Przegląd serwisowy - koszty

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
blinket
Posty: 5
Rejestracja: 22 sie 2022, 22:05
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI Manual Xperience 2022
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: blinket »

Zbliża mi się termin pierwszego serwisu po 2 latach ("Wymiana oleju i przegląd za 9 dni"). Z wrocławskiego ASO dostałem następującą wycenę:
Przegląd z wymianą oleju — 1205,89 zł brutto
Wymiana filtra kabinowego — 293,99 zł brutto (podobno wypada przy pierwszym przeglądzie po 2 latach)
Razem = 1499,88 zł brutto


Do tego zaproponowali mi pakiet olejowy za 1299 zł na 2 wymiany oleju, w takim układzie wychodzi:
Przegląd bez oleju — 357 zł
Filtr kabinowy — 293,98 zł
Razem = 650,98 zł brutto + Pakiet Olejowy 1299 zł = 1949,98 zł.


Mam kilka pytań do Was:
1. Czy muszę się zgodzić na wymianę filtra kabinowego u nich żeby utrzymać gwarancję (żeby pierwszy przegląd był "zaliczony")? Filtr wyminiałem sam pół roku temu więc nie ma sensu wymieniać teraz znowu, zresztą wymiana kosztowała mnie 52 zł za filtr węglowy oryginalny OEM + 10 minut roboty, a nie 3 stówy... Najchętniej bym po prostu za ten punkt podziękował.
2. Wychodzi że za samą wymianę oleju biorą 848,89 zł / 649,50 zł (przy wariancie z pakietem olejowym). W zeszłym roku wymieniałem olej w serwisie Bosch i z Ravenolem, OEM filtrem, śrubą i nakrętką zapłaciłem za wszystko 518 zł (398 zł za materiały + 120 zł za robociznę). Z jednej strony przy pakiecie płacę za 2 wymiany oleju 1299 zł, gdzie jednorazowa wymiana teraz to 848,89 zł + załóżmy 600 zł za wymianę poza ASO (przy obecnej inflacji pewnie już zapłacę bliżej 600 zł niż 518 zł) = ~1450 zł. Do tego mówimy tu o wymianie nie w przyszłym roku tylko za 2 lata, więc ceny na bank wzrosną do tego czasu. Wychodzi nawet taniej w ASO ale z olejem z beczki, a nie takim jaki bym preferował. Co byście zrobili na moim miejscu?
3. Co sądziecie o takim mieszaniu różnych olejów (pierwsza wymiana na Ravenola, druga w ASO z ich olejem, trzeca znowu samemu na Ravenola, czwarta znowu w ASO)? W pozostałych starszych autach zawsze leję ten sam olej (Motul w 6-cyl BMW).

Muszę jeszcze spytać ile za wymianę oleju ze swoimi materiałami...



Sponsor

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Sponsor


mczelny2401
Posty: 381
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: mczelny2401 »

Ja filtry wymieniałem sam a oni dostawali informacje że filtry są wymienione bo nie będę im płacił takich chorych pieniędzy. Olej (Ravenol) też brałem swój przez całe 5 lat

Kubawojcik
Posty: 254
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: Kubawojcik »

Najpierw pojezdzij troche na oleju vw i ravenolu. Ja jestem bardziej zadowolony z vw bo go nie ubywa od wymiany do wymiany. Ravenol musialem dolac bo zjadlo. Co do gwarancji i wymiany filtra kabiny to raczej spokojnie powiedz ze wymieniles sobie sam i nie trzeba.

Online
Misiek
Posty: 2447
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: Misiek »

blinket pisze:
31 sty 2024, 20:59
Zbliża mi się termin pierwszego serwisu po 2 latach ("Wymiana oleju i przegląd za 9 dni"). Z wrocławskiego ASO dostałem następującą wycenę:
Przegląd z wymianą oleju — 1205,89 zł brutto
Wymiana filtra kabinowego — 293,99 zł brutto (podobno wypada przy pierwszym przeglądzie po 2 latach)
Razem = 1499,88 zł brutto


Do tego zaproponowali mi pakiet olejowy za 1299 zł na 2 wymiany oleju, w takim układzie wychodzi:
Przegląd bez oleju — 357 zł
Filtr kabinowy — 293,98 zł
Razem = 650,98 zł brutto + Pakiet Olejowy 1299 zł = 1949,98 zł.


Mam kilka pytań do Was:
1. Czy muszę się zgodzić na wymianę filtra kabinowego u nich żeby utrzymać gwarancję (żeby pierwszy przegląd był "zaliczony")? Filtr wyminiałem sam pół roku temu więc nie ma sensu wymieniać teraz znowu, zresztą wymiana kosztowała mnie 52 zł za filtr węglowy oryginalny OEM + 10 minut roboty, a nie 3 stówy... Najchętniej bym po prostu za ten punkt podziękował.
2. Wychodzi że za samą wymianę oleju biorą 848,89 zł / 649,50 zł (przy wariancie z pakietem olejowym). W zeszłym roku wymieniałem olej w serwisie Bosch i z Ravenolem, OEM filtrem, śrubą i nakrętką zapłaciłem za wszystko 518 zł (398 zł za materiały + 120 zł za robociznę). Z jednej strony przy pakiecie płacę za 2 wymiany oleju 1299 zł, gdzie jednorazowa wymiana teraz to 848,89 zł + załóżmy 600 zł za wymianę poza ASO (przy obecnej inflacji pewnie już zapłacę bliżej 600 zł niż 518 zł) = ~1450 zł. Do tego mówimy tu o wymianie nie w przyszłym roku tylko za 2 lata, więc ceny na bank wzrosną do tego czasu. Wychodzi nawet taniej w ASO ale z olejem z beczki, a nie takim jaki bym preferował. Co byście zrobili na moim miejscu?
3. Co sądziecie o takim mieszaniu różnych olejów (pierwsza wymiana na Ravenola, druga w ASO z ich olejem, trzeca znowu samemu na Ravenola, czwarta znowu w ASO)? W pozostałych starszych autach zawsze leję ten sam olej (Motul w 6-cyl BMW).

Muszę jeszcze spytać ile za wymianę oleju ze swoimi materiałami...
AD 1 :

Sam podajesz NORMALNE ceny, a nie jakiś kosmos (ten ich filtr, to chyba z dodatkiem złota lub grafenu jest i wymieniają przez godzinę co najmniej przy takiej cenie), więc chyba nie ma się co zastanawiać, a poza tym piszesz, że niedawno wymieniałeś. Po prostu poinformuj, że już wymieniłeś i tyle. Filtr, to tylko jakość powietrza w kabinie i nic nie ma do gwarancji, bo na nic stałego, mechanicznego, płynnego nie ma wpływu.

AD 2 :

To niestety wiąże się z gwarancją na silnik, co jest najważniejsze na początku eksploatacji i tego nie da się nijak obejść, bo najważniejszy jest wpis, że wykonano i co najwyżej możesz oszczędzić (sporo, poza tym kupujesz takie jak chcesz) na własnych komponentach, czyli : oleju, filtrze, korku. Mnie trzy tygodnie temu (pytałem o pierwszą, własną wymianę po 2 - 3 tysiącach) za samą wymianę bez komponentów mówili 260 i prawie 700 z ich, co jak za maksymalnie pół godziny roboty, to jest zdecydowanie za drogo, ale cóż - gwarancja i jest konieczność, przymus. Ja bym brał tego swojego Ravenola, jeżeli jesteś z niego dotychczas zadowolony, plus resztę, wszyscy co już tak robili piszą, że nie ma z tym najmniejszego problemu, więc po co przepłacać.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

flash
Posty: 298
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: flash »

Zapytałem wczoraj swoje aso o koszt wymiany oleju i filtrów jakbym robił w aso po 15k km i pomiędzy planowanymi serwisami/przeglądami co 30k km. Oto co otrzymałem w informacji zwrotnej:

- 4,3l oleju 0W20 - 339,70 zł
- filtr oleju - 76,99 zł
- korek spustowy - 18,99 zł
- uszczelka pod korek spustowy - 13,99 zł
- usługa wymiany - 213,60 zł
RAZEM ZA OLEJ Z FILTREM: 663,27 zł

- filtr powietrza - 129,99 zł, wymiana - 36 zł
- filtr kabinowy - 220,90 zł, wymiana - 36 zł
RAZEM ZA FILTRY: 422,89 zł

- utylizacja materiałów - 15 zł
- śruby jednorazowe od osłony podsilnikowej - 25,47 zł
- materiały serwisowe - 20 zł
RAZEM: 60,47 zł

Cenią się, coraz mocniej... Ponad 1100 zł za cały taki serwis w aso, gdzie przy własnych materiałach i wymianie u znajomego mechanika, który i tak pracuje w aso grupy vw'a, to niecałe 300 zł zapłaciłem...

