Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 mar 2018, 23:42
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca Xcellence 1,4 Eco TSI S&S man Magic schwartz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Witam. Tłoczki do wymiany cofałem OBD11. Jaki klucz do śrub nie pamiętam, bo posiadam różne komplety, co pozwala na dobór w trakcie naprawy. Jeśli jednak planujesz wymianę klocków z tyłu za jakiś czas, to przy okazji pracy z hamulcami tyłu w moim aucie sprawdzę to i odpiszę. Może ktoś z kolegów wcześniej pomoże. Nie mogę określić terminu, ale ze względu na niepokojące ślady na nowych tylnych tarczach (pojawiły się obwodowe rysy) będę chciał sprawdzić tego przyczynę, zwłaszcza że to ATE kupione w znanej dużej sieciowej hurtowni motoryzacyjnej. Pozdrawiam
-
Online
- Posty: 2445
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Niewykluczone, że pomiędzy klocek a tarczę dostał się jakiś maleńki kamyczek lub większe ziarno piasku i to one pozostawiły ten ślad, bez względu na przebieg od czasu wymiany, nie takie rzeczy walają się po jezdniach.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 lis 2019, 22:54
- Samochód: Seat Ateca xcellence 1,5 TSI DSG
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Cześć,
Mam do wymiany tarcze i klocki po 60k (tył). Tarcze nie mają dużego rantu, ale są wykwity korozji, co wg ASO kwalifikuje się do wymiany. Zaproponowali mi wymianę kompletu za ok. 1800 zł (po rabatach ). Wg mnie to trochę dużo, szczególnie, że klocki mają być jakimś zamiennikiem typu economy. Czy jeśli dokonam takiej wymiany nie w ASO to stracę gwarancję? Mam jeszcze prawie 2 lata gwarancji i szkoda by mi było.
Mam do wymiany tarcze i klocki po 60k (tył). Tarcze nie mają dużego rantu, ale są wykwity korozji, co wg ASO kwalifikuje się do wymiany. Zaproponowali mi wymianę kompletu za ok. 1800 zł (po rabatach ). Wg mnie to trochę dużo, szczególnie, że klocki mają być jakimś zamiennikiem typu economy. Czy jeśli dokonam takiej wymiany nie w ASO to stracę gwarancję? Mam jeszcze prawie 2 lata gwarancji i szkoda by mi było.
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Nie stracisz
- Za ten post autor Kubawojcik otrzymał podziękowanie:
- Beetleman (08 lut 2023, 9:29)
- Ocena: 5.26%
- rgoliat
- Posty: 43
- Rejestracja: 17 gru 2022, 19:55
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI 150 KM
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Ja miałem przegląd po 3 latach i stwierdzili, że klocki są do wymiany. Dostałem telefon (samochód zostawiłem na serwisie, a ja nie czekałem na miejscu, bo to był serwis olejowy i tech.), że klocki na tyle mają jeszcze 1mm do granicy dopuszczalnej przez producenta. Byłem już skłonny na zgodę na wymianę, ale jak zapytałem się o cenę i że to tylko tył, bo do przodu jeszcze nie zaglądali to mnie zszokowało. Ta cena za sam tył to 1000PLN. Postanowiłem, że zakupie klocki porządnej jakości i sam sobie je wymienię, a nie że założą niby dobre a po kolejnych 30K do wymiany tak jak to teraz było.
Jak zapytałem czy muszę to robić w serwisie to otrzymałem odpowiedz, że to mój samochód i mogę to zrobić gdzie sobie życzę,fakt że nie zapytałem o warunki gwarancji, ale to są części eksploatacyjne a na to gwarancja nie przysługuje.
Jak zapytałem czy muszę to robić w serwisie to otrzymałem odpowiedz, że to mój samochód i mogę to zrobić gdzie sobie życzę,fakt że nie zapytałem o warunki gwarancji, ale to są części eksploatacyjne a na to gwarancja nie przysługuje.
