Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 paź 2018, 13:00
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0TSI 4drive
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Witam,
w ostatnich dniach odbyłem jazdę próbną silnikiem 1.4TSI 150KM (niestety manual) oraz 2.0TSI 190KM (z DSG). Sam się zastanawiam powoli nad tym autem. Kupiłem niedawno Aronę i jestem bardzo zadowolony. Co do silnika 1.4 to zdecydowanie nastawiony na jazde eco. Brakuje mocy, jest dość przymulony jak dla mnie. Do miasta może i ok jeśli komuś nie zależy na dynamice. Natomiast 2.0 z napędem na 4 koła to inna bajka. Auto w trybie sport ze świateł do 70-80-kmh wgniata w fotel nieprzeciętnie. Nie jest to jakaś wyścigówka, ale silnik jest dość dynamiczny (w trybie sport) i sprawa fajde z jazdy. Niestety nie spojrzałem w bagażnik czy jest dużo mniejszy jak ktoś tu pisał wcześniej. Dla mnie wybór jest dość prosty i jeśli się zdecyduje to tylko na 2.0TSI.
Pozdrawiam
w ostatnich dniach odbyłem jazdę próbną silnikiem 1.4TSI 150KM (niestety manual) oraz 2.0TSI 190KM (z DSG). Sam się zastanawiam powoli nad tym autem. Kupiłem niedawno Aronę i jestem bardzo zadowolony. Co do silnika 1.4 to zdecydowanie nastawiony na jazde eco. Brakuje mocy, jest dość przymulony jak dla mnie. Do miasta może i ok jeśli komuś nie zależy na dynamice. Natomiast 2.0 z napędem na 4 koła to inna bajka. Auto w trybie sport ze świateł do 70-80-kmh wgniata w fotel nieprzeciętnie. Nie jest to jakaś wyścigówka, ale silnik jest dość dynamiczny (w trybie sport) i sprawa fajde z jazdy. Niestety nie spojrzałem w bagażnik czy jest dużo mniejszy jak ktoś tu pisał wcześniej. Dla mnie wybór jest dość prosty i jeśli się zdecyduje to tylko na 2.0TSI.
Pozdrawiam
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Porownujesz gruszki do jablek, troche bez sensu. Jak juz to przejedzie sie 1.4 z DSG i 4x4 i wtedy porownaj do 2.0 DSG 4x4. Roznica zapewne bedzie, ale bez przesady.bentley pisze: ↑26 paź 2018, 13:01Witam,
w ostatnich dniach odbyłem jazdę próbną silnikiem 1.4TSI 150KM (niestety manual) oraz 2.0TSI 190KM (z DSG). Sam się zastanawiam powoli nad tym autem. Kupiłem niedawno Aronę i jestem bardzo zadowolony. Co do silnika 1.4 to zdecydowanie nastawiony na jazde eco. Brakuje mocy, jest dość przymulony jak dla mnie. Do miasta może i ok jeśli komuś nie zależy na dynamice. Natomiast 2.0 z napędem na 4 koła to inna bajka. Auto w trybie sport ze świateł do 70-80-kmh wgniata w fotel nieprzeciętnie. Nie jest to jakaś wyścigówka, ale silnik jest dość dynamiczny (w trybie sport) i sprawa fajde z jazdy. Niestety nie spojrzałem w bagażnik czy jest dużo mniejszy jak ktoś tu pisał wcześniej. Dla mnie wybór jest dość prosty i jeśli się zdecyduje to tylko na 2.0TSI.
Pozdrawiam
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Jeśli chodzi o bagażnik to wygląda to następująco:
1. FWD - 510L niezależnie od posiadania koła zapasowego
2. 4x4 bez koła zapasowego - 485L
3. 4x4 z kołem zapasowym - 400L
Koło zapasowe jest wymagane do Beats Audio/Seat Sound System, więc 4x4 z Beatsem ma 400L.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to niestety nie jeździłem 1.4, które finalnie zamówiłem (głównie ze względu na bagażnik) i nie wiem jak ono zachowuje się w Atece, ale odnoszę wrażenie, że niektórzy chyba dziwne pojęcie "dynamicznej jazdy". Mam 1.4 122KM w Leonie, który jest wolniejszy niż Ateca 1.4/1.5 150KM i wcale nie uważam, żeby to było za mało do dynamicznej jazdy. Tylko dla mnie dynamiczna jazda nie oznacza od razu za....nia...
W większości przypadków 1.4/1.5 powinno spokojnie wystarczyć. 2.0 nie zrobiło na mnie aż takiego wrażenia, żebym się na nie jakoś bardzo napalił. Stwierdziłem, że nie ma sensu dopłacać prawie 20tys zł i tracić 25% pojemności bagażnika dla przyspieszenia lepszego o 0,7s. Nie mieszkam w górach i nie potrzebuję 4x4. Całe zycie jeździłem ośkami i jakoś przeżyję ośkę w Atece
Chcesz za....lać? Kup Cupra Ateca
1. FWD - 510L niezależnie od posiadania koła zapasowego
2. 4x4 bez koła zapasowego - 485L
3. 4x4 z kołem zapasowym - 400L
Koło zapasowe jest wymagane do Beats Audio/Seat Sound System, więc 4x4 z Beatsem ma 400L.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to niestety nie jeździłem 1.4, które finalnie zamówiłem (głównie ze względu na bagażnik) i nie wiem jak ono zachowuje się w Atece, ale odnoszę wrażenie, że niektórzy chyba dziwne pojęcie "dynamicznej jazdy". Mam 1.4 122KM w Leonie, który jest wolniejszy niż Ateca 1.4/1.5 150KM i wcale nie uważam, żeby to było za mało do dynamicznej jazdy. Tylko dla mnie dynamiczna jazda nie oznacza od razu za....nia...
