Przegląd serwisowy - koszty
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 sie 2022, 22:05
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI Manual Xperience 2022
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Przegląd serwisowy - koszty
Zbliża mi się termin pierwszego serwisu po 2 latach ("Wymiana oleju i przegląd za 9 dni"). Z wrocławskiego ASO dostałem następującą wycenę:
Przegląd z wymianą oleju — 1205,89 zł brutto
Wymiana filtra kabinowego — 293,99 zł brutto (podobno wypada przy pierwszym przeglądzie po 2 latach)
Razem = 1499,88 zł brutto
Do tego zaproponowali mi pakiet olejowy za 1299 zł na 2 wymiany oleju, w takim układzie wychodzi:
Przegląd bez oleju — 357 zł
Filtr kabinowy — 293,98 zł
Razem = 650,98 zł brutto + Pakiet Olejowy 1299 zł = 1949,98 zł.
Mam kilka pytań do Was:
1. Czy muszę się zgodzić na wymianę filtra kabinowego u nich żeby utrzymać gwarancję (żeby pierwszy przegląd był "zaliczony")? Filtr wyminiałem sam pół roku temu więc nie ma sensu wymieniać teraz znowu, zresztą wymiana kosztowała mnie 52 zł za filtr węglowy oryginalny OEM + 10 minut roboty, a nie 3 stówy... Najchętniej bym po prostu za ten punkt podziękował.
2. Wychodzi że za samą wymianę oleju biorą 848,89 zł / 649,50 zł (przy wariancie z pakietem olejowym). W zeszłym roku wymieniałem olej w serwisie Bosch i z Ravenolem, OEM filtrem, śrubą i nakrętką zapłaciłem za wszystko 518 zł (398 zł za materiały + 120 zł za robociznę). Z jednej strony przy pakiecie płacę za 2 wymiany oleju 1299 zł, gdzie jednorazowa wymiana teraz to 848,89 zł + załóżmy 600 zł za wymianę poza ASO (przy obecnej inflacji pewnie już zapłacę bliżej 600 zł niż 518 zł) = ~1450 zł. Do tego mówimy tu o wymianie nie w przyszłym roku tylko za 2 lata, więc ceny na bank wzrosną do tego czasu. Wychodzi nawet taniej w ASO ale z olejem z beczki, a nie takim jaki bym preferował. Co byście zrobili na moim miejscu?
3. Co sądziecie o takim mieszaniu różnych olejów (pierwsza wymiana na Ravenola, druga w ASO z ich olejem, trzeca znowu samemu na Ravenola, czwarta znowu w ASO)? W pozostałych starszych autach zawsze leję ten sam olej (Motul w 6-cyl BMW).
Muszę jeszcze spytać ile za wymianę oleju ze swoimi materiałami...
Przegląd z wymianą oleju — 1205,89 zł brutto
Wymiana filtra kabinowego — 293,99 zł brutto (podobno wypada przy pierwszym przeglądzie po 2 latach)
Razem = 1499,88 zł brutto
Do tego zaproponowali mi pakiet olejowy za 1299 zł na 2 wymiany oleju, w takim układzie wychodzi:
Przegląd bez oleju — 357 zł
Filtr kabinowy — 293,98 zł
Razem = 650,98 zł brutto + Pakiet Olejowy 1299 zł = 1949,98 zł.
Mam kilka pytań do Was:
1. Czy muszę się zgodzić na wymianę filtra kabinowego u nich żeby utrzymać gwarancję (żeby pierwszy przegląd był "zaliczony")? Filtr wyminiałem sam pół roku temu więc nie ma sensu wymieniać teraz znowu, zresztą wymiana kosztowała mnie 52 zł za filtr węglowy oryginalny OEM + 10 minut roboty, a nie 3 stówy... Najchętniej bym po prostu za ten punkt podziękował.
