Ogrzewanie postojowe

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 341
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: rybsko »

Jak potrafi się zachowywać aplikacja Seat Connect, kiedy odpala się ogrzewanie postojowe? Przykładowo tak:



Ale do końca zimy na pewno uda mi się jeszcze zarejestrować ciekawsze przypadki :D



Sponsor

Re: Ogrzewanie postojowe

Sponsor


Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 341
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: rybsko »

Takie mi przyszło do głowy pytanie w związku z ograniczeniami dotyczącymi częstotliwości grzania postojówką i wpływem tych operacji na stan akumulatora. W jaki sposób i po co webasto obciąża akumulator? Czy nie jest tak, że to w gruncie rzeczy mały silnik i skoro ma dopływ paliwa, to powinna być możliwa jakaś forma ładowania akumulatora podczas jego pracy? Co coś kompletnie źle myślę?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: sailor 88 »

rybsko pisze:
27 sty 2023, 17:57
Takie mi przyszło do głowy pytanie w związku z ograniczeniami dotyczącymi częstotliwości grzania postojówką i wpływem tych operacji na stan akumulatora. W jaki sposób i po co webasto obciąża akumulator? Czy nie jest tak, że to w gruncie rzeczy mały silnik i skoro ma dopływ paliwa, to powinna być możliwa jakaś forma ładowania akumulatora podczas jego pracy? Co coś kompletnie źle myślę?
Jest to rodzaj ogrzewacza spalinowego, który spalając paliwo wtryskiwane do komory spalania, ogrzewa ciecz chłodzącą w układzie chłodzenia silnika i ogrzewania kabiny zarazem. Energia z akumulatora potrzebna jest na zainicjowanie spalania, dostarczania paliwa (pompka), powietrza do komory spalania (dmuchawa), plus elektryczna pompa obiegu płynu chłodniczego i wentylator nawiewu w kabinie. Więc całkiem sporo...wykorzystywane często przy jazdach na krótkich odcinkach powoduje spadek sprawności akumulatora, gdyż akumulator nie zdoła uzupełnić energii w czasie krótkiej jazdy. Średnio jeden cykl to "wyssanie" z akumulatora 3 Ah...

Przykładowe pobory z akumulatora:
Pobór mocy przy pełnym obciążeniu - 26 W (bez uwzględnienia pompy V55 oraz dmuchawy w kabinie)
Pobór mocy przy częściowym obciążeniu - 18 W (bez uwzględnienia pompy V55 oraz dmuchawy w kabinie)
Zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu - diesel 0,59 l/h, benzyna 0,67 l/h
Zużycie paliwa przy częściowym obciążeniu - diesel 0,30 l/h, benzyna 0,34 l/h

Pobór pompki cieczy V55
Przepływ nominalny - 500 l/h
Przepływ maksymalny - 980 l/h
Prąd nominalny - 1A ( czyli moc około 12 W)
Prąd maksymalny - 2,5A (moc około 30 W)

Moc wentylatora dmuchawy w kabinie: 50- 275W

Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 3):
Misiek (27 sty 2023, 23:10) • rybsko (28 sty 2023, 10:55) • coulomb (05 lut 2023, 1:26)
Ocena: 15.79%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Orłoś
Posty: 122
Rejestracja: 30 maja 2018, 15:47
Lokalizacja: pomorskie
Samochód: Ateca Xcellence 2.0 TSI
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: Orłoś »

Między innymi dlatego nie brałem ogrzewania w Atece. Jeśli chcecie grzać codziennie powiedzmy, pół godziny albo godzinę, a na codzienną jazdę przeznaczacie 10-15 minut, to nie ma to kompletnie sensu. W drugim samochodzie, w którym mam Webasto (Mercedes Vito) już parę razy musiałem szukać pomocy u kogoś z kablami. W DUŻYM uproszczeniu, grzej tyle ile będziesz jeździł.
Ateca Xcellence | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Magnetic Brown | Felgi 18" PERFORMANCE 36/2 MACHINED | Felgi 17" ABRERA II | Alcantara Black | Panorama | Comfort Assistant Plus | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Elektryczna klapa bagażnika | Widok 360 | Ładowanie Qi | VC

Madhad
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2021, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca X 2.0 TSI 190 KM DSG
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: Madhad »

Orłoś pisze:
28 sty 2023, 10:56
Między innymi dlatego nie brałem ogrzewania w Atece. Jeśli chcecie grzać codziennie powiedzmy, pół godziny albo godzinę, a na codzienną jazdę przeznaczacie 10-15 minut, to nie ma to kompletnie sensu. W drugim samochodzie, w którym mam Webasto (Mercedes Vito) już parę razy musiałem szukać pomocy u kogoś z kablami. W DUŻYM uproszczeniu, grzej tyle ile będziesz jeździł.
Jak na razie korzystam prawie codziennie rano, ale grzeję 20 minut. Droga do pracy i z powrotem zajmuje mi jakieś +- 1,5 godziny Więcej nie ma potrzeby, żeby przy -5 odmrozić szyby i żeby w środku nie przymarznąć do kierownicy. Po południu nie ma takiej potrzeby przy naszym klimacie. Jak na razie nic się nie dzieje, a z tego co wyczytałam w instrukcji, to ogrzewanie nie powinno się włączyć gdyby akumulator był wyczerpany. Z apką mam podobnie, czasem włączy, czasem nie, stąd głęboko zastanawiam się nad sensem wykupu tego po zakończeniu pierwszego roku za free.

teo83
Posty: 20
Rejestracja: 29 sty 2022, 18:14
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: teo83 »

Madhad pisze:
09 lut 2023, 9:57
Orłoś pisze:
28 sty 2023, 10:56
Między innymi dlatego nie brałem ogrzewania w Atece. Jeśli chcecie grzać codziennie powiedzmy, pół godziny albo godzinę, a na codzienną jazdę przeznaczacie 10-15 minut, to nie ma to kompletnie sensu. W drugim samochodzie, w którym mam Webasto (Mercedes Vito) już parę razy musiałem szukać pomocy u kogoś z kablami. W DUŻYM uproszczeniu, grzej tyle ile będziesz jeździł.
Jak na razie korzystam prawie codziennie rano, ale grzeję 20 minut. Droga do pracy i z powrotem zajmuje mi jakieś +- 1,5 godziny Więcej nie ma potrzeby, żeby przy -5 odmrozić szyby i żeby w środku nie przymarznąć do kierownicy. Po południu nie ma takiej potrzeby przy naszym klimacie. Jak na razie nic się nie dzieje, a z tego co wyczytałam w instrukcji, to ogrzewanie nie powinno się włączyć gdyby akumulator był wyczerpany. Z apką mam podobnie, czasem włączy, czasem nie, stąd głęboko zastanawiam się nad sensem wykupu tego po zakończeniu pierwszego roku za free.
A tak z ciekawosci na jakim telefonie masz zainstalowana aplikacje możeto kwestia telefonu? Ja korzystam od końca września i jeszcze ani razu nie miałem problemu z aplikacja tel Iphone xs

Madhad
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2021, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca X 2.0 TSI 190 KM DSG
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Ogrzewanie postojowe

Post autor: Madhad »

teo83 pisze:
09 lut 2023, 15:10
Madhad pisze:
09 lut 2023, 9:57
Orłoś pisze:
28 sty 2023, 10:56
Między innymi dlatego nie brałem ogrzewania w Atece. Jeśli chcecie grzać codziennie powiedzmy, pół godziny albo godzinę, a na codzienną jazdę przeznaczacie 10-15 minut, to nie ma to kompletnie sensu. W drugim samochodzie, w którym mam Webasto (Mercedes Vito) już parę razy musiałem szukać pomocy u kogoś z kablami. W DUŻYM uproszczeniu, grzej tyle ile będziesz jeździł.
Jak na razie korzystam prawie codziennie rano, ale grzeję 20 minut. Droga do pracy i z powrotem zajmuje mi jakieś +- 1,5 godziny Więcej nie ma potrzeby, żeby przy -5 odmrozić szyby i żeby w środku nie przymarznąć do kierownicy. Po południu nie ma takiej potrzeby przy naszym klimacie. Jak na razie nic się nie dzieje, a z tego co wyczytałam w instrukcji, to ogrzewanie nie powinno się włączyć gdyby akumulator był wyczerpany. Z apką mam podobnie, czasem włączy, czasem nie, stąd głęboko zastanawiam się nad sensem wykupu tego po zakończeniu pierwszego roku za free.
A tak z ciekawosci na jakim telefonie masz zainstalowana aplikacje możeto kwestia telefonu? Ja korzystam od końca września i jeszcze ani razu nie miałem problemu z aplikacja tel Iphone xs
Samsung S10e

ODPOWIEDZ