Strona 4 z 36

Re: Wady Seata Ateci

: 13 lip 2017, 23:30
autor: Endrju
To bardzo dziwne bo u mnie jest opóźnienie tyło w trybie Eco a w trybie sport idzie odrazu ze 2 lub 3 biegi w dół i wyrywa jak trzeba.

Re: Wady Seata Ateci

: 13 lip 2017, 23:46
autor: majcher
O Panie Clocky, żeś wynalazł wad :) aż się ustosunkuję w miarę możliwości.

1. Normalne, gorący katalizator. Ja odchodzę od razu i się nie wsłuchuję.
3. Potwierdzam.
6,7,8. Chyba tak ma być żeby jednak cały czas kontrolować auto, a nie wierzyć w te "cuda"
9. Potwierdzam
11. Dla mnie zawieszenie Ateki to 1 z największych zalet.
12. Kto wierzy w deklaracje producenta?
13. Nie ogarniam tego, wolę sam parkować
14. Moje ustawienie klimy mnie zadowala w 100%
15. "Seat Sound" stosunek jakości do ceny dla mnie bardzo korzystny.
16. No nie zwróciłem jeszcze na to uwagi.
17. Mam 190cm 100kg, pozycja za kierownicą 9/10
18. Nie do końca tak to wygląda.
Od siebie dodam - tylko 1 gniazdo 12v

Re: Wady Seata Ateci

: 14 lip 2017, 14:43
autor: tictac1986
Clocky pisze:
13 lip 2017, 22:42
Na dzień dzisiejszy i tak bym go kupił.
...i to najbardziej mi się podobało w tej wypowiedzi :)

Re: Wady Seata Ateci

: 14 lip 2017, 15:56
autor: dario37
Na pewno Ateca nie jest ideałem materiałow uzytych we wnętrzu,ale jak popatrzymy na konkurencję w tej klasie aut to nie ma się czego wstydzic.Moim zdaniem jest to najlepiej wykonany model Seata w jego historii.

Re: Wady Seata Ateci

: 14 lip 2017, 21:13
autor: Endrju
Zgadzam się w 100% gdybym miał ponownie wybierać to napewno byłaby to Ateca.

Re: Wady Seata Ateci

: 14 lip 2017, 23:21
autor: Janisz
Clocky pisze:
13 lip 2017, 22:42
Wady:
1. Stuki / trzaski z pod samochodu po zaparkowaniu, według serwisu coś naturalnego - chłodzenie układu spalinowego, etc... Trochę irytujące.
2. Opóźnienie na reakcje pedała gazu, w sumie w każdym trybie (Eco, Normal, Sport, ...). Wkurzające bo ruszając z pod świateł to zanim samochód zareaguje to pojazd na drugim pasie jest już o połowę długości w przodzie. Denerwujące przy jeździe autostradowej - trzeba planować niczym w aucie z 50 KM. Co ciekawe w trybie manualnym (manetki) reakcja na gaz jest lepsza.
3. Brudzące się tylne drzwi od wewnątrz.
4. Zmiana biegów w trybie sport podczas dojazdu do skrzyżowania, szarpie przy zmianie z 4->3, 3->2. Dziwne wrażenie bo Ja hamuję a samochód wyrywa się do przodu.
5. "Piano plastik", ładnie wygląda ale szybko się rysuje, zwłaszcza przy schowku na telefon w konsoli środkowej.
6. Algorytm "Lane Assist", w trybie "Prowadzenie adaptacyjne" wyłączenie następuje bez żadnego ostrzeżenia, przez co potrafi się wyłączyć w połowie łuku.
7. Algorytm "Front Assist", niby fajne ale dość często daje ostrzeżenia wtedy kiedy nie ma do tego żadnych podstaw (na zakręcie).
8. Algorytm "Aktywnego Tempomatu" i "Jazdy w korku":
a) Kiedy samochód przed nami zmieni pas, auto potrafi dość gwałtownie przyspieszyć tylko po to by po przejechaniu 3m włączyło się ostrzeżenie "Front Assist".
b) Kiedy za pomocą ACC ruszamy z pod świateł (za pomocą manetki), zbyt wolno się rozpędza.
c) Kiedy jedziemy za samochodem ciężarowym, miałem przypadek kiedy auto po prostu postanowiło przyspieszyć mimo iż 2m przede mną był samochód, dobrze że zauważyłem bo inaczej Ateca sama by się skasowała.
9. Brak "podświetleń przestrzeni na nogi w tylnym rzędzie", mimo iż było w cenniku.
10. Algorytm "Odczytywania znaków", nie dość że odczytuje kiedy już jestem 30m za znakiem, to jeszcze dane które pobiera z nawigacji są tak błędne że z włączonymi ostrzeżeniami nie da się jeździć.
11. Trochę twarde zawieszenie, fajnie na zakręty ale jednak trochę brakuje DCC.
12. Spalanie odbiegające od deklarowanego przez producenta, i to dość znacznie.
13. Asystent parkowania prostopadłego parkuje na "środku" miejsca parkingowego (w wąskich nie da się wysiąść) i dość często w połowie operacji chce wyjechać i wjechać ponownie mimo iż niema takiej potrzeby.
14. Klimatyzacja trochę daje się we znaki... Zwykle za "zimno" lub "za sucho".
15. "Seat Sound" nie powala, i tak głownie słychać ten głośnik z konsoli środkowej.
16. Woda zbierająca się na tylnym zderzaku (pochyły do wewnątrz) i osad który z niej potem pozostaje.
17. Zbyt niskie fotele na dłuższe dystanse dla osoby wysokiej (i tak o niebo lepiej niż w Leonie), chodzi o to że nogi są w powietrzu, i nie znalazłem pozycji która by była w pełnia zadowalająca.
18. Okrojona wersja Skody która jest okrojonym Tiguanem.

