inaczej). Wiem, że Skoda ma też taki zawias w opcji ale nie testowałem...
Bynajmniej nie kruszę tu żadnej kopii po prostu czasami nadmiar wydrążonych szczegółów nie pomaga w prostym "przesłaniu" mówiącym, że wybór/klasyfikacja wersji Ateci z punktu widzenia zawieszenia nie ma w ogóle znaczenia, bo się one pod tym względem nie różnią.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Wady Seata Ateci
@Frodo, ja o DCC specjalnie nic nie piszę, bo ten system w założeniu MA wpływać na twardość zawieszenia i pozwalać je regulować, więc oczywiste jest to, że będzie miał wpływ na twardość
@MusiC ManiaC, prawdopodobnie 2 różne rodzaje oznaczają inne amory dla ciężkich, a inne dla lekkich silników. Tak jak napisał thecichy.
@thecichy, prawdopodobnie domniemania o tym, że w Atece FR jest inne zawieszenie wzięły się stąd, że tak było np. w Leonie. Sam miałem Leona 5F FR, który fabrycznie ma zawieszenie sprzedawane w Audi, VW i Skodzie jako "zawieszenie typu sport". Było dość twardo.
Natomiast w Atece jest jedna zasadnicza różnica w zwieszeniu między FWD a 4WD - FWD ma z tyłu belkę, a 4WD wielowahacz. Są podobnie zestrojone jeśli chodzi o twardość, ale to zupełnie inne konstrukcje, więc nie można mówić o braku różnic.
@MusiC ManiaC, prawdopodobnie 2 różne rodzaje oznaczają inne amory dla ciężkich, a inne dla lekkich silników. Tak jak napisał thecichy.
@thecichy, prawdopodobnie domniemania o tym, że w Atece FR jest inne zawieszenie wzięły się stąd, że tak było np. w Leonie. Sam miałem Leona 5F FR, który fabrycznie ma zawieszenie sprzedawane w Audi, VW i Skodzie jako "zawieszenie typu sport". Było dość twardo.
Natomiast w Atece jest jedna zasadnicza różnica w zwieszeniu między FWD a 4WD - FWD ma z tyłu belkę, a 4WD wielowahacz. Są podobnie zestrojone jeśli chodzi o twardość, ale to zupełnie inne konstrukcje, więc nie można mówić o braku różnic.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3726
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Wady Seata Ateci
Ja tak. Widziałem auto przed zakupem i uznałem że pomimo kilku niedociągnięć jestem zainteresowany kupnem.
- pacho
- Posty: 44
- Rejestracja: 06 cze 2018, 15:34
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wady Seata Ateci
Ja też bym kupił, przez 8 miesięcy użytkowania nie żałowałem zakupu ani razu
2.0 TSI, xcellence, 4drive, magnetic brown, elektryczna klapa, asystenci, elektryczny hak, pakiet zima
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Wady Seata Ateci
Porownywalem bardzo.dlugo inne auta z tej półki cenowej, wykonalem ostatecznie po kilka jazd testowych i Ateca sprawiała najwięcej przyjemności. Do dziś jetem przekonany ze wtedy nic lepszego ( nowego ) za te pieniadze bym nie kupił.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link