Ogrzewanie postojowe

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
chrapek
Posty: 28
Rejestracja: 16 gru 2019, 20:27
Samochód: Ateca 2.0TSI
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: chrapek »

Bateria raczej nie pada, bo to samochód ledwo kupiłem. Chociaż mam wrażenie ze z czasem się poprawiło :D

Też uważam, że ogrzewanie postojowe to jedna z lepszych rzeczy.
Licze na to ze będzie się dało jakoś przenieść sterowanie webasto przez apkę do modelu starszego, a jak nie to ostatnio trafiłem na:
https://wibutec-shop.com/SEAT-Ateca-KH7 ... andy-APP_1



Sponsor

Re: Ogrzewanie postojowe

Sponsor


Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: Misiek »

chrapek pisze:
13 paź 2020, 9:51
Bateria raczej nie pada, bo to samochód ledwo kupiłem. Chociaż mam wrażenie ze z czasem się poprawiło :D

Też uważam, że ogrzewanie postojowe to jedna z lepszych rzeczy.
Licze na to ze będzie się dało jakoś przenieść sterowanie webasto przez apkę do modelu starszego, a jak nie to ostatnio trafiłem na:
https://wibutec-shop.com/SEAT-Ateca-KH7 ... andy-APP_1
Wszystko pięknie, wszystko ładnie, tylko że trzeba pamiętać, że to dodatkowy ponad 1000 zł. I tak ponad 4000 za samo ogrzewanie to bardzo dużo, a zimy mamy coraz słabsze. Ale oczywiście kto bogatemu zabroni, jeśli komuś mimo to kalkuluje się. Generalnie ciepełko jest fajne, szczególnie z rana, ale nie za taką cenę, przynajmniej jak dla mnie.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

bentley
Posty: 64
Rejestracja: 26 paź 2018, 13:00
Samochód: Seat Ateca FR 2.0TSI 4drive
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: bentley »

Rowniez polecam webasto. Cena moze i spora, ale w zakupie od nowosci te 4k nie robia az takiej roznicy. Nie musi byc zadna mega zima, juz teraz jest dosc chlodno z rana i nagrzanie srodka auta oraz podgrzanie plynu chlodzacego silnik to same dobroci :)
U mnie z zasiegiem tez jakby sie lekko polepszylo.

chrapek
Posty: 28
Rejestracja: 16 gru 2019, 20:27
Samochód: Ateca 2.0TSI
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: chrapek »

Misiek pisze:
13 paź 2020, 10:52
Wszystko pięknie, wszystko ładnie, tylko że trzeba pamiętać, że to dodatkowy ponad 1000 zł. I tak ponad 4000 za samo ogrzewanie to bardzo dużo, a zimy mamy coraz słabsze. Ale oczywiście kto bogatemu zabroni, jeśli komuś mimo to kalkuluje się. Generalnie ciepełko jest fajne, szczególnie z rana, ale nie za taką cenę, przynajmniej jak dla mnie.
Racja. Chyba juz zapomniałem o tych 4000 :D Póki co parkuje tak, że jeszcze pilot mi sięga. Jednak prędzej czy później czeka mnie wyprowadzka to gdy nie będzie sięgał chyba nie zawaham się wydać dodatkowego tysiaka - bo gdy nie bede mógł go włączyć z mieszkania, gdzie chyba jest to najczęstszy przypadek u mnie, to tak jakby wydanie 4000 tez mija się z celem.

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: Misiek »

A ja poruszę jeszcze jeden pokrewny temat - nie wiem jak jest w Waszych Atekach (czekam, liczę na potwierdzenie od użytkowników, ponieważ bardzo sobie cenię tą funkcję w aktualnym samochodzie i chciałbym żeby było i w Atece), ale u mnie w Galaxy jest takie coś jak "elektryczne dogrzewanie wentylacji". Chodzi o to, że po uruchomieniu silnika ciepłe powietrze teraz leci dosłownie już po 30 sekundach, a zimą nawet podczas największych mrozów (ech, kiedy to było) po 1.5 - 2 minutach. Pytam dlatego, ponieważ nigdzie nie znalazłem takiej pozycji, ani w wyposażeniu standardowym, ani w dodatkowym. Może to jest już takie oczywiste, że nawet o tym nie piszą, chociaż z drugiej strony nadal wymieniają ABS, ESP i elektrycznie poruszane szyby oraz wiele innych, które to "dodatki" już od dawna są standardem chyba w każdym samochodzie. Z góry dzięki za info.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: thecichy »

