Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1094
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 35 razy
Otrzymał podziękowań: 217 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

Eleonor pisze:
06 maja 2021, 9:52
@sailor 88
Te wszystkie urządzonka to jedno i to samo ?
Każe co oglądam inaczej się nazywa ... i ceny różne ..
BLE Battery Monitor , BM2 Battery Monitor , MS Battery Monitor ....MASTER-SPORT

Pytanie którego brać bo do każdego niby taka sama apka lecz inna nazwa .. która się prędzej skończy w supporcie ?
Wszystkich nie testowałem oczywiście, ale ten co mam jest spoko, fajna grafika, historia 30 dni...Wszystkie działają na podobnej zasadzie, różniąc się drobiazgami. Zainstaluj na smartfonie, na próbę, apki obsługujące poszczególne urządzenia i wybierz dla Ciebie najlepszą...ja tak zrobiłem, bo też nie wiedziałem który wybrać.


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


Rafiner
Posty: 322
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Sailor88 to może pokażesz przykładowy wykres i wytłumaczysz, ze: np. proszę tu prąd w spoczynku, wynosi tyle, powinien być tyle a tyle, a następnie ruszamy wzrasta do tyle, co jest ok lub nie itp.
Pomogłoby to wielu zrozumieć czy u nich jest ok czy nie.
Ja podłączyłem kabelek i zobaczę czy mi znowu wyzeruje przebieg długookresowy i trip.
Jak jeździłem bez kabelka, to wszystko było ok. Wiec nie mam uwag. Komunikat systemu start/stop nauczyłem się zlewać. Fajne, bo nie działał i nie myslalem o wyłączaniu ręcznym.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

geranium
Posty: 436
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

Frodo pisze:
05 maja 2021, 18:52
@Geranium, przeczytaj ze zrozumieniem jakiego problemu dotyczyła moja odpowiedź. Zupełnie nie wchodziłem w spory jak rzekomo uzyskać więcej max % i teorii, że sterownik zostawia 20% nie wiadomo po co bo przecież rekuperacja raczej tyle nie dobije, a jeśli może tyle dodać to sterownik tym bardziej byłby użyteczny - to już było wiele razy dyskutowane...
przeczytaj ze zrozumieniem, odpowiedź dotyczyła zacytowanego fragmentu
frodo pisze:więc ładowanie raczej musi być wydajne jeśli większość osób nie musi co chwilę ładować, a przecież wielu jeździ głównie po mieście.
więc ci jeszcze raz odpowiem

jeżeli auto odpala to znaczy tylko tyle że wystarcza do normalnej eksploatacji.. a gdy zaczynie brakować odcina np. kessy i nikt do tej pory tego tematu nie poruszył (przynajmniej nie widziałem)

z mojej obserwacji u siebie miałem około 12v po nocnym postoju, przy odpiętym kablu napięcie jest na poziomie 12,5v jazdy bardzo krótkie tylko po mieście a więc różnica jest widoczna

Kod: Zaznacz cały

Minimalne napięcie ustabilizowanego akumulatora po odłączeniu od dowolnego obwodu, czyli bez podłączonego obciążenia zewnętrznego i napięcia powierzchniowego, powinno wynosić 12,4 V. Każda wartość poniżej tego zakresu zwiększa ryzyko, że akumulator nie będzie mieć wystarczającej energii, aby uruchomić silnik. Dlatego napięcie akumulatora warto regularnie kontrolować, a akumulator doładowywać, gdy jest ono niższe niż 12,4 V – wcześniej zadbawszy o to, aby elektrolit (jeśli występuje w postaci płynnej) był dobrze wymieszany (poprzez kilkukrotne potrząśnięcie akumulatorem w bezpieczny sposób). Każdy akumulator, którego napięcie spadnie poniżej tej wartości, z czasem ulega zasiarczeniu – a im dłuższy jest ten czas, tym bardziej nieodwracalny staje się proces zasiarczenia.

https://www.akumulator.pl/ekspert-radzi ... mperatury/
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 9&start=30
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1039383.html

Rafiner
Posty: 322
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Geranium mi nie odcinało kassy, ale zerowało zestawienia i trip. Auto zapalało normalnie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

geranium
Posty: 436
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

Rafiner pisze:
06 maja 2021, 19:20
Geranium mi nie odcinało kassy, ale zerowało zestawienia i trip. Auto zapalało normalnie.
u mnie nie można było otworzyć z klamki(oczywiście nie zawsze...) a zamknąć zawsze

w Atece nigdy nie wyzerowało mi ustawień (MIB2) ale w Kamiq i owszem (MIB3)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2021, 19:37 przez geranium, łącznie zmieniany 1 raz.

Rafiner
Posty: 322
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Mi potrafiło wyzerować liczniki po zrobieniu trasy po 150 km w każdą stronę i po powrocie do domu np. podczas tankowania wyzerowało. Świadczy to o tym, że jednostajna, spokojna jazda bez hamowania nie sprzyjała ładowaniu.
Teraz zastanawiam się czy nie kupić takiego urządzenia co ma Sailor88 i nie posprawdzać prądów.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 681
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI DSG FWD Xcellence MY18
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

sailor 88 pisze:
06 maja 2021, 8:55
tomal218 pisze:
06 maja 2021, 6:59
Otwieram podnosze klapa miernik i jest 11,9
Nie świadczy to za dobrze o kondycji akumulatora...otwarcie auta i wybudzenie sterowników, to niewielkie obciążenie, więc taki spadek jest nieuzasadniony. Ale cóż, takie założenia systemu inteligentnego ładowania, dbać o wszystko...tylko nie o akumulator ;)
No wlasnie dbac o wszystko tylko nie o aku hehe zobaczymy ile to wszystko wytrzyma z i bez przewodu ;)
Nie wiem , nie znam się , nie orientuję się , zarobiony jestem !

patryk7133
Posty: 866
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: patryk7133 »

sailor 88 pisze:
06 maja 2021, 9:10
Eleonor pisze:
06 maja 2021, 8:06
@sailor 88
Co za sprytne urządzonko masz wpięte ?
Może bym sobie sprawił taki gadżet :)
Ja mam taki, kupiony na Aliexpress : https://pl.aliexpress.com/item/10050020 ... 5c0fj08tW7
Na Allegro też są :
https://allegro.pl/oferta/monitor-stanu ... 701b8c0118
Obrazek
Cześć, kupiłem to urządzenie i mam pytanie jak podpiąłeś się do minusa akumulatora u mnie nie da się podpiąć bezpośrednio do klemy, bo śruba zaciskająca klemę ma zabezpieczenie przed podpięciem czegokolwiek podpiąłem się do zacisku karoserii pod klemę do ładowania akumulatora i nie wiem czy to nie będzie przekłamywać pomiarów?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1094
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 35 razy
Otrzymał podziękowań: 217 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
10 cze 2021, 18:19
Cześć, kupiłem to urządzenie i mam pytanie jak podpiąłeś się do minusa akumulatora u mnie nie da się podpiąć bezpośrednio do klemy, bo śruba zaciskająca klemę ma zabezpieczenie przed podpięciem czegokolwiek podpiąłem się do zacisku karoserii pod klemę do ładowania akumulatora i nie wiem czy to nie będzie przekłamywać pomiarów?
Podpiąłem dokładnie w to samo miejsce, wskazania są dokładne, sprawdzałem profesjonalnym miernikiem...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
patryk7133 (10 cze 2021, 19:24)
Ocena: 5.88%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

patryk7133
Posty: 866
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: patryk7133 »

Ok dzięki

ODPOWIEDZ