Odpowiadając na Twoje pytanie to Ateca wyprodukowana została w połowie stycznia 2017r. , do Warszawy przyjechała na początku lutego, 14 lutego oderana z salonu, a 15-go już była na zimówkach.chris pisze: ↑28 maja 2019, 13:17Rozwiązanie tej przypadłości jest banalnie proste.
Takie pęknięcie gumy w 3 letniej oponie w zagłębieniu bieżnika jak i poza nim powstają
gdy nowe auto stoi np. zbyt długo już po wyprodukowaniu na mrozie lub śniegu w jednym miejscu np. na placu głównym dealera.
Drugie wyjaśnienie tego problemu może być też takie, że zbyt pózno zmieniasz Kolego opony letnie na zimowe
i mróz zrobił w nich już swoje spustoszenie czyli zostały one po prostu przemrożone:?
Nie od dziś wiadomo że mieszanka gumy w letnich oponach niestety przy mrozach ulega uszkodzeniu i pod obciążeniem masy auta po prostu pęka ot i cała tajemnica.
Z tego właśnie powodu w takiej np. Szwecji nie ma szans, żeby nowe auto zimą gdzieś długo stało i było potem sprzedawane przez dealera na letnich gumach
@JERRY nie chcę Ciebie straszyć ale czym prędzej wymień te opony na nowe
bo pomimo, że wygląda to wszystko dość niewinnie to jazda z takimi pęknięciami grozi niestety całkowitym ich rozerwaniem
Z oponami żartów nie ma a Ateca swoje waży
Ja wyznaję prostą zasadę czyli najważniejsze w samochodzie są:
- sprawne hamulce
-sprawne zawieszenie i układ kierowniczy
-dobre opony
Zawsze wymiany kół robię w porę, czyli koniec marca - kwiecień i październik z powrotem na zimowe.
Jest użytkowana każdego dnia.