Seat ateca 4drive- test rolek

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 272
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: Frodo » 12 mar 2019, 19:25

Lehoo pisze:
12 mar 2019, 18:18
Ford rusza od razu z czterech, Seat najpierw buksuje przodem, dopiero potem dołącza się tył.
Dziwne, bo na filmie wygląda to tak jakby właśnie Ford najpierw buksował i dopiero po chwili uruchamiał tylną oś. Osobiście nie zauważyłem istotnego buksowania w Atece 2.0 TSI, a w samochodach z FWD lub RWD, nawet o znacznie mniejszej mocy, dość często, również na suchym asfalcie, zarówno przy dobrych, zimowych jak i dobrych letnich oponach. Więc odnoszę wrażenie, że u Ciebie jest coś nie tak, może z oponami.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Sponsor

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Sponsor


DamianT
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:21
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI DSG 4Drive XC Rodium Grey

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: DamianT » 12 mar 2019, 19:52

Dokładnie jest tak, jak pisze @Frodo. Jeździłem Atecą zarówno na suchym, jak i mokrym asfalcie, na śniegu również - wciskam gaz i jadę (ruszam) bez żadnego zbędnego buksowania przodem. Wręcz "czuję" jakby to tył pchał auto do przodu.

A testy - cóż, ja twierdzę, że autem trzeba jeździć i się nim cieszyć (Ateca 2.0TSI daje niezłą frajdę). W normalnych, drogowych (utwardzone szlaki, nie teren) polskich warunkach jestem pewny napędu Seata Ateca.

@Lehoo - Jak Ci przód buksuje - odwiedziłbym serwis - tak być nie powinno.

Barton
Posty: 65
Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: Barton » 13 mar 2019, 8:03

W testach Haldex 5gen. ogólnie jest chwalony za szybkość działania. Mam wrażenie, że sporo zależy od sposobu operowania gazem, no i pewnie trochę od wybranych trybów jazdy.
Na tym filmie jest to pokazane, od około 5min.

Lehoo
Posty: 21
Rejestracja: 22 lip 2018, 21:09
Samochód: Ateca FR, 2.0 TSI DSG, 4WD Black Magic

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: Lehoo » 02 kwie 2019, 0:30

Opóźnienie nie jest duże, wręcz minimalne. Buksuje nawet wyraźnie krócej niż na filmie od Bartona około 6:15 (ale ja testowałem tylko na asfalcie, bo zimy w tym roku nie widziałem). Ale nie udało mi się natomiast osiągnąć efektu takiego, jak przy 6:40, gdzie tył rusza pierwszy. Słowak mówi przy tym, ze przy płynnym ruszaniu staruje najpierw przód, ale wrzucając jedynkę i dając sporo gazu można poinformować elektronikę, żeby tym razem zaczęła od tyłu. Ja mam DSG i włączony auto-hold, być może przez to nawet mocniejsze dodanie gazu nie powoduje startu od tyłu, tylko buksowanie przodem. Taki niewielki poślizg przodu zdecydowanie do serwisu się nie kwalifikuje, choćby z tego powodu, że widać go na słowackim filmie. Więc nie jest to wada, tylko po prostu "ten typ tak ma" ;-)
Ale powtórzę: w Fordzie NIGDY przód mi nie zabuksował... A teraz się już przyzwyczaiłem, nie czepiam się :-) Może kiedyś przetestuję bez auto-hold, albo z lewą noga na hamulcu, a prawą na gazie?

DamianT
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:21
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI DSG 4Drive XC Rodium Grey

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: DamianT » 03 kwie 2019, 17:37

O ile mnie pamięć nie myli, to obecnie w większości samochody mają priorytet hamulca, więc jednoczesne naciśnięcie hamulca i "gazu" (pedału przyspieszenia) spowoduje "odcięcie" "gazu" i tylko hamulec zadziała. W samochodach z Launch Control (Ateca) gaz i hamulec chyba tylko właśnie przy Launch Control będzie z "gazem" współpracował. Teraz jeżdżę Insignią i naciśnięcie hamulca podczas przyspieszania odcina "gaz". Mój poprzedni samochód (Golf V) też tak miał.

Atecą jeżdżę okazjonalnie i "grzecznościowo" i też mam odczucie, że mocne wciśnięcie "gazu" powoduje przeniesienie mocy na tył (testowałem bez AutoHold).

Cóż. Chyba trzeba się wybrać na leśną dróżkę (szutrową - łatwiej o utratę przyczepności) i przetestować różne warianty ruszania.

Generalnie jazda 2.0TSI z DSG i 4Drive zawsze powoduje u mnie "banana" na twarzy!

patryk7133
Posty: 531
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: patryk7133 » 04 kwie 2019, 1:07

Dokładnie w autach z elektronicznie sterowanym gazem tak jest przy wciśnięciu hamulca odcina gaz tylko Launch Control to omija i auta wystrojone sportowo do wyścigów Nie zgłębiałem tematu ale być może w cupra nie ma odcinania gazu :)

DamianT
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:21
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI DSG 4Drive XC Rodium Grey

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: DamianT » 04 kwie 2019, 17:09

Podejrzewam, że w normalnych profilach jazdy będzie odcięcie. Raczej nie będzie w profilu Cupra i może w Sport.

Awatar użytkownika
SKT
Posty: 1
Rejestracja: 05 kwie 2019, 10:03
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Suzuki Vitara
Kontaktowanie:

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: SKT » 05 kwie 2019, 10:38

Witam kolegów. Zerkam od czasu do czasu na Waszą dyskusję i kilka rzeczy należy tu sprostować :)

hetman72 pisze:
04 mar 2019, 10:39
Napędy różne, ale Mitsubishi nie wypadł wcale tak rewelacyjnie, minimalnie lepiej ale jak na prawdziwy napęd 4x4 to tak sobie. A 4drive jak na wspomagacza to jest zupełnie wystarczający i mi to pasuje.
Eclipse Cross ma w zasadzie taki sam napęd jak Ateca - czyli odprowadzenie napędu na tył od osi przedniej. Zasadnicza różnica to rodzaj sprzęgła napędu.

hetman72 pisze:
04 mar 2019, 13:59
Ale niby ten symetryczny AWD miał być taki super i nie do pokonania.
Symetryczny jest w Subaru, nie w Mitsubishi.

Lehoo pisze:
06 mar 2019, 17:54
Seat mnie trochę rozczarował jeśli chodzi o AWD. Nie robiłem co prawda testów nawet zbliżonych do pokazanych na filmie, ale Fordem o podobnej mocy, bo 182 KM, nigdy nie zabuksowałem przednimi kołami, nawet na śniegu. Ruszał, jakby miał stały napęd 4x4. Ateca natomiast buksuje, zanim tył domyśli się, że pora chyba brać się do roboty - co zresztą pięknie było widać na filmie.
Gdzie to widać? Ja widzę, że koła z przodu i z tyłu ruszają jednocześnie. Natomiast w przypadku Kugi doskonale widać opóźnienie tylnej osi, zarówno na filmie, który sam zalinowałeś (wskaźnik najpierw pokazuje moment na przedniej osi i po chwili na tylnej):


Jak i np. tutaj:


Nie należy też tak do końca sugerować się takim opóźnieniem - jeśli samochód ma sprzęgło hydrokinetyczne (jak w klasycznych automatach), to przednie koła zaczynają się kręcić w momencie zdjęcia nogi z hamulca, zanim naciśnięty zostanie pedał gazu.

Lehoo pisze:
02 kwie 2019, 0:30
nie udało mi się natomiast osiągnąć efektu takiego, jak przy 6:40, gdzie tył rusza pierwszy. Słowak mówi przy tym, ze przy płynnym ruszaniu staruje najpierw przód, ale wrzucając jedynkę i dając sporo gazu można poinformować elektronikę, żeby tym razem zaczęła od tyłu.
Przy tym rodzaju napędu nie ma technicznej możliwości, aby tył ruszył pierwszy.
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości