Strona 1 z 3

Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 12 gru 2018, 6:47
autor: Wojtas
Od pół roku jeżdżę Atecą 2.0 FSI z dostępem bez kluczykowym. Jest to drugie auto kupione dla żony
na zakupy, wyjazdy i przede wszystkim do wożenia dziecka. W porównaniu z autem, którym jeżdżę
napotkałem kilka bardzo irytujących mnie problemów związanych z oprogramowaniem Seata.
Być może ktoś z was wie jak je rozwiązać.


1. Start/Stop zbyt szybko gasi silnik przy zatrzymaniu przed skrzyżowaniem.
- Pusta droga dojeżdżam do skrzyżowania, zatrzymuję się dosłownie chwilę
silnik gaśnie i zaraz znów startuje.

2. Po wyłączeniu silnika nie działa sterowanie radiem z kierownicy.
- Po raz pierwszy widzę takie rozwiązanie. U mnie w aucie na kierownicy przyciski działają zawsze.


3. Po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi przerywa się aktywne połączenie telefoniczne.
- Chyba najbardziej wkurzające. Rozmawiam przez telefon dojeżdżam pod dom i
muszę pamiętać żeby nawet na chwilę nie otworzyć przypadkiem drzwi.

4. Po otwarciu drzwi przy włączonym silniku włącza się komunikat alarmowy.
- Wyjeżdżam z domu silnik włączony wychodzę zamknąć bramę nic nie pika.
Wracam do domu silnik włączony, wysiadam otworzyć bramę, rozlega się
komunikat alarmowy. Po co?

5. Przy wyłączonym silniku nie aktualizuje się godzina na zegarze w radiu.
- Czasem jak odwożę dziecko do żłobka muszę chwile poczekać na otwarcie.
Silnik wyłączony radio gra, ale godzina na wyświetlaczu stoi w miejscu.
Dopiero po odpaleniu silnika aktualizuje się.

Re: Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 12 gru 2018, 7:40
autor: l3niwi3c
1) Start/Stop to pierwszy przycisk jaki naciskam po włączeniu auta, w celu ochrony alternatora
3) W moim 1.4 z 2018 nie występuje taki problem, wychodzę z samochodu wyjmuję telefon z kieszeni i dalej rozmawiam (może kwestia ustawień w telefonie)
4) Jak skrzynia jest na P to chyba krzyczy o braku kluczyka. Wydaje mi się, że to takie przypomnienie - wyjeżdżasz żonie samochodem z garażu, wsiada żona i jedzie. Ty wsiadasz do swojego auta i kluczykami żony i każdy rozjeżdża się w swoją stronę. Wydaje mi się, że to przed tego typu przypadkami ostrzeżenie.
5) Tego nie zauważyłem - śmieszne

Re: Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 12 gru 2018, 9:26
autor: root
1. Niestety, SS to jest najgówniejszy system pod słońcem…
2. VAG tak ma… Dla mnie to też głupie.
3. U mnie tylko przerywa się połączenie bluetooth, ale rozmowa dalej trwa. Jesteś pewien, że cała rozmowa się rozłącza?
4. Czy jak dasz na P przed otwarciem drzwi, to też tak jest?
5. :o Aż sprawdzę u siebie.

Re: Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 12 gru 2018, 9:37
autor: Wojtas
root pisze:
12 gru 2018, 9:26
1. Niestety, SS to jest najgówniejszy system pod słońcem…
2. VAG tak ma… Dla mnie to też głupie.
3. U mnie tylko przerywa się połączenie bluetooth, ale rozmowa dalej trwa. Jesteś pewien, że cała rozmowa się rozłącza?
4. Czy jak dasz na P przed otwarciem drzwi, to też tak jest?
5. :o Aż sprawdzę u siebie.
ad 3. Wydaje mi się, że rozłącza się tylko bluetooth, ale i tak jest to wkurzające. W drugim samochodzie bluetooth utrzymuje włączone radio nawet po wyjęciu kluczyków, aż do końca rozmowy. Czyli można zrobić to po ludzku.

ad 4. Tak, jak dam na P to nic nie zmienia. Czasem sam też wyłącza silnik, ale raczej rzadko (po komunikacie że silnik zostanie wyłączony), przeważnie tylko alarm krzyczy. Muszę spróbować wyłączyć te "eko wskazówki" czy jakoś tak.

Re: Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 12 gru 2018, 14:03
autor: Felix
1. Niestety, eko-wymysły. Musimy z tym żyć, albo... Patrz post l3niwca :)
2. Nie wiem czym jeździsz, ale wiele samochodów ma tak, że po wyłączeniu zapłonu przestaje działać sterowanie z kierownicy. Może kwestia przyzyczajenia, ale dla mnie to nie jest problem.
3. Nie rozłacza połączenia, tylko wyłącza BT, bo... otwierając drzwi wyłączyłeś "radio", przez którego głośniki słyszysz rozmówcę. Znowu - wiele samochodów ma to tak lub podobnie rozwiązane. Ja po prostu jak wiem, że wysiadam, to biorę telefon do ręki i przekierowuję połączenie z BT na telefon.
4. Zabezpieczenie przed opuszczeniem samochodu z włączonym silnikiem. Żebyś sobie nie zostawił samochodu z włączonym silnikiem i poszedł do domu. Niestety producenci muszą myśleć o różnych użytkownikach i projektować idiotoodporne rozwiązania. A że dla normalnych użytkowników bywają one irytujące? Życie. Też mnie irytują np. niektóre regulacje BHP w pracy, ale rozumiem po co one istnieją...
5. Nie zauważyłem czegoś takiego.

Ogólnie każdy producent pewne rzeczy rozwiązauje w trochę inny sposób. Jeżeli jeździsz np. BMW i uważasz, że ich rozwiązania Ci odpowiadają, to kup żonie BMW, żeby się nie denerwować ;)
Ja miałem Leona, teraz mam Atecę, a żona jeździ Ibizą. Chyba mi odpowiadają rozwiązania VAG :)

Re: Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 12 gru 2018, 15:04
autor: root
A może 4 da się przekodować?

Re: Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 12 gru 2018, 18:40
autor: TomeL
To z zegarem potwierdzam, żyje własnym życiem.

Re: Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 12 gru 2018, 22:57
autor: majcher
Pewnie zegar jest tylko z GPS, a po wyłączeniu zapłonu GPS się dezaktywuje. Oszczędności.

Re: Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 13 gru 2018, 9:34
autor: jarek.k
Ad. 3 Ja sobie chwalę, bo dopoki jestem w samochodzie to moge rozmawiac (zapłon wyłaczony), jesli otworze drzwi to bluetooth sie wyłącza i moge kontynuowac rozmowe na słuchawce. Nie wyobrazam sobie ze wychodze z auta a ciagle mam połaczenie bluetooth.
Ad. 4 Ja mam tak skrzynia na P, auto uruchomione, wysiadam na chwilke do paczkomatu (3m od auta) w tym czasie drzwi uchylone - wracam auto wyłączone. Wystarczy że zamknę drzwi i moge iśc 20 metrów od auta a ono nie zgaśnie. :lol: :lol: :lol:

Re: Problemy i niedoróbki oprogramowania w Atece

: 14 gru 2018, 18:13
autor: Endrju
Odnośnie pkt.5 to dziwne bo u mnie po zgaszeniu silnika godzina w systemie medialnym aktualizuje się.