A te filtry powietrza i kabinowy to chyba ze złota za taką cenę? :D

Zdziwiły mnie natomiast 3 ostatnie pozycje. O ile o koszcie za utylizację oleju już się mówiło i spoko, o tyle pierwszy raz słyszę o jednorazowych śrubach od osłony podsilnikowej. :shock: Nigdy nikt nic nie mówił, że są jednorazowe, ani nie uwzględniał ich w pozycjach do zapłaty. Tak samo materiały serwisowe ("wszystkiego rodzaju smary, zmywacz itp. używane przy naprawie auta, w niektórych warsztatach nazywane są też normaliami" - cytat z maila).

kapelusznik
Posty: 100
Rejestracja: 25 paź 2022, 11:11
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Seat Ateca Reference 1.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: kapelusznik »

Za śruby od pokrywy pod silnikiem to ja od lat płaciłem u przysłowiowego pana Mietka który olej wymieniał "za darmo" (płaciło się tylko za olej), wiec w sumie trochę zdziwko że ASO mogłoby tego sobie nie doliczać ;-)

Online
Misiek
Posty: 2447
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: Misiek »

flash pisze:
03 kwie 2024, 10:19
...
- filtr powietrza - 129,99 zł, wymiana - 36 zł
- filtr kabinowy - 220,90 zł, wymiana - 36 zł
...
A te filtry powietrza i kabinowy to chyba ze złota za taką cenę? :D
...
Za filtr kabinowy, chyba najlepszy, antysmogowy, z filtrem węglowym, Mann, najtaniej jak znalazłem, to 64,94,
Za filtr powietrza (silnika), także Mann, najtaniej jak znalazłem, to 61,70,
Pozostałe ceny pominę wymownym milczeniem, bo zasada jest podobna, identyczna (poza olejem), czyli mniej więcej normalna, rynkowa, cena dla Kowalskiego co najmniej x 2. A poza tym ponad 200 za wymianę oleju z filtrem, za prawdopodobnie max pół godziny roboty ?
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

flash
Posty: 298
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: flash »

Misiek pisze:
03 kwie 2024, 11:07
Za filtr kabinowy, chyba najlepszy, antysmogowy, z filtrem węglowym, Mann, najtaniej jak znalazłem, to 64,94,
Za filtr powietrza (silnika), także Mann, najtaniej jak znalazłem, to 61,70,
Pozostałe ceny pominę wymownym milczeniem, bo zasada jest podobna, identyczna (poza olejem), czyli mniej więcej normalna, rynkowa, cena dla Kowalskiego co najmniej x 2. A poza tym ponad 200 za wymianę oleju z filtrem, za prawdopodobnie max pół godziny roboty ?
Ja filtry powietrza i kabinowy (węglowy) od Filtrona mam kupione po 6,10 zł i 6,18 zł. :)

Capa
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2021, 21:54
Samochód: Seat Ateca 1.5 XP Dsg
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: Capa »

200 za pół godziny roboty, to 400 za rbg. Czy to dużo jak na ASO? Może i tak, ale na pewno nie też niespotykana kwota.

Online
Misiek
Posty: 2447
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: Przegląd serwisowy - koszty

Post autor: Misiek »

flash pisze:
03 kwie 2024, 11:16
Misiek pisze:
03 kwie 2024, 11:07
Za filtr kabinowy, chyba najlepszy, antysmogowy, z filtrem węglowym, Mann, najtaniej jak znalazłem, to 64,94,
Za filtr powietrza (silnika), także Mann, najtaniej jak znalazłem, to 61,70,
Pozostałe ceny pominę wymownym milczeniem, bo zasada jest podobna, identyczna (poza olejem), czyli mniej więcej normalna, rynkowa, cena dla Kowalskiego co najmniej x 2. A poza tym ponad 200 za wymianę oleju z filtrem, za prawdopodobnie max pół godziny roboty ?
Ja filtry powietrza i kabinowy (węglowy) od Filtrona mam kupione po 6,10 zł i 6,18 zł. :)
Ja pozostanę jednak przy polecanym przez większość Mann'ie, ale z ciekawości, bo nie znalazłem aż takich cen jak piszesz : gdzie kupiłeś, bo ja znalazłem je teraz minimum po 20 zł ?
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

ODPOWIEDZ