2. Wychodzi że za samą wymianę oleju biorą 848,89 zł / 649,50 zł (przy wariancie z pakietem olejowym). W zeszłym roku wymieniałem olej w serwisie Bosch i z Ravenolem, OEM filtrem, śrubą i nakrętką zapłaciłem za wszystko 518 zł (398 zł za materiały + 120 zł za robociznę). Z jednej strony przy pakiecie płacę za 2 wymiany oleju 1299 zł, gdzie jednorazowa wymiana teraz to 848,89 zł + załóżmy 600 zł za wymianę poza ASO (przy obecnej inflacji pewnie już zapłacę bliżej 600 zł niż 518 zł) = ~1450 zł. Do tego mówimy tu o wymianie nie w przyszłym roku tylko za 2 lata, więc ceny na bank wzrosną do tego czasu. Wychodzi nawet taniej w ASO ale z olejem z beczki, a nie takim jaki bym preferował. Co byście zrobili na moim miejscu?
3. Co sądziecie o takim mieszaniu różnych olejów (pierwsza wymiana na Ravenola, druga w ASO z ich olejem, trzeca znowu samemu na Ravenola, czwarta znowu w ASO)? W pozostałych starszych autach zawsze leję ten sam olej (Motul w 6-cyl BMW).
Muszę jeszcze spytać ile za wymianę oleju ze swoimi materiałami...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Przegląd serwisowy - koszty
Ja filtry wymieniałem sam a oni dostawali informacje że filtry są wymienione bo nie będę im płacił takich chorych pieniędzy. Olej (Ravenol) też brałem swój przez całe 5 lat
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Przegląd serwisowy - koszty
Najpierw pojezdzij troche na oleju vw i ravenolu. Ja jestem bardziej zadowolony z vw bo go nie ubywa od wymiany do wymiany. Ravenol musialem dolac bo zjadlo. Co do gwarancji i wymiany filtra kabiny to raczej spokojnie powiedz ze wymieniles sobie sam i nie trzeba.
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Przegląd serwisowy - koszty
AD 1 :blinket pisze: ↑31 sty 2024, 20:59Zbliża mi się termin pierwszego serwisu po 2 latach ("Wymiana oleju i przegląd za 9 dni"). Z wrocławskiego ASO dostałem następującą wycenę:
Przegląd z wymianą oleju — 1205,89 zł brutto
Wymiana filtra kabinowego — 293,99 zł brutto (podobno wypada przy pierwszym przeglądzie po 2 latach)
Razem = 1499,88 zł brutto
Do tego zaproponowali mi pakiet olejowy za 1299 zł na 2 wymiany oleju, w takim układzie wychodzi:
Przegląd bez oleju — 357 zł
Filtr kabinowy — 293,98 zł
Razem = 650,98 zł brutto + Pakiet Olejowy 1299 zł = 1949,98 zł.
Mam kilka pytań do Was:
1. Czy muszę się zgodzić na wymianę filtra kabinowego u nich żeby utrzymać gwarancję (żeby pierwszy przegląd był "zaliczony")? Filtr wyminiałem sam pół roku temu więc nie ma sensu wymieniać teraz znowu, zresztą wymiana kosztowała mnie 52 zł za filtr węglowy oryginalny OEM + 10 minut roboty, a nie 3 stówy... Najchętniej bym po prostu za ten punkt podziękował.
2. Wychodzi że za samą wymianę oleju biorą 848,89 zł / 649,50 zł (przy wariancie z pakietem olejowym). W zeszłym roku wymieniałem olej w serwisie Bosch i z Ravenolem, OEM filtrem, śrubą i nakrętką zapłaciłem za wszystko 518 zł (398 zł za materiały + 120 zł za robociznę). Z jednej strony przy pakiecie płacę za 2 wymiany oleju 1299 zł, gdzie jednorazowa wymiana teraz to 848,89 zł + załóżmy 600 zł za wymianę poza ASO (przy obecnej inflacji pewnie już zapłacę bliżej 600 zł niż 518 zł) = ~1450 zł. Do tego mówimy tu o wymianie nie w przyszłym roku tylko za 2 lata, więc ceny na bank wzrosną do tego czasu. Wychodzi nawet taniej w ASO ale z olejem z beczki, a nie takim jaki bym preferował. Co byście zrobili na moim miejscu?
