Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1735
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 281 razy
Otrzymał podziękowań: 240 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Frodo »

Rafiner pisze:
01 maja 2021, 19:46
U mnie inteligentne ładowanie nie sprawdza się, bo ja mało hamuje. Mi klocki i tarcze oryginalne starczają na 120 tys km. Na trasie do pracy 6 km hamuję max 3 razy krótko po 3-4 sekundy, a zazwyczaj raz, jak zatrzymuję się na parkingu. Totalnie tego nie przemyśleli. Jakbym miał blisko do ASO, to bym jeździł z usterką ładowania aku do bólu, pokazując non stop niedoładowany aku. A że mam daleko to odpiąłem kabel.
Polecam przy okazji jednak zapytać w ASO bo raczej coś u Ciebie nie tak jeśli masz takie problemy. U mnie wpięty kabel, kamerka cały czas podłączona, więc dodatkowo wyczerpuje akumulator i to taka przód 2K i tył 1080p, więc niezbyt energooszczędna ;) - jakieś 6,6 Ah (@12V) na dzień z tego co mierzyłem, czyli całkiem sporo!! Były okresy, że auto jeździło mało, same krótkie odcinki i nigdy nie było problemu z akumulatorem z podpiętym sterownikiem.
Ostatnio z ciekawości podpiąłem OBD11 by obserwować napięcie podczas jazdy i zgodnie z oczekiwaniem nie ładuje np. podczas ruszania (i dobrze!), ale ogólnie ładuje całkiem sporo gdy trzeba (długo utrzymuje np. 14.6V), napięcie oczywiście dodatkowo wzrasta, gdy zwalniam, tak że sterownik bynajmniej nie wygląda na głupi! :idea:
Ja mam zazwyczaj wyłączony start-stop, ale ogólnie jest to tak zbudowane, by działało nawet z włączonym, więc ładowanie raczej musi być wydajne jeśli większość osób nie musi co chwilę ładować, a przecież wielu jeździ głównie po mieście.
Uwagi dotyczą Tiga, ale to powinno być to samo.
Za ten post autor Frodo otrzymał podziękowanie:
Rafiner (04 maja 2021, 21:46)
Ocena: 5.88%


Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


Rafiner
Posty: 313
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Frodo, to podjadę do nich jak będę w Krakowie. Nie chce zaczynać z innym ASO tj. Rzeszów, bo są mniej kumaci, a dwa to brałem w Dynamice wiec powinni inaczej na mnie patrzeć. Tak miałem dotychczas w Skodzie, u nich kupiłem i serwisowałem.
Podłączę najwyżej kabelek i teraz na ciepłocie i zobaczę co będzie. Te kłopoty objawiły mi się w listopadzie po aktualizacji VC. A auto przy aktualizacji było podłączone do prostownika.
Dzięki za info i rade.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

geranium
Posty: 401
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

frodo pisze:..jakieś 6,6 Ah (@12V) na dzień z tego co mierzyłem, czyli całkiem sporo!!
przecież to normalne jak akumulator jest ciągle rozładowywany że chce go naładować przy pojemności 49 Ah
całkowicie inna sytuacja jak akumulator jest naładowany i pokazuje ponad 12v bez obciążenia po dłuższej jeździe nie zaraz po starcie gdy zawsze dochodzi do ponad 14v
frodo pisze:więc ładowanie raczej musi być wydajne jeśli większość osób nie musi co chwilę ładować, a przecież wielu jeździ głównie po mieście.
a ile z tych ludzi mierzy napięcie ? przecież do normalnej jazdy wystarczy 80% pojemności

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1735
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 281 razy
Otrzymał podziękowań: 240 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Frodo »

@Geranium, przeczytaj ze zrozumieniem jakiego problemu dotyczyła moja odpowiedź. Zupełnie nie wchodziłem w spory jak rzekomo uzyskać więcej max % i teorii, że sterownik zostawia 20% nie wiadomo po co bo przecież rekuperacja raczej tyle nie dobije, a jeśli może tyle dodać to sterownik tym bardziej byłby użyteczny - to już było wiele razy dyskutowane...
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 236
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Eleonor »

Mnie by interesowało czy można to ,, inteligentne ,, ładowanie wyłączyć w Obdeleven .... czy tylko i wyłącznie wchodzi w grę odłączenie tego kabelka przy klemie może @sailor 88 coś zdradzi ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1072
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 46 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

Eleonor pisze:
05 maja 2021, 18:58
Mnie by interesowało czy można to ,, inteligentne ,, ładowanie wyłączyć w Obdeleven .... czy tylko i wyłącznie wchodzi w grę odłączenie tego kabelka przy klemie może @sailor 88 coś zdradzi ?
Nie da się tego wyłączyć programowo, bo to jest system opracowany dla spełniania przez silnik norm emisji spalin, a nie opcja do wyboru.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Online
Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 657
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI DSG FWD Xcellence MY18
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

U mnie srednio jest z rana 11,9 i tak ma byc i stawiam piwo temu ktory pojeździ z odpietym przewodem przez dwa lata i aku bedzie ok
Nie wiem , nie znam się , nie orientuję się , zarobiony jestem !

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1072
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 46 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

tomal218 pisze:
05 maja 2021, 21:01
U mnie srednio jest z rana 11,9 i tak ma byc i stawiam piwo temu ktory pojeździ z odpietym przewodem przez dwa lata i aku bedzie ok
Ale o jakim momencie pomiaru napięcia mówisz z tym 11,9??? Pewnie już po obciążeniu akumulatora, czyli otwarciu auta i włączeniu zapłonu, a więc po obciążeniu akumulatora odbiornikami (układ zapłonowy, pompa paliwa, sterowniki itd.). Ja mam permanentny podgląd napięcia akumulatora (z zapisem w pamięci 30 dni) poprzez moduł bluetooth i mogę sprawdzić napięcie przed otwarciem auta na smartfonie, czyli przed włączeniem jakiegokolwiek obciążenia...Jeżdżę z odpiętym kabelkiem już 3 rok i dzisiaj rano napięcie spoczynkowe wynosiło 12,74V.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Misiek
Posty: 797
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Póki co jeszcze Ford Galaxy, a w 2021 Ateca
Podziękował: 444 razy
Otrzymał podziękowań: 191 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Misiek »

tomal218 pisze:
05 maja 2021, 21:01
U mnie srednio jest z rana 11,9 i tak ma byc i stawiam piwo temu ktory pojeździ z odpietym przewodem przez dwa lata i aku bedzie ok
A dużo tego piwka będzie ? :lol: Mniam !
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Misiek
Posty: 797
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Póki co jeszcze Ford Galaxy, a w 2021 Ateca
Podziękował: 444 razy
Otrzymał podziękowań: 191 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Misiek »

sailor 88 pisze:
05 maja 2021, 21:41
tomal218 pisze:
05 maja 2021, 21:01
U mnie srednio jest z rana 11,9 i tak ma byc i stawiam piwo temu ktory pojeździ z odpietym przewodem przez dwa lata i aku bedzie ok
Ale o jakim momencie pomiaru napięcia mówisz z tym 11,9??? Pewnie już po obciążeniu akumulatora, czyli otwarciu auta i włączeniu zapłonu, a więc po obciążeniu akumulatora odbiornikami (układ zapłonowy, pompa paliwa, sterowniki itd.). Ja mam permanentny podgląd napięcia akumulatora (z zapisem w pamięci 30 dni) poprzez moduł bluetooth i mogę sprawdzić napięcie przed otwarciem auta na smartfonie, czyli przed włączeniem jakiegokolwiek obciążenia...Jeżdżę z odpiętym kabelkiem już 3 rok i dzisiaj rano napięcie spoczynkowe wynosiło 12,74V.
No to masz od Tomala obiecane piwo !
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

ODPOWIEDZ