W większości przypadków 1.4/1.5 powinno spokojnie wystarczyć. 2.0 nie zrobiło na mnie aż takiego wrażenia, żebym się na nie jakoś bardzo napalił. Stwierdziłem, że nie ma sensu dopłacać prawie 20tys zł i tracić 25% pojemności bagażnika dla przyspieszenia lepszego o 0,7s. Nie mieszkam w górach i nie potrzebuję 4x4. Całe zycie jeździłem ośkami i jakoś przeżyję ośkę w Atece
Chcesz za....lać? Kup Cupra Ateca
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 paź 2018, 13:00
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0TSI 4drive
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Widze kolego zinger ze moje porownanie wedlug Ciebie jest calkiem „owocne”;) Takie tylko silniki mialem dostepne u mojego dealera i chcialem sie podzielic wrazeniami i tyle. Co do bagaznika to faktycznie spora roznica i bede bral to pod uwage na przyszlosc, dzieki Felix za informacje.
Jesli chodzi o dynamike to np w Aronie mam 1.0 115KM z DSG i tez uwazam ze na miasto to dosc dynamiczne auto. W Atece wyglada to inaczej, inna waga i wielkosc auta. Zdecydowanie chcialbym sprawdzic jeszcze ten nowy silnik 1.5TSI z DSG.
Jesli chodzi o dynamike to np w Aronie mam 1.0 115KM z DSG i tez uwazam ze na miasto to dosc dynamiczne auto. W Atece wyglada to inaczej, inna waga i wielkosc auta. Zdecydowanie chcialbym sprawdzic jeszcze ten nowy silnik 1.5TSI z DSG.
- paprotek
- Posty: 501
- Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Możesz podać źródło tej informacji? Jakoś nie bardzo chce mi się w to wierzyć, bo zarówno wersje z kołem zapasowym jak i bez, mają te same styropiany i z tego co się orientuję to wszystko zajmuje tyle samo miejsca.Felix pisze: 4x4 z kołem zapasowym - 400L
Ja znam źródło które mówi o różnicy FWD vs AWD, ale nie ma tam mowy o kole zapasowym, które jest zwykła małą/cienką dojazdówką.
Dzięki
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Kiedyś to znalazłem na francuskiej stronie Seata. Oni chyba jako jedyni podawali ta informację.
Potem jeszcze sam to przeliczałem na podstawie wymiarów bagażnika, bo nie chciało mi się wierzyć patrząc na te bagażniki, że różnica wynosi tylko 25L i wyszła mi mniej więcej taka sama różnica jak Francuzom.
Jakieś różnice jednak muszą być, bo np. W UK do 4x4 bez koła można zamówić podwójną podłogę bagażnika, a przy dodaniu koła już takiej możliwości nie ma.
@Bentley, samochód z DSG i z manualem zupełnie inaczej się zachowuje. Mam Leona 1.4 122KM, a znajomy miał A3 z tym samym silnikiem i DSG i A3 subiektywnie sprawiało wrażenie dużo dynamiczniejszego. Przejedź się Atecą 1.4 DSG i dopiero wtedy porównuj silniki, bo teraz naprawdę to jak porównanie jabłek do gruszek.
Dodatkowo obejrzyj sobie test skody Karoq Pertyna i posłuchaj jego komentarzy dot. DSG i manuala w tym samochodzie. W Atece nie jest tak źle jak tam, ale też nie da się porównać tych skrzyń 1:1.
Potem jeszcze sam to przeliczałem na podstawie wymiarów bagażnika, bo nie chciało mi się wierzyć patrząc na te bagażniki, że różnica wynosi tylko 25L i wyszła mi mniej więcej taka sama różnica jak Francuzom.
Jakieś różnice jednak muszą być, bo np. W UK do 4x4 bez koła można zamówić podwójną podłogę bagażnika, a przy dodaniu koła już takiej możliwości nie ma.
@Bentley, samochód z DSG i z manualem zupełnie inaczej się zachowuje. Mam Leona 1.4 122KM, a znajomy miał A3 z tym samym silnikiem i DSG i A3 subiektywnie sprawiało wrażenie dużo dynamiczniejszego. Przejedź się Atecą 1.4 DSG i dopiero wtedy porównuj silniki, bo teraz naprawdę to jak porównanie jabłek do gruszek.
Dodatkowo obejrzyj sobie test skody Karoq Pertyna i posłuchaj jego komentarzy dot. DSG i manuala w tym samochodzie. W Atece nie jest tak źle jak tam, ale też nie da się porównać tych skrzyń 1:1.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3726
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Jeśli chodzi o manual a dsg, to tak jakby to były 2 różne auta. Jeździłem manualem i w porównaniu z dsg to tak jakby manual miał że 30 KM mniej. Przejdź się bo inaczej nie będziesz miał porównania.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 paź 2018, 13:00
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0TSI 4drive
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Panowie, przeciez napisalem ze tylko takie silniki maja w autach demonstracyjnych u mojego dealera. Z checia sprawdze silnik 1.4TSI z DSG o ile taki bedzie dostepny. Pewnie szybciej bedzie juz ten 1.5TSI.
- DeDe
- Posty: 57
- Rejestracja: 17 kwie 2017, 23:57
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Samochód: Ateca 1.4 TSI, 4 Drive , Style, comfort +
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Ok Endrju sprawdzimy to ja mam manual czy faktycznie jest 30 Km mniej , jak będziesz w okolicach Trójmiasta daj znać , a jak jak będę w okolicach Świdwina też dam znać
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3726
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Hehe spoko. Myślę żeby dotrzymać tępa dsg trzeba by manuala kręcić do czerwonego pola na każdym biegu.