Na dzień dzisiejszy i tak bym go kupił.
Szczerze to gratuluję takiego zaangażowania w ocenie auta :ugeek:

Pozwolę sobie odnieść się do Twoich podpunktów:
1. Cykanie/tykanie - norma. Rozgrzany wydech. Przyznam, że w Atece jest to dość mocno słyszalne. Dla porównania dziś przegoniony Leon 2.0TFSI - cykanie jest ale nie aż takie ;)
2. W trybie Eco i Normal reakcja na gaz nie jest może powalająca ale dla mojej dynamicznej jazdy jest OK. Co do reakcji w trybie Sport nie ma się co dziwić, że jest natychmiastowa. Taka ma być 8-) Zastanawiam się czy spowolniona reakcja na gaz przy ruszaniu ze świateł, o której piszesz nie jest objawem włączonego trybu Start/Stop. Ja osobiście za każdym razem jak wsiadam do auta to wyłączam ten tryb.
3. Zgadza się, tył się brudzi. Ten typ tak ma. Idzie z tym żyć. Trzeba pamiętać aby w zimie dbać o to by często myć ten element aby sól tam nie zalegała.
4. U mnie sporadycznie czuć poszarpywanie jak auto zmienia biegi 1 :arrow: 2 i 2 :arrow: 1. Jak często wachluje pomiędzy dwoma biegami w korku. Tragedii nie ma, jak będzie się utrzymywało to to zgłoszę.
5.Piano black ma to do siebie, że rysuje się nawet od przetarcia chusteczką. Ja mam wersję w brązie i nie żałuje decyzji. W innym aucie mam Piano i wiedziałem z czym to się wiąże.
8. Kiedyś na forum opisywałem jakie miałem zajście z aktywnym tempomatem. Jechałem za autem, które dojeżdżało do ronda. Ateca zaczęła hamować lecz w pewnym momencie wyświetliła komunikat, rozległ się pisk i musiałem sam wyhamować bo inaczej wjechałbym w tył innego auta. Dodam, że to nie były duże prędkości...przez to jedno zdarzenie straciłem zaufanie do tego systemu i jestem bardziej zachowawczy jak z niego korzystam.
9. Prowadzę walkę z tą sprawą już jakiś czas. Jak osiągnę zadowalający efekt to się pochwalę 8-)
10. Odczytywanie znaków jest gó*no warte :lol:
11. Tak jak piszesz DCC byłoby idealne. Jak ja brałem auto było niedostępne :( a teraz chętnie bym je dobrał.
12. W kwestii spalania nikt mnie nie przebije na ten moment :lol: :lol: :lol: W sumie nie ma się z czego cieszyć :?
13. Przyznaję, że nie ogarnąłem tego tematu do tej pory :lol:

Re: Wady Seata Ateci

: 18 wrz 2017, 21:34
autor: marecki
Irytujące jest działanie front assist,najczęsciej nie działa,a jak już zadziała to dwa razy sam mi dohamował mimo że ja sam hamowałem -nigdy nie wiadomo czy zadziała czy nie.
Druga rzecz to miejsce na kubki ,ten co to projektował to chyba miał zły dzień,standardowy kubek kawy wpada tak że bardzo niewygodnie go wyciągnąć a drugi już się nie zmieści,porażka...

Re: Wady Seata Ateci

: 18 wrz 2017, 21:54
autor: Endrju
U mnie z FA nie ma problemu, może trzeba by skalibrowac w ASO. A miejsce na kubki to faktycznie porażka.

Re: Wady Seata Ateci

: 19 wrz 2017, 8:53
autor: Janusz_
majcher pisze:
05 cze 2017, 23:51
Tak, jak przytrzymasz dłużej przycisk zamykania na pilocie, lub klamce. Wtedy też złożą się lusterka.
No właśnie, dla mnie to też wada, że nie zamykają się samoczynnie po normalnym zamknięciu zwłaszcza, że działają inne sposoby, czyli to pewnie tylko kwestia oprogramowania...

Re: Wady Seata Ateci

: 19 wrz 2017, 11:03
autor: Endrju
To można zaprogramować i będę się składały po zamknięciu auta.