Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod
1. Poki co jechalem Aroną z silnikiem 1.0 TSI i pedal gazu byl duzo twardszy. Idealny (tylko auto za male). Usiadlem w innej Atece, takiej salonowej, bez jezdzenia, i niestety w niej pedal tez byl bardzo miekki. Takze to nie jest kwestia mojego egzemplarza i bede musial szukac jakiegos sposobu utwardzenia pedalu gazu. Jak ktos na cos wpadnie (poza gąbką pod pedalem gazu co mi ktos juz podpowiedzial, to piszcie smialo )
2. Natomiast mam jeszcze jedna "ogolna sprawe". Czy da sie jakos ustawic, zeby zmiana kanalow radia przyciskami na kierownicy, zmieniala po kolei te programy, ktorych ikonki widze w "ulubionych" ? Bo teraz to przyciskami z kierownicy da sie zmienic stacje wedlug listy, a nie wedlug ikonek ulubionych...
2. Natomiast mam jeszcze jedna "ogolna sprawe". Czy da sie jakos ustawic, zeby zmiana kanalow radia przyciskami na kierownicy, zmieniala po kolei te programy, ktorych ikonki widze w "ulubionych" ? Bo teraz to przyciskami z kierownicy da sie zmienic stacje wedlug listy, a nie wedlug ikonek ulubionych...
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod
Ja co prawda nie narzekam na komfort operowania pedałem gazu, ale przyjrzałem się sprawie teoretycznie i być może coś jest na rzeczy...Teo pisze: ↑28 kwie 2019, 23:231. Poki co jechalem Aroną z silnikiem 1.0 TSI i pedal gazu byl duzo twardszy. Idealny (tylko auto za male). Usiadlem w innej Atece, takiej salonowej, bez jezdzenia, i niestety w niej pedal tez byl bardzo miekki. Takze to nie jest kwestia mojego egzemplarza i bede musial szukac jakiegos sposobu utwardzenia pedalu gazu. Jak ktos na cos wpadnie (poza gąbką pod pedalem gazu co mi ktos juz podpowiedzial, to piszcie smialo )
Mianowicie pozornie identyczne pedały przyspieszania we współczesnych modelach aut VW/Audi/Seat/Skoda są jednak różne i mają katalogowo dwa różne oznaczenia: 5Q1723503J występujący w Ateca, Karoq, Kodiaq, Tiguan itp. i 2Q1723503 występujący w Arona, Polo, Ibiza (w Ibizie do 11.2017r) I teraz najistotniejsze: na zdjęciach pedału z Arony widoczna jest sprężyna oporowa między ramieniem a korpusem, której w pedale z Ateci nie widać...Więc może to ona powoduje większą twardość pedału...
ARONA
ATECA
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 lut 2019, 12:18
- Samochód: Seat Ateca 2,0TSI
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod
Także poszukuję sposobu na to, ale na razie nie znalazłem.Teo pisze: ↑28 kwie 2019, 23:23
2. Natomiast mam jeszcze jedna "ogolna sprawe". Czy da sie jakos ustawic, zeby zmiana kanalow radia przyciskami na kierownicy, zmieniala po kolei te programy, ktorych ikonki widze w "ulubionych" ? Bo teraz to przyciskami z kierownicy da sie zmienic stacje wedlug listy, a nie wedlug ikonek ulubionych...
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod
@Sailor88 - to co znalazles, to REWELACJA. Jesli to sie potwierdzi, to wyglada na to, ze teoretycznie wystarczyloby dolozyc sprezyne w jednym miejscu. Bylbys moim bohaterem... Jeszcze nie wiem jak ci podziekuje, jesli to jest az tak proste, ale pomysle
@Frodo - blagam.. powiedz gdzie... ja szukalem, zona szukala... nawet przelaczylem na angielski majac nadzieje, ze po prostu czegos nie widze bo dziwnie jest przetlumaczone. Ale nie znalazlem... jesli to jest - daj znac gdzie !!!
@Frodo - blagam.. powiedz gdzie... ja szukalem, zona szukala... nawet przelaczylem na angielski majac nadzieje, ze po prostu czegos nie widze bo dziwnie jest przetlumaczone. Ale nie znalazlem... jesli to jest - daj znac gdzie !!!