3. Co sądziecie o takim mieszaniu różnych olejów (pierwsza wymiana na Ravenola, druga w ASO z ich olejem, trzeca znowu samemu na Ravenola, czwarta znowu w ASO)? W pozostałych starszych autach zawsze leję ten sam olej (Motul w 6-cyl BMW).
Muszę jeszcze spytać ile za wymianę oleju ze swoimi materiałami...
Sam podajesz NORMALNE ceny, a nie jakiś kosmos (ten ich filtr, to chyba z dodatkiem złota lub grafenu jest i wymieniają przez godzinę co najmniej przy takiej cenie), więc chyba nie ma się co zastanawiać, a poza tym piszesz, że niedawno wymieniałeś. Po prostu poinformuj, że już wymieniłeś i tyle. Filtr, to tylko jakość powietrza w kabinie i nic nie ma do gwarancji, bo na nic stałego, mechanicznego, płynnego nie ma wpływu.
AD 2 :
To niestety wiąże się z gwarancją na silnik, co jest najważniejsze na początku eksploatacji i tego nie da się nijak obejść, bo najważniejszy jest wpis, że wykonano i co najwyżej możesz oszczędzić (sporo, poza tym kupujesz takie jak chcesz) na własnych komponentach, czyli : oleju, filtrze, korku. Mnie trzy tygodnie temu (pytałem o pierwszą, własną wymianę po 2 - 3 tysiącach) za samą wymianę bez komponentów mówili 260 i prawie 700 z ich, co jak za maksymalnie pół godziny roboty, to jest zdecydowanie za drogo, ale cóż - gwarancja i jest konieczność, przymus. Ja bym brał tego swojego Ravenola, jeżeli jesteś z niego dotychczas zadowolony, plus resztę, wszyscy co już tak robili piszą, że nie ma z tym najmniejszego problemu, więc po co przepłacać.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: Przegląd serwisowy - koszty
Zapytałem wczoraj swoje aso o koszt wymiany oleju i filtrów jakbym robił w aso po 15k km i pomiędzy planowanymi serwisami/przeglądami co 30k km. Oto co otrzymałem w informacji zwrotnej:
- 4,3l oleju 0W20 - 339,70 zł
- filtr oleju - 76,99 zł
- korek spustowy - 18,99 zł
- uszczelka pod korek spustowy - 13,99 zł
- usługa wymiany - 213,60 zł
RAZEM ZA OLEJ Z FILTREM: 663,27 zł
- filtr powietrza - 129,99 zł, wymiana - 36 zł
- filtr kabinowy - 220,90 zł, wymiana - 36 zł
RAZEM ZA FILTRY: 422,89 zł
- utylizacja materiałów - 15 zł
- śruby jednorazowe od osłony podsilnikowej - 25,47 zł
- materiały serwisowe - 20 zł
RAZEM: 60,47 zł
Cenią się, coraz mocniej... Ponad 1100 zł za cały taki serwis w aso, gdzie przy własnych materiałach i wymianie u znajomego mechanika, który i tak pracuje w aso grupy vw'a, to niecałe 300 zł zapłaciłem...
A te filtry powietrza i kabinowy to chyba ze złota za taką cenę?
Zdziwiły mnie natomiast 3 ostatnie pozycje. O ile o koszcie za utylizację oleju już się mówiło i spoko, o tyle pierwszy raz słyszę o jednorazowych śrubach od osłony podsilnikowej. Nigdy nikt nic nie mówił, że są jednorazowe, ani nie uwzględniał ich w pozycjach do zapłaty. Tak samo materiały serwisowe ("wszystkiego rodzaju smary, zmywacz itp. używane przy naprawie auta, w niektórych warsztatach nazywane są też normaliami" - cytat z maila).
- 4,3l oleju 0W20 - 339,70 zł
- filtr oleju - 76,99 zł
- korek spustowy - 18,99 zł
- uszczelka pod korek spustowy - 13,99 zł
- usługa wymiany - 213,60 zł
RAZEM ZA OLEJ Z FILTREM: 663,27 zł
- filtr powietrza - 129,99 zł, wymiana - 36 zł
- filtr kabinowy - 220,90 zł, wymiana - 36 zł
RAZEM ZA FILTRY: 422,89 zł
- utylizacja materiałów - 15 zł
- śruby jednorazowe od osłony podsilnikowej - 25,47 zł
- materiały serwisowe - 20 zł
RAZEM: 60,47 zł
Cenią się, coraz mocniej... Ponad 1100 zł za cały taki serwis w aso, gdzie przy własnych materiałach i wymianie u znajomego mechanika, który i tak pracuje w aso grupy vw'a, to niecałe 300 zł zapłaciłem...
A te filtry powietrza i kabinowy to chyba ze złota za taką cenę?
Zdziwiły mnie natomiast 3 ostatnie pozycje. O ile o koszcie za utylizację oleju już się mówiło i spoko, o tyle pierwszy raz słyszę o jednorazowych śrubach od osłony podsilnikowej. Nigdy nikt nic nie mówił, że są jednorazowe, ani nie uwzględniał ich w pozycjach do zapłaty. Tak samo materiały serwisowe ("wszystkiego rodzaju smary, zmywacz itp. używane przy naprawie auta, w niektórych warsztatach nazywane są też normaliami" - cytat z maila).
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 25 paź 2022, 11:11
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Seat Ateca Reference 1.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Przegląd serwisowy - koszty
Za śruby od pokrywy pod silnikiem to ja od lat płaciłem u przysłowiowego pana Mietka który olej wymieniał "za darmo" (płaciło się tylko za olej), wiec w sumie trochę zdziwko że ASO mogłoby tego sobie nie doliczać
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Przegląd serwisowy - koszty
Za filtr kabinowy, chyba najlepszy, antysmogowy, z filtrem węglowym, Mann, najtaniej jak znalazłem, to 64,94,
Za filtr powietrza (silnika), także Mann, najtaniej jak znalazłem, to 61,70,
Pozostałe ceny pominę wymownym milczeniem, bo zasada jest podobna, identyczna (poza olejem), czyli mniej więcej normalna, rynkowa, cena dla Kowalskiego co najmniej x 2. A poza tym ponad 200 za wymianę oleju z filtrem, za prawdopodobnie max pół godziny roboty ?
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: Przegląd serwisowy - koszty
Ja filtry powietrza i kabinowy (węglowy) od Filtrona mam kupione po 6,10 zł i 6,18 zł.Misiek pisze: ↑03 kwie 2024, 11:07Za filtr kabinowy, chyba najlepszy, antysmogowy, z filtrem węglowym, Mann, najtaniej jak znalazłem, to 64,94,
Za filtr powietrza (silnika), także Mann, najtaniej jak znalazłem, to 61,70,
Pozostałe ceny pominę wymownym milczeniem, bo zasada jest podobna, identyczna (poza olejem), czyli mniej więcej normalna, rynkowa, cena dla Kowalskiego co najmniej x 2. A poza tym ponad 200 za wymianę oleju z filtrem, za prawdopodobnie max pół godziny roboty ?
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Przegląd serwisowy - koszty
Ja pozostanę jednak przy polecanym przez większość Mann'ie, ale z ciekawości, bo nie znalazłem aż takich cen jak piszesz : gdzie kupiłeś, bo ja znalazłem je teraz minimum po 20 zł ?flash pisze: ↑03 kwie 2024, 11:16Ja filtry powietrza i kabinowy (węglowy) od Filtrona mam kupione po 6,10 zł i 6,18 zł.Misiek pisze: ↑03 kwie 2024, 11:07Za filtr kabinowy, chyba najlepszy, antysmogowy, z filtrem węglowym, Mann, najtaniej jak znalazłem, to 64,94,
Za filtr powietrza (silnika), także Mann, najtaniej jak znalazłem, to 61,70,
Pozostałe ceny pominę wymownym milczeniem, bo zasada jest podobna, identyczna (poza olejem), czyli mniej więcej normalna, rynkowa, cena dla Kowalskiego co najmniej x 2. A poza tym ponad 200 za wymianę oleju z filtrem, za prawdopodobnie max pół godziny roboty ?
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie