Tryby jazdy
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 cze 2017, 14:32
- Lokalizacja: Łódź / Pabianice
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 tsi 190KM 4x4 Rodium Grey
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Tryby jazdy
Witam-mam pytanko dotyczce trybow jazdy-szczegolnie tych 2 ostatnich: offroad i snow... Jak jest wtedy z napedem-na stale jest 4x4 w tych trybach naped wtedy? Do jakiej prędkości? Czym sie rozni snow i offroad tak na prawde? Do jakich predkosci i kiedy uzywa sie trybu snow (na sliskiej autostradzie czy na zasniezonym parkingu), oraz offroad (w terenie gorzystym czy na luznym badz blotnistym terenie)? Testowal ktos to juz? Pozdrowki...
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 09 lip 2017, 19:46
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Excelence 1.4 TSI DSG 4x4, Nevada White
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Tryby jazdy
Strona 7.
OFFROAD
This profile adjusts the vehicle's parameters to maintain optimal driving when going off-road.
The ESC cuts in later, and additionally:
//The ABS allows a certain amount of locking to reduce the braking distance on slippery road surfaces.
//XDS brakes one or more of the wheels if they are slipping.
//ASR corrects wheelspin when starting on straights, and helps avoid oversteering on curves.
SNOW
This profile adjusts the vehicle's behaviour for driving on frozen surfaces, optimising traction and manoeuvrability.
The ASR function corrects wheelspin when starting on straights with slippery road surfaces, and acts on curves to avoid oversteering. The
Start-Stop system is deactivated.
---
Tak naprawdę to nigdy nie mamy tu na stałe 4x4, napęd na tył jest prowadzony tylko gdy przednie koła doznają poślizgu, więc jeśli masz dobro opony i jest sucho to się może okazać że przez krawężnik bez rozpędu nie wycofasz (ja tak miałem).
To nie tak jak w Nissan Qashqai gdzie faktycznie masz 50:50 lock do 50km/h.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 cze 2017, 14:32
- Lokalizacja: Łódź / Pabianice
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 tsi 190KM 4x4 Rodium Grey
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Tryby jazdy
O kurcze-a myslalem ze wlasnie w tych 2 opcjach jest lock ukrytu przy wolnej jezdzie-tak jest u zony w Fiacie Sedici (lock do 65km/h mozna zalaczyc - czyli w zasadzie zima po miescie mozna zawsze 4x4 nim smigac)... ...
A propos Nissana QQ - to byl dlugo glowny rywal dla Ateci u mnie - ale zdyskwalofikowal go brak napedu 4x4 w opcji benzynowej...
A propos Nissana QQ - to byl dlugo glowny rywal dla Ateci u mnie - ale zdyskwalofikowal go brak napedu 4x4 w opcji benzynowej...
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 05 lis 2017, 11:15
- Samochód: Berlin
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Tryby jazdy
Mam pytanie dotyczące trybou Sport i Eco - w instrukcji jest napisane że zmienia się charakterystyka układu kierowniczego, ja praktycznie nie widzę różnicy, może delikatnie ciężej kierownica "chodzi" w trybie Sport.
Mam prośbę o opinię jak jest w innych autach zwłaszcza z napędem FWD.
Ostatnio testowałem wersję Style z DSG FWD, Style nie ma oczywiście trybów jazdy ale b. się zdziwiłem bo kierowca chodziła bardzo lekko.
Mam prośbę o opinię jak jest w innych autach zwłaszcza z napędem FWD.
Ostatnio testowałem wersję Style z DSG FWD, Style nie ma oczywiście trybów jazdy ale b. się zdziwiłem bo kierowca chodziła bardzo lekko.
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Tryby jazdy
Ja odczuwam różnicę między Sport i Normal (czy eco - to samo). W sport chodzi bardziej sztywno i precyzyjniej. W normal chodzi lekko bardziej pływa - takie są moje odczucia
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Tryby jazdy
Hmm.Nie możesz pisac,że tryb eco i normal to jest to samo.Przynajmniej u mnie są ewidentne różnice .
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Tryby jazdy
To samo odnosiło się od układu kierowniczego (bo o tym była mowa)
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 20 sty 2018, 12:06
- Lokalizacja: Świdnik
- Samochód: Ateca xcl 2.0TSI DSG 4drive Cappuccino Baige
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Tryby jazdy
A skoro jest już o trybach jazdy to czy we wszystkich jest tak, że po uruchomieniu zawsze jest NORMAL. U mnie jest tak że na panelu świeci się np. ECO, na wyświetlaczu centralnym ECO a przy opisie przełożenie np D2 D3 itd. Troche to złości, bo aby właczyc ponownie ECO musze przekrecic pokretło w jedna ze stro i z powortem na ECO. Czy to normalne?
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Tryby jazdy
tak, wszyscy tak mają. Jest to jak dobrze pamiętam nawet w instrukcji napisane, że po każdym uruchomieniu auta tryb jazdy nie jest zapamiętywany i trzeba ustawiać ponownie
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 22 lip 2018, 21:09
- Lokalizacja: Breslau
- Samochód: Ateca FR, 2.0 TSI DSG, 4WD Black Magic
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Tryby jazdy
A ja właśnie zauważyłem funkcję, o której nigdzie nie czytałem - choć może po prostu przegapiłem. Dotyczy to tylko DSG, nie wiem, jak coś podobnego może wyglądać w MT.
Otóż ostatnią pozycją przy ruchu dźwigni do tyłu, jest strzałka (trójkącik), znajdująca się za D/S.
Dźwignia nie pozostaje w tej pozycji, ale w trybie Individual popchnięcie jej poza D/S, jak wskazuje strzałka, zmienia tryb pracy skrzyni z D na S i odwrotnie.
Z braku czasu nie testowałem tego jeszcze w innych trybach, więc opisujcie swoje obserwacje.
Otóż ostatnią pozycją przy ruchu dźwigni do tyłu, jest strzałka (trójkącik), znajdująca się za D/S.
Dźwignia nie pozostaje w tej pozycji, ale w trybie Individual popchnięcie jej poza D/S, jak wskazuje strzałka, zmienia tryb pracy skrzyni z D na S i odwrotnie.
Z braku czasu nie testowałem tego jeszcze w innych trybach, więc opisujcie swoje obserwacje.