czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: Kuchar »

U mnie to samo, przy okazji przeglądu zresetowali i powiedzieli, że żadnych błędów i problem został usunięty.
Nie wiem czy po resecie tak jest, ale czujnik martwego pola był wyłączony więc jeżeli oni usunęli usterkę wyłączając asystenta to brak słów. ;)
Jestem umówiony na serwis, zobaczymy co będzie dalej..



Sponsor

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Sponsor


xoy
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2019, 12:14
Samochód: BMW X1 (U11) 23i
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: xoy »

bentley pisze:
12 lis 2020, 13:57
Witam, od 2 dni mam również problem z czujnikiem martwego pola. Podczas jazdy na S7 nagle prawy czujnik zaczął świecić gdy jechałem prawym pasem. Święcił tak co jakiś czas bez żadnej przeszkody z boku. Następnego dnia było to samo. Co dziwne lewa strona działa poprawnie.
W przyszłym tygodniu będę się kontaktował z serwisem, ale pytanie do kolegów czy u was wgranie softu faktycznie pomogło ? Czy robili coś więcej, wymieniali ten czujnik czy moduł?
Mam to samo, ale przy wyższych prędkościach ~160km/h. Dotychczas nie szukałem rozwiązania, po prostu wyłączałem asystenta. W ruchu miejskim, czyli tam gdzie blind spot rzeczywiście się przydaje, działa bez problemów.

Czekam na pierwszy przegląd i wtedy zgłoszę serwisowi.

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: Lava »

U mnie żadnych problemów bo go nie mam, 20 lat jazdy bez dziwnych czujników i jest elegancko😉
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

bentley
Posty: 64
Rejestracja: 26 paź 2018, 13:00
Samochód: Seat Ateca FR 2.0TSI 4drive
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: bentley »

Ok, dzięki za odpowiedzi, w szczegolnosci ostatniemu koledze bez elektroniki w aucie ;)
Widzę, że robi się to popularniejszy problem. Liczę że serwis to ogarnie, akurat ze swojego jestem dość zadowolony. Zobaczymy czy się uda. Jak cos dam znać w temacie.

Yerzo
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2020, 9:33
Samochód: Ateca FR 2.0
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: Yerzo »

Czujniki martwego pola działają chyba na zasadzie czujników w tylnym zderzaku.

Może przy obecnej deszczowej pogodzie, czujniki zabrudziły się i zaczynają wariować?

bentley
Posty: 64
Rejestracja: 26 paź 2018, 13:00
Samochód: Seat Ateca FR 2.0TSI 4drive
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: bentley »

Gdzies na forum chyba widziałem jak ktoś wrzucał zdjęcia i tam chyba są specjalne czujniki dla blind spot, ale moge się mylić. Co do mycia to dobry pomysł, nie zaszkodzi ;)

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: Lava »

Frodo pisze:
12 lis 2020, 16:16
Lava pisze:
12 lis 2020, 15:15
U mnie żadnych problemów bo go nie mam, 20 lat jazdy bez dziwnych czujników i jest elegancko😉
Może wcześniej było inaczej, ale co najmniej od jakiegoś czasu 2.0 TSI było dostępne w XC i FR, czyli czujników nie brakuje. ;) A różnica pomiędzy "dziwnym" a normalnym czujnikiem to... kilka lat. 8-)
Tego dodatkowego czujnika nie brałem w konfiguracji, jeszcze parę innych pierdół nie chciałem ale one były w standardzie więc musiałem to przyjąć z niecheciom🤨
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: geranium »

bentley pisze:
12 lis 2020, 16:11
Gdzies na forum chyba widziałem jak ktoś wrzucał zdjęcia i tam chyba są specjalne czujniki dla blind spot, ale moge się mylić. Co do mycia to dobry pomysł, nie zaszkodzi ;)
nie mylisz się są dwa czujnik na rogach auta pod zderzakiem

taki przykład


https://shop.vagsystems.com/pl/kodiaq-n ... 33284.html

https://allegro.pl/oferta/mikrofalowy-c ... 804c6dca6d
Ostatnio zmieniony 12 lis 2020, 17:31 przez geranium, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: Lava »

Frodo pisze:
12 lis 2020, 17:30
Lava pisze:
12 lis 2020, 16:50
Frodo pisze:
12 lis 2020, 16:16

Może wcześniej było inaczej, ale co najmniej od jakiegoś czasu 2.0 TSI było dostępne w XC i FR, czyli czujników nie brakuje. ;) A różnica pomiędzy "dziwnym" a normalnym czujnikiem to... kilka lat. 8-)
Tego dodatkowego czujnika nie brałem w konfiguracji, jeszcze parę innych pierdół nie chciałem ale one były w standardzie więc musiałem to przyjąć z niecheciom🤨
Para (skądinąd bardzo użytecznych) radarów to drobiazg. Pod maską znajdziesz mnóstwo czujników, które pracują w dużo gorszych warunkach, a ich awaria będzie potencjalnie dużo mniej przyjemna. Taki "urok" nowych aut.
No widzisz, a tu się psuja czujniki które nie pracują w ciężkich warunkach😉
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

bentley
Posty: 64
Rejestracja: 26 paź 2018, 13:00
Samochód: Seat Ateca FR 2.0TSI 4drive
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: czujniki martwego pola i wyjazdu z parkingu - problem

Post autor: bentley »

To niestety prawda że im więcej elektroniki w aucie tym więcej może się popsuć. Jeśli uznać takie myślenie za wzorzec to nikt nowych zaawansowanych aut by nie kupował (i nie tylko aut, RTV AGD itp).
W drugim aucie, Aronie również mam blind spot i uważam za bardzo przydatne narzędzie. Wogole ta Arona to już nowsza generacja powiedzmy po budzie Ateci która była budowana na Leonie starszym chyba. Widać że już wtedy była duża różnica bo tam nie miałem żadnych problemów, a systemów jest również sporo. Środek również wydaje się jakby bardziej zgrany w sensie spasowania itd. W Atece już ten blind spot, trzeszczący VC oraz podłokietnik w drzwiach kierowcy na który czekam pół roku na cześć do wymiany. Ach liczę że to koniec awarii bo jeśli się pojawia następne to naprawdę będzie czas na zmianę marki.

ODPOWIEDZ