Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
marcin
Posty: 66
Rejestracja: 23 lis 2017, 0:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca 2.0 TDI 190
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: marcin »

Endrju pisze:
30 gru 2017, 20:21
DQ381 jak się nie mylę.
O ile jestem dobrze poinformowany to 2.0 TDI i TSI mają DQ500.
2.0 litre versions of the SEAT Ateca are coming through with the VAG DQ500 7-speed wet clutch DSG rather than the DQ250 6-speed wet clutch DSG.



Sponsor

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Sponsor


Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 501
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: paprotek »

marcin pisze:
02 sty 2018, 14:52
O ile jestem dobrze poinformowany to 2.0 TDI i TSI mają DQ500.
2.0 litre versions of the SEAT Ateca are coming through with the VAG DQ500 7-speed wet clutch DSG rather than the DQ250 6-speed wet clutch DSG.
Podaj źródło... Wg. mojej wiedzy wszystkie nowe 2.0 TSI z mniejszą mocą mają DQ380 lub DQ381

marcin
Posty: 66
Rejestracja: 23 lis 2017, 0:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca 2.0 TDI 190
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: marcin »


vong74
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2017, 12:40
Samochód: W poszukiwaniach
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: vong74 »

Jeździłem 1.4 TSI DSG 4drive i 2.0 TSI DSG 4drive. Ogólnie wrażenia z 1.4 przyjemne, sprawnie się to porusza, skrzynia fajnie współpracuje, dźwięk silnika też OK. Natomiast po teście wersji 2.0 jestem rozczarowany - skrzynia długo myśli, wolno reaguje na gaz; dwa razy chciałem mocniej przyspieszyć od 100 do 140 i w ogóle nie zrobił kick-downu (dopiero za trzecim razem się udało); na niskich predkościach silnik nieprzyjemnie charczy (jakby za małe obroty miał). Pewnie dopiero przy prędkościach autostradowych powyżej 140 byłaby różnica na plus, ale tego nie było jak sprawdzić. W każdym razie ja nie widzę sensu dopłacać do 2.0, różnica do 1.4 zbyt mało odczuwalna

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: Endrju »

Widzę że jest nas dwóch. Ja po raz kolejny powtórzę że jeśli ktoś większość jeździ koło domu to nie warto dopłacać do 2.0 , różnica widać dopiero powyżej 100km /h
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

vong74
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2017, 12:40
Samochód: W poszukiwaniach
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: vong74 »

Moim zdaniem w 2.0 TSI jest coś nie tak z ustawieniami DSG i to zabiera frajdę z mocniejszego silnika. Co komu z tych 190 KM, skoro przy każdym wciśnięciu gazu skrzynia reaguje z dużym lagiem, jest to mocno irytujące. W trybie sport było niewiele lepiej. 1.4 zbierał się bez żadnej zwłoki (mimo że ma jeszcze ten uklad odłączania 2 cylindrów, który cały czas działał). Ciekaw jestem czy stali użytkownicy 2.0 też mają takie odczucia...

fuelcare
Posty: 161
Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: fuelcare »

vong74 pisze:
17 sty 2018, 19:11
Moim zdaniem w 2.0 TSI jest coś nie tak z ustawieniami DSG i to zabiera frajdę z mocniejszego silnika. Co komu z tych 190 KM, skoro przy każdym wciśnięciu gazu skrzynia reaguje z dużym lagiem, jest to mocno irytujące. W trybie sport było niewiele lepiej. 1.4 zbierał się bez żadnej zwłoki (mimo że ma jeszcze ten uklad odłączania 2 cylindrów, który cały czas działał). Ciekaw jestem czy stali użytkownicy 2.0 też mają takie odczucia...
sprawdz w serwisie bo u mnie tego nie ma (a sorry to byla testowka). w sport reaguje jak wiertarka. ze cos jest nie tak utwierdza mnie twoj wpis o kick downie. on czasem u mnie jest ciut jakby za brutalny i czuc drobne szarpniecie przy gwaltownym przyspieszaniu. moze nie docisnales pedalu gazu do konca, on ma jakby dwa stopnie. teraz sie do tego przyzwyczailem ale na poczatku bylo to dla mnie dziwne
Endrju pisze:
17 sty 2018, 16:33
Widzę że jest nas dwóch. Ja po raz kolejny powtórzę że jeśli ktoś większość jeździ koło domu to nie warto dopłacać do 2.0 , różnica widać dopiero powyżej 100km /h
moze miales jakis wadliwy egzemplarz testowy jak kolega powyzej bo roznice 40 koni i 70 niutkow odczuje kazdy od samego poczatku
Ostatnio zmieniony 17 sty 2018, 19:52 przez fuelcare, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: Endrju »

Nie sądzę. Dostępność tych niutkow i tak jest w późniejszej fazie obrotów więc do ok.100km/h nie będzie czuć tej różnicy. Wiem co mówię bo miałem Passata 200KM i szło o wiele lepiej niż 190KM w Seacie a pasek był 300kilo cięższy.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

vong74
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2017, 12:40
Samochód: W poszukiwaniach
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: vong74 »

fuelcare pisze:
17 sty 2018, 19:32
sprawdz w serwisie bo u mnie tego nie ma (a sorry to byla testowka). w sport reaguje jak wiertarka. ze cos jest nie tak utwierdza mnie twoj wpis o kick downie. on czasem u mnie jest ciut jakby za brutalny i czuc drobne szarpniecie przy gwaltownym przyspieszaniu. moze nie docisnales pedalu gazu do konca, on ma jakby dwa stopnie. teraz sie do tego przyzwyczailem ale na poczatku bylo to dla mnie dziwne
Wciskałem gaz do oporu, a kickdowna nie było, dopiero za trzecią próbą odpalił... Może faktycznie z tą testówką było coś nie tak, skoro ogólnie było mulenie i inne niedobre wrażenia (to co pisałem - trochę takie charczenie silnika na małej prędkości czy po odpuszczeniu gazu - jakby miał wtedy za niskie obroty)

fuelcare
Posty: 161
Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG

Post autor: fuelcare »

Endrju pisze:
17 sty 2018, 21:48
Nie sądzę. Dostępność tych niutkow i tak jest w późniejszej fazie obrotów więc do ok.100km/h nie będzie czuć tej różnicy. Wiem co mówię bo miałem Passata 200KM i szło o wiele lepiej niż 190KM w Seacie a pasek był 300kilo cięższy.
Ze swoich obserwacji wiem że tiguan kumpla w 1.4 fwd dsg nie ma podejścia bo zrobiliśmy test koło le clerka i nie trzeba naprawdę czekać do 100 km by widzieć różnicę. I to by się pokrywało z moimi odczuciami na jeździe próbnej choć ateca na papierze ma w tej samej mocy chyba ciut lepszą dynamikę. Fakt że nie wiem jak na dynamikę tiguana wpływa 6 biegowa skrzynia.

ODPOWIEDZ