Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: root »

A ja rozumiem Teo. Tzn. faktycznie jego problem z gazem/stopą może być dla niego irytujący. Ale pozostałe „problemy” wynikają tylko z nieprzeczytania instrukcji, względnie konieczności zmiany przyzwyczajeń (nie każdy jest tak pozytywnie nastawiony do nowości). Więc proszę o wyrozumiałość a Teo – RTFM :D



Sponsor

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Endrju »

Hymm jak bym nie lubił elektroniki to bym szukał auta które jej nie posiada lub posiada mała ilość.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
tictac1986
Posty: 462
Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
Lokalizacja: Ozorków
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: tictac1986 »

To chyba tylko Dacia Duster :) zostaje...i w cenie Ateci można sobie dwie sprawić

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo »

No dobra, wracajac do najpowazniejszej dla mnie sprawy na ten moment, tj. miekki pedal gazu (no poza kangurowaniem, co jest po prostu wada auta, ktora poruszylem w innym wątku).

Otoz przejechalem sie kilkoma autami. Miedzy innymi nowym Seatem Arona (TSI 1.0, manual). I wiecie co... pedal gazu w Aronie jest twardy! No moze nie tak jak w mojej starej Mazdzie, ale wystarczajaco - na pewno twardszy niz w Atece !! Noga tam czuje sie super komforotowo... Czyli kurde da sie !! Tak wiem - moglem sprawdzic przed kupnem, ale Arona jest dla mnie zbyt mala, wiec i tak bym jej nie kupil.

Pytanie jednak, czy skoro tam pedal gazu jest dobry, to czy nie da sie.. jakos... przerzucic czesci mechanizmu z Arony? I w ogole jak to KURDE mozliwe, ze jeden samochod ma miekki pedal gazu, a drugi, z tego samego okresu z tej samej marki twardy?? Przeciez jakbym sie miedzy tymi autami przesiadal to bym sie chyba wsciekl...

Znajomy mi powiedzial, ze mial ten sam problem (w innym aucie) i przyklei sobie gąbke pod pedał gazu... naprawde mam cos takiego zrobic w aucie za 120k ?? Dzis jechalem w trasie i ze smutkiem musze powiedziec, ze noga mnie juz tak bolala, ze zaczalem sobie regulowac predkosc przyciskami tempomatu :(

Awatar użytkownika
Orłoś
Posty: 122
Rejestracja: 30 maja 2018, 15:47
Lokalizacja: pomorskie
Samochód: Ateca Xcellence 2.0 TSI
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Orłoś »

Przy świętach nie chcę być uszczypliwy, więc może spróbuję pomóc. Jak jeździłeś starą 323 gdzie była twarda linka przy pedale gazu to w nowym samochodzie zawsze gaz będzie wydawał się "za miękki". Już nie ma linek, więc to kwestia nauki i przyzwyczajenia. Spróbuj pojechać sobie gdziekolwiek w trasę bez stresu i bez celu. Potestuj, popróbuj, itd. Jeśli nadal nie dasz rady jeździć Atecą, zostaje tylko kupno innego samochodu, np. Poloneza. Tam gaz twardy jak skur... 😉
Ateca Xcellence | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Magnetic Brown | Felgi 18" PERFORMANCE 36/2 MACHINED | Felgi 17" ABRERA II | Alcantara Black | Panorama | Comfort Assistant Plus | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Elektryczna klapa bagażnika | Widok 360 | Ładowanie Qi | VC

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: hetman72 »

Teo pisze:
22 kwie 2019, 22:07
No dobra, wracajac do najpowazniejszej dla mnie sprawy na ten moment, tj. miekki pedal gazu (no poza kangurowaniem, co jest po prostu wada auta, ktora poruszylem w innym wątku).

Otoz przejechalem sie kilkoma autami. Miedzy innymi nowym Seatem Arona (TSI 1.0, manual). I wiecie co... pedal gazu w Aronie jest twardy! No moze nie tak jak w mojej starej Mazdzie, ale wystarczajaco - na pewno twardszy niz w Atece !! Noga tam czuje sie super komforotowo... Czyli kurde da sie !! Tak wiem - moglem sprawdzic przed kupnem, ale Arona jest dla mnie zbyt mala, wiec i tak bym jej nie kupil.

Pytanie jednak, czy skoro tam pedal gazu jest dobry, to czy nie da sie.. jakos... przerzucic czesci mechanizmu z Arony? I w ogole jak to KURDE mozliwe, ze jeden samochod ma miekki pedal gazu, a drugi, z tego samego okresu z tej samej marki twardy?? Przeciez jakbym sie miedzy tymi autami przesiadal to bym sie chyba wsciekl...

Znajomy mi powiedzial, ze mial ten sam problem (w innym aucie) i przyklei sobie gąbke pod pedał gazu... naprawde mam cos takiego zrobic w aucie za 120k ?? Dzis jechalem w trasie i ze smutkiem musze powiedziec, ze noga mnie juz tak bolala, ze zaczalem sobie regulowac predkosc przyciskami tempomatu :(
Coś w tym jest, mam te same odczucia.
Nie mogę sobie znaleźć takiej pozycji, żeby nie bolały mnie mięśnie stopy.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo »

@Orłoś. Problem JEST. Byc moze dotyka ludzi z konkretna dlugoscia nogi - nie wiem. Jezdze tym autem juz kilka tygodni i wciaz noga mnie boli, wiec uszczypliwosci typu kup sobie Poloneza nie sa na miejscu. Tym bardziej ze na codzien jezdze tez Peugotem dostawczym, gdzie nie ma zadnych linek na gazie, jechalem sobie nowym Mercedesem GLC, gdzie tez nie ma linki i Seatem Arona - ktory takze ma twardszy pedal. Czyli nawet Seat potrafi zrobic twardszy pedal.

Jechalem wczoraj 60 km w trasie... w pewnym momencie musialem juz regulowac predkosc przyciskami tempomatu, bo noga mi wysiadla... bez stresu ???

Pytanie pozostaje: czy jest jakis sposob, zeby bez utraty gwarancji utwardzic pedal Ateki (inna sprezyna? calosc od Arony? jakas regulacja?). Niestety ASO twierdzi, ze nie.

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: root »

Już kiedyś ktoś o to pytał – czy nie możesz się przejechać inną Ateką (najlepiej z takim silnikiem jak Twoja) i porównać? Skąd jesteś?

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Endrju »

" skad jesteś " I tu się kłania uzupełnienie profilu adimnie.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: root »

Ja mam uzupełniony :P

ODPOWIEDZ