Nie mam wiedzy n/t obecności elektrycznego układu wspomagającego podgrzewanie powietrza do nawiewu ale mogę potwierdzić, że po ok. minucie (+/-) leci już ciepłe powietrze. Obstawiłbym zatem, że tak jak w przypadku już czysto elektrycznego wspomagania kierwnicy (czego też się nie określa jako dodatkowe wyposażenie), występuje jakiś elektryczny układ dogrzewania powietrza. Może komuś uda się znaleźć potwierdzenie w postaci wskazania/opisania takiego układu. No chyba, że takowego nie ma, tylko temperatura 6-10 stopni jeszcze sprzyja (w skrócie) szybkiej wymianie powietrza z silnikiem...
Za ten post autor thecichy otrzymał podziękowanie:
Misiek (14 paź 2020, 9:20)
Ocena: 5.26%

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: Misiek »

thecichy pisze:
14 paź 2020, 6:43
Nie mam wiedzy n/t obecności elektrycznego układu wspomagającego podgrzewanie powietrza do nawiewu ale mogę potwierdzić, że po ok. minucie (+/-) leci już ciepłe powietrze. Obstawiłbym zatem, że tak jak w przypadku już czysto elektrycznego wspomagania kierwnicy (czego też się nie określa jako dodatkowe wyposażenie), występuje jakiś elektryczny układ dogrzewania powietrza. Może komuś uda się znaleźć potwierdzenie w postaci wskazania/opisania takiego układu. No chyba, że takowego nie ma, tylko temperatura 6-10 stopni jeszcze sprzyja (w skrócie) szybkiej wymianie powietrza z silnikiem...
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że minuta, to za mało żeby silnik nagrzał się w tym czasie na tyle, żeby podgrzać płyn w układzie, który zasila nagrzewnicę. Więc jednak to dodatkowe dogrzewanie jednak może być. Mimo to nadal przydałoby się potwierdzenie innych użytkowników i ich obserwacji, odczuć, także z okresu zimowego.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

JACA
Posty: 305
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 179 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: JACA »

Misiek pisze:
14 paź 2020, 0:10
ale u mnie w Galaxy jest takie coś jak "elektryczne dogrzewanie wentylacji".
Tego Galaxy masz diesla :?:
Nie jest tak, że z powodu długiego nagrzewania diesli montują w nich taki właśnie układ? :roll:
--
Jaca

bentley
Posty: 64
Rejestracja: 26 paź 2018, 13:00
Samochód: Seat Ateca FR 2.0TSI 4drive
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: bentley »

Raczej diesel nie ma tu wiekszego znaczenia. Mialem kiedys Forda Mondeo 2.0 EcoBoost i tez mialem elektryczna nagrzewnice. Fajna sprawa bo powietrze sie naprawde szybko cieple robilo w srodku. Niestety nie bylo mozliwosci programowania czasu itd.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: sailor 88 »

Misiek pisze:
14 paź 2020, 9:37
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że minuta, to za mało żeby silnik nagrzał się w tym czasie na tyle, żeby podgrzać płyn w układzie, który zasila nagrzewnicę. Więc jednak to dodatkowe dogrzewanie jednak może być. Mimo to nadal przydałoby się potwierdzenie innych użytkowników i ich obserwacji, odczuć, także z okresu zimowego.
Dodatkowa nagrzewnica elektryczna jest tylko w diesel'u (1,6 i 2,0TDI). W benzyniakach nie ma takiej potrzeby, silnik rozgrzewa się bardzo szybko(wyższa temperatura spalania i większe jednostkowe zużycie paliwa). Dodatkowo konstrukcja współczesnych układów chłodzenia temu sprzyja i nie chodzi tylko o komfort kierowcy, a przede wszystkim o jak najszybsze osiągnięcie temperatury właściwej dla czystości spalin. I jest tak, jak pisze thecichy, bo układ chłodzenia jest dwuobwodowy z oddzielnym obiegiem i regulacją temperatury dla kadłuba i dla głowicy silnika i właśnie z niej trafia płyn do nagrzewnicy, a głowica nagrzewa się błyskawicznie. No i temperatury na razie dodatnie...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Misiek (14 paź 2020, 23:17)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