Ateca & Off Road
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 cze 2020, 11:50
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI DSG 4drive Xcellence 2019
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ateca & Off Road
Pozwolę sobie odkopać temat.
Nasze autka nie są co prawda rasowymi terenówkami i nie zostały zaprojektowane do upalania w błocie. Jednak nie należy obawiać się zjazdu z asfaltu.
Poniżej mój amatorski film z wycieczki po polnych drogach.
Nasze autka nie są co prawda rasowymi terenówkami i nie zostały zaprojektowane do upalania w błocie. Jednak nie należy obawiać się zjazdu z asfaltu.
Poniżej mój amatorski film z wycieczki po polnych drogach.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2020, 22:08 przez marwil, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Ateca & Off Road
To skoro temat ożył, to odpowiem samemu sobie sprzed 2.5 roku (https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 4859#p4859). Fajna retrospekcja, zupełnie zapomniałem o tym poście.
Ateca bez problemu przejęła rolę po Foresterze i jeżdżę nią po tych samych wystających kamieniach i gałęziach, w górach, po błocku, w tym samym tempie co Subaru.
Na plus Ateci: hill descent asist - mniej „pałowania„ z hamulcem z górki. I cała elektronika, Forek miał tylko ABS (nie było nawet ESP).
Na plus forka: reduktor, który zauważalnie mniej meczy napęd na podjazdach. Niby Ateca to AT i komputer nad tym myśli, ale prawilny reduktor był fajny, choćby przez to poczucie większej kontroli. I 10mm więcej prześwitu, ale to nie robi mi różnicy.
Generalnie obawiałem sie ze 4x4 w Seacie to bedzie zabawka, ale zupelnie daje rade. Jestem zadowolony. Oczywiscie nie mowie tu o ekstremalnym off-roadzie, bo ani Forester (seryjnie) ani Ateca nie wpadają w tę kategorię.
Ateca bez problemu przejęła rolę po Foresterze i jeżdżę nią po tych samych wystających kamieniach i gałęziach, w górach, po błocku, w tym samym tempie co Subaru.
Na plus Ateci: hill descent asist - mniej „pałowania„ z hamulcem z górki. I cała elektronika, Forek miał tylko ABS (nie było nawet ESP).
Na plus forka: reduktor, który zauważalnie mniej meczy napęd na podjazdach. Niby Ateca to AT i komputer nad tym myśli, ale prawilny reduktor był fajny, choćby przez to poczucie większej kontroli. I 10mm więcej prześwitu, ale to nie robi mi różnicy.
Generalnie obawiałem sie ze 4x4 w Seacie to bedzie zabawka, ale zupelnie daje rade. Jestem zadowolony. Oczywiscie nie mowie tu o ekstremalnym off-roadzie, bo ani Forester (seryjnie) ani Ateca nie wpadają w tę kategorię.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 cze 2020, 11:50
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI DSG 4drive Xcellence 2019
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ateca & Off Road
Tak jak wyżej pisałem, filmik amatorski. Może kiedyś coś lepszego nagram
Akurat prześwit to największe ograniczenie Ateci. Przydałoby się 21cm jak w Dusterze, bo przy 19cm trudno wykorzystać cały potencjał 4drive i trybu offroad w Atece.
Duży plus to fajnie zabezpieczone podwozie. Nie wiem czy tak samo jest w FWD, ale w 4x4 plastikowymi osłonami zakryty jest nie tylko silnik, ale cała podłoga. Fajnie na gładko to zrobili, więc trudniej o coś zaczepić.
Nie mamy oczywiście reduktora ani mechanicznych blokad. Jednak napęd 4drive dobrze współpracuje z DSG. W trybie offroad na manualu nie zmienia z 1 na 2. Jeździłem na zimówkach po głębokim piasku i mocy nie brakowało. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego też zdaje egzamin. Świetnie działa rownież asystent zjazdu. Przydają się też kamery 360, zwłaszcza gdy nie ma z nami pilota. Kiedyś w Tatrach szukając pensjonatu przez pomyłkę wjechałem na stromą ślepą drogę prowadzącą na cmentarz. Nie było jak zawrócić, więc zjeżdżałem pół kilometra stromo w dół na wstecznym. Wtedy kamery i Hill Descent Assist bardzo mi pomogły.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Ateca & Off Road
Zdaje sobie sprawę, że w tym temacie mówimy o offroadzie, ale też każdy z nas wie, że nie o prawdziwym.marwil pisze: ↑28 cze 2020, 1:58Tak jak wyżej pisałem, filmik amatorski. Może kiedyś coś lepszego nagram
Akurat prześwit to największe ograniczenie Ateci. Przydałoby się 21cm jak w Dusterze, bo przy 19cm trudno wykorzystać cały potencjał 4drive i trybu offroad w Atece.
Duży plus to fajnie zabezpieczone podwozie. Nie wiem czy tak samo jest w FWD, ale w 4x4 plastikowymi osłonami zakryty jest nie tylko silnik, ale cała podłoga. Fajnie na gładko to zrobili, więc trudniej o coś zaczepić.
Nie mamy oczywiście reduktora ani mechanicznych blokad. Jednak napęd 4drive dobrze współpracuje z DSG. W trybie offroad na manualu nie zmienia z 1 na 2. Jeździłem na zimówkach po głębokim piasku i mocy nie brakowało. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego też zdaje egzamin. Świetnie działa rownież asystent zjazdu. Przydają się też kamery 360, zwłaszcza gdy nie ma z nami pilota. Kiedyś w Tatrach szukając pensjonatu przez pomyłkę wjechałem na stromą ślepą drogę prowadzącą na cmentarz. Nie było jak zawrócić, więc zjeżdżałem pół kilometra stromo w dół na wstecznym. Wtedy kamery i Hill Descent Assist bardzo mi pomogły.
Ateca względem innych SUVów jest wysoka, z Dusterem miałem ostatnio styczność i poza tym prześwitem (którego notabene wcale nie doceniłem) nie można go nazwać nawet samochodem - tragiczna jakość w każdym aspekcie, posiadacze Ateki w wypadku Duster nie powinni narzekać na jakość..
Reduktor, mechaniczna blokada we współczesnych suvach nie ma nawet racji bytu - nikt tego nie robi, bo większość ich użytkowników kupuje te auta w celu pokonania krawężnika pod miejscem pracy aniżeli bagiennego lasu.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 05 maja 2020, 8:23
- Lokalizacja: ZST
- Samochód: Ateca FR 1.5 DSG LPG
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Ateca & Off Road
Glinne i Binowske to był/jest klimat z dojazdem, każdy zakręt był z dreszczykiem emocji ....
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 cze 2020, 11:50
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI DSG 4drive Xcellence 2019
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ateca & Off Road
Heh Nie planuję przerabiać mojej Ateki. Napewno nie będę jej motał przed upływem gwarancji. Obecnie jest to jedyne auto w rodzinie, więc wbrew pozorom obchodzę się z nim delikatnie. Z drugiej strony autko radzi sobie nieźle w lekkim terenie. Trochę błota czy piasku mu nie zaszkodzi, oczywiście w granicach rozsądku.Frodo pisze:W tym tempie najpóźniej do końca wakacji spodziewam się zdjęcia Ateki częściowo zanurzonej z wlotem powietrza wyprowadzonym w górę.