- Ocena: 5.26%
-
Online
- Posty: 2445
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Ale jak któryś z forumowiczów jakiś czas temu zauważył na elementach zawieszenia "wykwity korozji", jak to nazwałeś, czyli były całe brązowe, i chciał skorzystać z gwarancji, to wtedy już im ta korozja nie przeszkadzała, a wręcz uważali to za normalny objaw i nie widzieli podstaw do wymiany. Także ich widzimisię odnośnie celowości wymiany czegokolwiek zależy wyłącznie od tego kto ma zapłacić za wymianę, czyli jeżeli oni, to korozja jest normalna i nie ma podstaw, a jak klient, to jest konieczna niezbędna wymiana.Beetleman pisze: ↑08 lut 2023, 8:38Cześć,
Mam do wymiany tarcze i klocki po 60k (tył). Tarcze nie mają dużego rantu, ale są wykwity korozji, co wg ASO kwalifikuje się do wymiany. Zaproponowali mi wymianę kompletu za ok. 1800 zł (po rabatach ). Wg mnie to trochę dużo, szczególnie, że klocki mają być jakimś zamiennikiem typu economy. Czy jeśli dokonam takiej wymiany nie w ASO to stracę gwarancję? Mam jeszcze prawie 2 lata gwarancji i szkoda by mi było.
Poza tym faktycznie korozja na tarczach jest normalna (oczywiście w miejscach gdzie nie trą klocki hamulcowe, bo one każdą rdzę po pierwszym hamowaniu usuwają), ponieważ one są na ogół wykonywane z żeliwa, więc są bardzo podatne na powierzchniową korozję i ładnie się błyszczą tylko jak są nowe i czymś zabezpieczone na czas składowania, a że są elementem podwozia, więc są najbardziej narażone na wodę, wilgoć, sól i wszelkie inne zanieczyszczenia i chemikalia. Przez to już niedługo po rozpoczęciu eksploatacji widać mniejsze lub większe ślady rdzy.
- Ocena: 5.26%
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
Online
- Posty: 2445
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Same klocki na tył za 1000 zł ? Poważnie ?rgoliat pisze: ↑08 lut 2023, 9:41Ja miałem przegląd po 3 latach i stwierdzili, że klocki są do wymiany. Dostałem telefon (samochód zostawiłem na serwisie, a ja nie czekałem na miejscu, bo to był serwis olejowy i tech.), że klocki na tyle mają jeszcze 1mm do granicy dopuszczalnej przez producenta. Byłem już skłonny na zgodę na wymianę, ale jak zapytałem się o cenę i że to tylko tył, bo do przodu jeszcze nie zaglądali to mnie zszokowało. Ta cena za sam tył to 1000PLN. Postanowiłem, że zakupie klocki porządnej jakości i sam sobie je wymienię, a nie że założą niby dobre a po kolejnych 30K do wymiany tak jak to teraz było.
Jak zapytałem czy muszę to robić w serwisie to otrzymałem odpowiedz, że to mój samochód i mogę to zrobić gdzie sobie życzę,fakt że nie zapytałem o warunki gwarancji, ale to są części eksploatacyjne a na to gwarancja nie przysługuje.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- rgoliat
- Posty: 43
- Rejestracja: 17 gru 2022, 19:55
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI 150 KM
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Dkładnie, aż zapytałem się czy to nie żart?
Zakupiłem odrazu klocki texara przód i tył za 1/3 ich ceny za wymianę tylko przodu. Wymieniłem sam, chwilka mojego czasu i trochę grosza zostało w kieszeni.
Zakupiłem odrazu klocki texara przód i tył za 1/3 ich ceny za wymianę tylko przodu. Wymieniłem sam, chwilka mojego czasu i trochę grosza zostało w kieszeni.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2023, 19:41 przez rgoliat, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2020, 22:01
- Samochód: tiguan
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
To popatrz na moje tarcze przednie po 17 tys. km. Od zewnątrz OK, a od środka pełna rdza. I co ciekawe, odrzucili gwarancję, bo źle użytkuje. Ale dlaczego tak się dzieje to nie potrafią odpowiedzieć. Zapropowali płatna wymianę. W końcu własnymi rękami wymieniłem komplet przód za 500zł (TRW)
- Ocena: 5.26%
-
Online
- Posty: 2445
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
Faktycznie, wygląda to tragicznie. Rdza poza klockami nie dziwi, norma, ale pod klockami to tragedia. A pytałeś może co mogło być powodem takiego czegoś oraz jak oni rozumieją "złe użytkowanie" hamulców, bo jak można źle użytkować hamulce, za często ostro hamowałeś ? To by było wtedy skrzywienie tarcz od przegrzania, a nie takie coś.bartoleqq pisze: ↑08 lut 2023, 13:46To popatrz na moje tarcze przednie po 17 tys. km. Od zewnątrz OK, a od środka pełna rdza. I co ciekawe, odrzucili gwarancję, bo źle użytkuje. Ale dlaczego tak się dzieje to nie potrafią odpowiedzieć. Zapropowali płatna wymianę. W końcu własnymi rękami wymieniłem komplet przód za 500zł
...
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie