Kilka spostrzeżeń po dłuższej trasie
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Kilka spostrzeżeń po dłuższej trasie
Od zakupu w listopadzie 2017 Ateca jezdzilem tylko po miescie, ale ostatnio miałem okazje zrobic nieco dłuższa trasę i mam kilka spostrzeżeń.
Troche danych:
1. Trasa 800km x 2 do AUT, więc praktycznie same autostrady, na pokładzie 4 os, bagaże i box ze sprzetem narciarskim na dachu.
2. Spalanie 8.5l, na autostradzie 130, cały czas włączony tempomat - biorac pod uwage boxa wydaje sie byc ok choc nie mam zbyt duzego porównania, bo wczesniej takie trasy w podobnych warunkach robilem albo Priusem (spalil wówczas 7l, latem bez boxa 5.3) oraz Ravka z LPG (ta palila praktycznie zawsze 13-14l z racji duzego zapasu mocy (3.5l i 279KM).
3. Mały zasięg na baku, przy ww. spalaniu przy 500km trzeba już sie rozgladac za stacja. Choc to i tak o niebo lepiej niz miałem z Ravka, bo tam 300km to był max:)
Moje wrazenia/spostrzezenia (subiektywne):
1. Wzglednie cicho w srodku pomimo boxa na dachu. A w porownaniu z Ravka to już w ogole cisza jakby makiem zasiał.
2. Srednio wygodny fotel. Mam pelna regulacje elektryczna z ledzwiami włacznie, ale po pewnym czasie plecy zaczely sie u mnie odzywac. Liczylem tutaj na wiecej.
3. Silnik 1.4 generalnie daje rade, choc byly momenty, ze brakowalo mu nieco pary, szczegolnie na podjazdach. Kilka razy skrzynia (mam DSG) dziwnie dlugo pilowala na niskim biegu, ze recznie wrzucalem wyzszy.
4. Tragiczne schowki (juz chyba o tym pisalem) - przed pasazerem niewiele sie zmiesci (mam instrukcje i na tym rekawiczki i juz jest problem z domykaniem), w podlokietniku tez i niewygodnie z niego korzystac i to w zasadzie tyle. Jak na SUVa to jakies nieporozumienie.
5. Pomysl z uchwytem na napoje pod podlokietikiem tez bez sensu (jezdze z wysunietym). Raz, ze nieco wyzsza butelka sie nie miesci, dwa, jak chce sie napic, musze skladac podlokietnik.
6. Nie korzystalem z fabrycznej navi, android auto dzialal bez zastrzezen, cała trasa przejechana na GM.
7. Nie wiem, czy to ja nie umiem, czy jak aktywne jest AA z jednego tel, to nie puszcze np muzy z drugiego. W takim przypadku rozpinalem AA i dopiero syn mogl puscic przez BT Spotify.
8. Radio fajnie łapie stacje, RMF mi jeszcze dlugo na Czechach dzialal. Znowu, porownujac do Ravki w wersji US, gdzie byl problem z odbiorem 50km od Krakowa, to w ogole bajka:)
9. Bagaznik daje rade. Jak zobaczylem ilosc gratow do spakowania, to lekkow wymiekłem, ale ostatecznie wszystko sie zmiesciło:) Tu, w porownaniu do Ravki, jest jednak znacznie ciasniej, ale tego bylem akurat swiadomy.
10. I na koniec, to co mnie najbardziej przypadlo do gustu - aktywny tempomat. Nie mam porownania do innych aut, bo nigdy wczesniej nie mialem okazji uzyc tej funkcji, ale dla mnie jest to genialny wynalazek i swietnie dziala w Atece. Zdecydowana wiekszosc trasy przejechalem nie uzywajac pedalow, a ewentualne korekty bylem w stanie obsłuzyc manetka. Wydaje mi sie, ze to wrecz zwieksza bezpieczenstwo jazdy, bo auto utrzymuje stala odleglosc od poprzedzajacego auta i jest w stanie szybko zareagowac, jesli zajdzie taka potrzeba (stawiam, ze szybciej nie czlowiek). Do tego Lane Assist i jazda staja sie naprawde przyjemna (oczywiscie nie mowie tu o oderwaniu sie od prowadzenia auta), ale te systemy sa w stanie ułatwic i uprzyjemnic trase kierowcy (w moim odczuciu). Wczesniej jazda autostrada mocno mnie meczyla psychicznie, teraz nic takiego nie odczuwalem (bardziej doskwieraly mi te plecy). Tempomat swietnie sprawdzal sie tez w terenie zabudowanym, przy przejazdach przez czeskie/austriackiego miejscowosci. Wystarczylo podpiac sie pod jakiegos lokalesa i luz. No ja jestem zachwycony ta funkcja.
To chyba na tyle, jak cos sobie jeszcze przypomne to dopisze
Troche danych:
1. Trasa 800km x 2 do AUT, więc praktycznie same autostrady, na pokładzie 4 os, bagaże i box ze sprzetem narciarskim na dachu.
2. Spalanie 8.5l, na autostradzie 130, cały czas włączony tempomat - biorac pod uwage boxa wydaje sie byc ok choc nie mam zbyt duzego porównania, bo wczesniej takie trasy w podobnych warunkach robilem albo Priusem (spalil wówczas 7l, latem bez boxa 5.3) oraz Ravka z LPG (ta palila praktycznie zawsze 13-14l z racji duzego zapasu mocy (3.5l i 279KM).
3. Mały zasięg na baku, przy ww. spalaniu przy 500km trzeba już sie rozgladac za stacja. Choc to i tak o niebo lepiej niz miałem z Ravka, bo tam 300km to był max:)
Moje wrazenia/spostrzezenia (subiektywne):
1. Wzglednie cicho w srodku pomimo boxa na dachu. A w porownaniu z Ravka to już w ogole cisza jakby makiem zasiał.
2. Srednio wygodny fotel. Mam pelna regulacje elektryczna z ledzwiami włacznie, ale po pewnym czasie plecy zaczely sie u mnie odzywac. Liczylem tutaj na wiecej.
3. Silnik 1.4 generalnie daje rade, choc byly momenty, ze brakowalo mu nieco pary, szczegolnie na podjazdach. Kilka razy skrzynia (mam DSG) dziwnie dlugo pilowala na niskim biegu, ze recznie wrzucalem wyzszy.
4. Tragiczne schowki (juz chyba o tym pisalem) - przed pasazerem niewiele sie zmiesci (mam instrukcje i na tym rekawiczki i juz jest problem z domykaniem), w podlokietniku tez i niewygodnie z niego korzystac i to w zasadzie tyle. Jak na SUVa to jakies nieporozumienie.
5. Pomysl z uchwytem na napoje pod podlokietikiem tez bez sensu (jezdze z wysunietym). Raz, ze nieco wyzsza butelka sie nie miesci, dwa, jak chce sie napic, musze skladac podlokietnik.
6. Nie korzystalem z fabrycznej navi, android auto dzialal bez zastrzezen, cała trasa przejechana na GM.
7. Nie wiem, czy to ja nie umiem, czy jak aktywne jest AA z jednego tel, to nie puszcze np muzy z drugiego. W takim przypadku rozpinalem AA i dopiero syn mogl puscic przez BT Spotify.
8. Radio fajnie łapie stacje, RMF mi jeszcze dlugo na Czechach dzialal. Znowu, porownujac do Ravki w wersji US, gdzie byl problem z odbiorem 50km od Krakowa, to w ogole bajka:)
9. Bagaznik daje rade. Jak zobaczylem ilosc gratow do spakowania, to lekkow wymiekłem, ale ostatecznie wszystko sie zmiesciło:) Tu, w porownaniu do Ravki, jest jednak znacznie ciasniej, ale tego bylem akurat swiadomy.
10. I na koniec, to co mnie najbardziej przypadlo do gustu - aktywny tempomat. Nie mam porownania do innych aut, bo nigdy wczesniej nie mialem okazji uzyc tej funkcji, ale dla mnie jest to genialny wynalazek i swietnie dziala w Atece. Zdecydowana wiekszosc trasy przejechalem nie uzywajac pedalow, a ewentualne korekty bylem w stanie obsłuzyc manetka. Wydaje mi sie, ze to wrecz zwieksza bezpieczenstwo jazdy, bo auto utrzymuje stala odleglosc od poprzedzajacego auta i jest w stanie szybko zareagowac, jesli zajdzie taka potrzeba (stawiam, ze szybciej nie czlowiek). Do tego Lane Assist i jazda staja sie naprawde przyjemna (oczywiscie nie mowie tu o oderwaniu sie od prowadzenia auta), ale te systemy sa w stanie ułatwic i uprzyjemnic trase kierowcy (w moim odczuciu). Wczesniej jazda autostrada mocno mnie meczyla psychicznie, teraz nic takiego nie odczuwalem (bardziej doskwieraly mi te plecy). Tempomat swietnie sprawdzal sie tez w terenie zabudowanym, przy przejazdach przez czeskie/austriackiego miejscowosci. Wystarczylo podpiac sie pod jakiegos lokalesa i luz. No ja jestem zachwycony ta funkcja.
To chyba na tyle, jak cos sobie jeszcze przypomne to dopisze
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Kilka spostrzeżeń po dłuższej trasie
Czego nie bardzo rozumiem, bo do AA i tak musisz byc przez kabel podpiety
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Kilka spostrzeżeń po dłuższej trasie
Ze wszystkim muszę się niestety zgodzić, nie licząc opisanych foteli - to one w dużej mierze przyczyniły się do wyboru właśnie tego samochodu, do dziś najbardziej podoba mi się pozycja kierowcy i wygodne fotele. Co do innych poruszonych kwestii (schowki, podłokietnik, miejsce na napoje itd.) to faktycznie lekko mnie zaczyna zawodzić. Myślałem, że jak będę miał nowe auto to długo długo będzie dla mnie idealne, ale też zaczynam bardzo często zauważać defekty - człowiek się rozpieszcza
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Kilka spostrzeżeń po dłuższej trasie
Zinger a czemu chcesz puszczać muzę z innego urządzenia jak możesz puszczać muzę ze swojego smartfona np. Spotify i korzystać z GM.
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Kilka spostrzeżeń po dłuższej trasie
Bo syn ma konto premium i mial playlisty offline. Bylismy poza PL.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Kilka spostrzeżeń po dłuższej trasie
No to niestety root ma rację nie da się w AA połączyć 2 smartfonów, po ML da 2 smartfony połączyć.