TAK, jestem już po pierwszych przejazdach i ujmę to w kilku wnioskach:canbe pisze: ↑12 kwie 2021, 21:08Miałeś może okazję już testować ten bagażnik na klapę? Jeśli tak, to jakieś wrażenia odnośnie stabilności, możliwości uszkodznia karoserii itp.?kriswarchol pisze: ↑26 mar 2021, 8:16W temacie bagażnika - wyszedł nowy model jako bagażnik na klapę od THULE, właśnie go zamówiłem:
https://boxcars.pl/bagaznik-rowerowy-th ... tform.html
Jest też zgodny z dopasowaniem do naszych Seatów: https://www.thule.com/pl-pl/buyers-guid ... =vn5wVffXG
Dla mnie przy braku haka to najlepsza opcja.
Mam podobny dylemat, jak pewnie wszyscy bez haka . Inwestycja 6k w hak+bagażnik raczej odpada, z bagażnikiem dachowym mam średnie doświadczenia nawet przy niższym aucie, a ten na klapę budzi moje spore obawy jeśli chodzi o bezpieczeństwo i możliwość uszkodzenia karoserii np. na wybojach.
- stabilność jest mega tego modelu (Thule Outway Platform 2 - wydany na 2021, zastąpił zarazem poprzednie tego typu Thule dedykowane do Ateca)
- rowery bardziej drgały mi na dachu gdy używałem wypożyczony Thule z uchwytami ProRide
- do jego rozłożenia dostajesz bardzo czytelną instrukcję i jest też wersja do obejrzenia na YouTube
- za pierwszym razem montaż trochę mi zajął, ale już 2 i kolejne razy pozwalają na szybki montaż i jeszcze szybszy demontaż
- nie zaobserwowałem żadnych śladów i zmian na karoserii
- co więcej główny punkt podparcia dla tego bagażnika wykorzystuje miękką gumę i jest sugerowany do oparcia o szybę (zdjęcia poniżej)
- możesz tak jechać z rowerami do 130 km/h (sugestia Thule)
- dla mnie bardziej problematyczny pozostaje montaż rowerów na dach niż w ten sposób
- da się otworzyć klapę bagażnika z zamontowanym tym bagażnikiem (oczywiście bez rowerów)
- też wolałbym mieć na hak platformę, ale jeśli w ASO za ten automatycznie wysuwany hak wołają 7K, to dodając jeszcze koszt platformy wychodzi pod 10K - wolę za to kopić lepszy rower.