Strona 1 z 3

Seat ateca 4drive- test rolek

: 03 mar 2019, 23:30
autor: Tepek
Cześć,
razem z kanałem duszaniespokojna nagraliśmy test rolek. Obroty jakie starałem się utrzymywać to około 1700. Porównanie do eclipse cross Obrazek


Re: Seat ateca 4drive- test rolek

: 04 mar 2019, 10:02
autor: dario37
Słabiutko sobie 4Drive radzi.

Seat ateca 4drive- test rolek

: 04 mar 2019, 10:26
autor: Tepek
Bardziej to było pokazanie napędu jak sobie radzi, mogłem przy wyższych obrotach to zrobić i wtedy łatwiej mu to szło. Całkiem inaczej to wyglada tutaj, a inaczej zimą gdzie mimo sporych podjazdów po śniegu można było z łatwością zatrzymać się i ruszyć ponownie. Moja subiektywna opinia :D

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

: 04 mar 2019, 10:39
autor: hetman72
Napędy różne, ale Mitsubishi nie wypadł wcale tak rewelacyjnie, minimalnie lepiej ale jak na prawdziwy napęd 4x4 to tak sobie.
A 4drive jak na wspomagacza to jest zupełnie wystarczający i mi to pasuje.

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

: 04 mar 2019, 11:28
autor: paprotek
Może tylko mi się tak wydaje, ale ruszanie Ateca było spokojne i delikatne, podczas gdy Mitsubishi ruszało z większym impetem. Wydaje mi się, że gdyby mocniej wcisnąć pedał gazu w Atece to dużo lepiej by sobie poradziła. Ja tak to widzę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Re: Seat ateca 4drive- test rolek

: 04 mar 2019, 13:48
autor: hetman72
Nie ma przepaści między tymi samochodami.
Może w terenie czy w trudnych warunkach Mitsubishi by się wykazało, ale po tym teście to mam wątpliwości.
Oglądałem trochę tych testów i większość pokazywała większe różnice między samochodami niż między tymi powyżej.
W piątek odbieram autko to się przekonam jak jeździ ;-)

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

: 04 mar 2019, 13:52
autor: Tepek
Jeśli chodzi o techniczne aspekty to prawie jest to samo w obydwu samochodach, ateca bardziej kontroluje koła i stara się je przyhamować nie wprowadzając na zbyt wysokie obroty. Mitsubishi wysoko wprowadza obroty, a później koła hamuje.

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

: 04 mar 2019, 13:59
autor: hetman72
Tepek pisze:
04 mar 2019, 13:52
Jeśli chodzi o techniczne aspekty to prawie jest to samo w obydwu samochodach, ateca bardziej kontroluje koła i stara się je przyhamować nie wprowadzając na zbyt wysokie obroty. Mitsubishi wysoko wprowadza obroty, a później koła hamuje.
To wprowadzanie na wysokie obroty mnie trochę martwi.
To jednak mniejsza przyczepność, zrywanie przyczepności lub jak złapie przyczepność i samochód wyszczeli do przodu i w coś walnie, to może być nieprzyjemnie.
----
Ale niby ten symetryczny AWD miał być taki super i nie do pokonania. A prawda jest jak zwykle gdzieś pośrodku.

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

: 04 mar 2019, 14:29
autor: Barton
hetman72 pisze:
04 mar 2019, 13:59
Ale niby ten symetryczny AWD miał być taki super i nie do pokonania. A prawda jest jak zwykle gdzieś pośrodku.
Cudów nie ma, tzn. blokad nie ma ;)
Sprawność każdego tego typu napędu opiera się na elektronice, a ewentualne różnice w działaniu, to po prostu różny sposób jej programowania przez producentów.

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

: 04 mar 2019, 14:31
autor: thecichy
W napędach dołączanych bardzo dużo zależy od możliwości jednostki sterującej, im ta bardziej dopracowana tym napęd będzie skuteczniejszy. Kiedyś miałem bardziej ambiwalentny stosunek do takich napędów ale dziś haldex 5 generacji pokazuje, że jest bardzo sprawny. Czy wciąż gorszy od stałego, nie dołączanego napędu czy np. od torsena? Nie da się już jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć ale gdyby pominąć ciężki teren chyba raczej już nie jest :)