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod
Frodo dobrze pamiętał, to chyba TO:Teo pisze: ↑29 kwie 2019, 11:39@Sailor88 - to co znalazles, to REWELACJA. Jesli to sie potwierdzi, to wyglada na to, ze teoretycznie wystarczyloby dolozyc sprezyne w jednym miejscu. Bylbys moim bohaterem... Jeszcze nie wiem jak ci podziekuje, jesli to jest az tak proste, ale pomysle
@Frodo - blagam.. powiedz gdzie... ja szukalem, zona szukala... nawet przelaczylem na angielski majac nadzieje, ze po prostu czegos nie widze bo dziwnie jest przetlumaczone. Ale nie znalazlem... jesli to jest - daj znac gdzie !!!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- greg_the_lazy
- Posty: 423
- Rejestracja: 17 kwie 2018, 21:06
- Lokalizacja: Janki, Falenty Nowe
- Samochód: Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 lut 2019, 12:18
- Samochód: Seat Ateca 2,0TSI
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod
Trzeba było na węgierski przełączyć, przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać. Wiem, straszny dupek ze mnie.Teo pisze:
@Frodo - blagam.. powiedz gdzie... ja szukalem, zona szukala... nawet przelaczylem na angielski majac nadzieje, ze po prostu czegos nie widze bo dziwnie jest przetlumaczone. Ale nie znalazlem... jesli to jest - daj znac gdzie !!!
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod
@Frodo: Dzieki - wspaniala wiadomosc, jutro sprawdze. Pamietam ze to tez wlaczalismy, mimo, ze nazwy toto intuicyjnej nie ma - i wtedy jakos nam cos dzialac nie chcialo, wiec zarzucilismy tą opcje. Ale sprawdze jeszcze raz
@Pepeg: wiesz... jako ~10 latek rozkladalem komputery na czynniki pierwsze, bawilem sie config.sys i autoexec.bat, zeby pamieci niskiej bylo jak najwiecej i zeby jak najwiecej sterownikow DOSa wrzucic przez himem.sys do pamieci "wysokiej". W tych czasach najbardziej uzyteczna nakladką na DOSa byl program o nazwie Norton Commander. Moze ktos takie cos jeszcze pamieta. W tamtych czasach nie bylo polskich wersji oprogramowania. Ale nagle pojawilo sie pierwsze spolszczenie tego wlasnie Nortona... i przycisk ktory w wersji angielskiej nazywal sie "extract" (rozpakowywanie zip`ow) po polsku nazywal sie "rozdymanie". Dobrze ze nie bylo dymania. To tylko (prawdziwa) anegdotka, ale od tamtych czasow uwazam, ze jezykiem komputerow jest jezyk angielski i polskie tlumaczenia, chociaz coraz lepsze, wciaz czesto pozstawiaja wiele do zyczenia. Duzo latwiej jest mi operowac elektroniką w jezyku angielskim, chocby dlatego, ze w Polsce w zaleznosci od tego jakiemu tlumaczowi co odbije, to tak to sobie nazywa. A po angielskujednak czesto jest juz jakas "linia językowa" i latwiej jest przenosic sie miedzy urzadzeniami.
@Pepeg: wiesz... jako ~10 latek rozkladalem komputery na czynniki pierwsze, bawilem sie config.sys i autoexec.bat, zeby pamieci niskiej bylo jak najwiecej i zeby jak najwiecej sterownikow DOSa wrzucic przez himem.sys do pamieci "wysokiej". W tych czasach najbardziej uzyteczna nakladką na DOSa byl program o nazwie Norton Commander. Moze ktos takie cos jeszcze pamieta. W tamtych czasach nie bylo polskich wersji oprogramowania. Ale nagle pojawilo sie pierwsze spolszczenie tego wlasnie Nortona... i przycisk ktory w wersji angielskiej nazywal sie "extract" (rozpakowywanie zip`ow) po polsku nazywal sie "rozdymanie". Dobrze ze nie bylo dymania. To tylko (prawdziwa) anegdotka, ale od tamtych czasow uwazam, ze jezykiem komputerow jest jezyk angielski i polskie tlumaczenia, chociaz coraz lepsze, wciaz czesto pozstawiaja wiele do zyczenia. Duzo latwiej jest mi operowac elektroniką w jezyku angielskim, chocby dlatego, ze w Polsce w zaleznosci od tego jakiemu tlumaczowi co odbije, to tak to sobie nazywa. A po angielskujednak czesto jest juz jakas "linia językowa" i latwiej jest przenosic sie miedzy urzadzeniami.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod
Składałeś komputery jako 10latek a nie potrafisz obsłużyć radia w Seacie no bez jaj
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka