Pierwsze kilometry: boli noga...

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: Teo »

Ok, to bedzie zapewne bardzo innowacyjny temat, ale moze ma ktos jakas rade, poza pojsciem na siłownie...
Ateca odebrana. I pierwsze kilometry to dwa podstawowe problemy:

1. gasniecie silnika przy ruszaniu z 1 biegu (nie chodzi o "kangurowanie") - po prostu mam wrazenie ze to auto ma mniejsza moc niz moje stare sportowe autko, ktore nie mialo turbiny, a ta turbina zdaje sie dawac moc dopiero po jakiejs tam sekundzie... i jak niezbyt delikatnie puszczam sprzeglo, to auto bez mocy gasnie - czy to kwestia przyzwyczajenia, ze trzeba puszczac sprzeglo naprawde niesaomowicie delikatnie, czy jednak cos jest nie tak? skakania miedzy biegkiem 1 i 2 nie mam. Na 1 tez mi chodzi plynnie z wyjatkiem wlasnie tego startowania... jak si ebardzo przyloze i puszczam sprzeglo neizwykle powoli, to jest ok...

2. boląca noga... i o ile problem z pkt.1 da sie przezyc po prostu zwiekszajac obroty przed puszczeniem sprzegla, to tu mam faktyczny problem... w moim starym aucie spokojnie moglem polozyc sobie prawa noge na pedale gazu i nic sie nie dzialo... pedal gazu mial delikatny opor i nie wpadal... zeby przyspieszyc trzeba bylo polozyc delikatny nacisk na pedal... w Atece pedal gazu chodzi tak lekko, ze nie jestem w stanie polozyc na nim nogi... jllsi noga tam jest, to miesnie nogi pracua nonstop, zeby utrzymac noge na jakims konkretnym poziomie... nie da sie odpoczac - w efekcie po kilkunatu minutach miesnie łydki zaczyna mnie bolec... czy to normalne, ze pedal gazu chodzi tak niesamowicie lekko ?? nie da sie tego moze jakos podregulowac? dla mnie to jest problem :(



Sponsor

Pierwsze kilometry: boli noga...

Sponsor


Fircyk
Posty: 68
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:23
Samochód: Audi Q5
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: Fircyk »

1 proponuje wyprubować inne auto w tej samej specyfikacji silnik skrzynia
2 spróbuj zmienić pozycje wyżej, niżej, bliżej albo dalej wiele osób ma ciezko znależć optymalną pozycję. I czasami to troszkę trwa.

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 312
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: l3niwi3c »

może wcześniej miałeś auto nisko zawieszone, i siedziałeś w pozycji leżącej. W Atece siedzi się bardziej jak na taborecie niż fotelu. Wydaje mi się, że musisz poprawić pozycję za kierownicą
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: Pepeg »

Fotel na maxa w dół i do tyłu, powinno być lepiej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: Teo »

Z wyprobowaniem auta w tej samej konfiguracji silnik/skrzynia to bardzo dobry pomysl.

Takze ze zmiana polozenia siedzenia... rzeczywiscie mialem auto prawie "lezace", sprobuje opuscic siedzenie, chociaz wtedy nic nie bede widziec z przodu...

A da sie cos zrobic z tym lekko chodzacym pedalem gazu? Da sie to jakos podregulowac?

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: Pepeg »

Jeszcze bym podniósł siedzisko z przodu, udo będzie lepiej podparte.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


overheat
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: overheat »

Odsuń się bardziej do tyłu, jeśli możesz. Będziesz miał mniejsze parcie na pedały bo w kostce zrobi się więcej kąta rozwartego.

Ale generalnie muszę powiedzieć, że coś w tym jest. Co prawda mam automat, ale też miałem problem ze znalezieniem pozycji. U mnie problem był taki, że hamulec i gaz nie są w jednej linii, hamulec jest bliżej kierowcy. Najpierw musiałem bardzo mocno wyginać stopę do siebie, żeby móc bezpiecznie i szybko przełożyć nogę z gazu (który jest dalej) na hamulec (który jest bliżej).

Problem się rozwiązał, gdy się odsunąłem i wyciągnąłem kiere na maksa do siebie. Jest już dobrze. Ale wciąż uważam, że w Foresterze było wygodniej, pomimo że kolumna kierownicy się nie wysuwała. Po prostu pedały były w jednej linii.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: Endrju »

Dokładnie to pedal hamulca jest nieco wyżej niż pedal gazu i dlatego taka niedogodność. Dzisiaj specjalnie sprawdzałem i u mnie normalnie opieram mogę na pedale gazu. Myślę że u Ciebie jest kwestia prawidłowej pozycji za kierownicą i wyczucia gazu. Gaz u nas jest sterowany elektronicznie , zapewne jest jakaś regulacja ale to W ASO za pomocą kompa oczywiście.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: patryk7133 »

Witam

Pedał gazu w nowych autach to po prostu potencjometr, coś takiego jak w radiu gałka od głośności, wcześniej były linki stalowe i cięgła korygowane sprężynami i pracowało to troszkę inaczej.
Być może jest sposób by usztywnić pedał gazu w Atece poprzez zmianę sprężyny odpowiadającej za powrót pedału do pierwotnej pozycji na twardszą, jednak nie słyszałem o takich modyfikacjach zmiana pozycji za kierownicą powinna trochę pomóc.

Co do gaśnięcia przy ruszaniu temat prawie w każdym teście na youtube w pierwszych testach Ateci. Ten typ po prostu tak ma przy manualnej skrzyni potrzebuje nieco gazu przy ruszaniu.

Pozdrawiam

Fircyk
Posty: 68
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:23
Samochód: Audi Q5
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pierwsze kilometry: boli noga...

Post autor: Fircyk »

Czy ty masz 1.5 bo w tel tego nie widzę. Jesli tak to zglaszaj to wserwisie temat znany i w innych autach grupy vw, ponoć pracują nad rozwiązaniem ale muszą mieć wiecej zgloszeń to bedzie wieksza motywacja.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