Skrzynia DSG 7

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Pulek
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2024, 13:25
Samochód: Ateca 1.4 TSi 150 KM 2016r. Xcellence
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Pulek »

Cześć, byłem na profilaktycznej wymianie olejów w skrzynie Dq200 i mechatronice ( 850 zł). Po podłączeniu kompa biło błędy zużycia sprzegła. Między 1-2 biegiem lekkie poszarpywania. Mechanik specjalizujacy sie w skrzyniach DSG mówi ze do wymiany są sprzęgła i najlepiej przy okazji dwumas- koszt 8 tys zł za całość z robocizną.
jeśli tego nie zrobię może paść mechatronika bo bedzie generowałą za duze ciśnienia. Jak nie wymienię dwumasu to nowe sprzegła mogą dostać po tyłku.

Przeraziła mnie ta kwota. Czy to jest normalna cena za taka usługę? dodam ze na osprzecie z LUK.

przebieg 173000 km 1.4 TSI 150 km 2 wd
wcześniej nic niewymieniane.



Sponsor

Re: Skrzynia DSG 7

Sponsor


Lord M
Posty: 87
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Lord M »

Obawiam się, że tak. Jak kiedyś sprawdzałem cenę sprzęgieł i dwumasy (udało się zrobić na gwarancji) to za DQ381 wyszło ok 3000 zł za sprzęt do tego olej. Żeby wyjąć skrzynię to też zabawy jest sporo bo trzeba sporo zdementować. Jak już się tak głęboko to żal nie zrobić dwumasy bo złośliwość rzeczy martwych jest taka, że wymienisz sprzęgła a za chwilę dwumasa znaczenie dawać czadu i zapłacisz za robotę dwa razy.

Pytanie z czapy ile masz nalatane w aucie że trzeba wymieniać sprzęgła?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

Suche sprzęgła w DSG 7, są teoretycznie przewidziane na przebieg 150 tys., więc w Twoim przypadku zużycie jest po prostu eksploatacyjne. Jedni przejeżdżają więcej, inni mniej, bo dużo zależy od sposobu użytkowania auta (miasto/trasa). Co do dwumasy, można ocenić jej stan po zdemontowaniu, ale częściowo, bo przy obciążeniu dopiero można powiedzieć więcej. Jeżeli silnik zatrzymuje się (gasi) cicho, bez dodatkowych dźwięków (klekot), dwumasa jeszcze pożyje, ale aby to dokładnie sprawdzić, należy wejść pod auto i nasłuchiwać, kiedy druga osoba wyłącza silnik. Druga sprawa to to, co napisał kolega powyżej, jeżeli zamierzasz autem jeździć dłużej, warto wymienić dwumas przy okazji demontażu skrzyni przy takim przebiegu. Dodałbym jeszcze obowiązkową w tym przypadku wymianę tylnego uszczelniacza wału korbowego, bo też się zużywa, a do jego wymiany też trzeba zdejmować skrzynię i koło dwumasowe (sam uszczelniacz kosztuje parę złotówek, a jego wymiana tysiące). Mało który mechanik to robi sam z siebie, a klient płaci potem duże pieniądze, jak olej cieknie i auto nie przechodzi przeglądu.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Misiek (18 kwie 2024, 22:16) • Rafiner (21 kwie 2024, 9:52)
Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Lord M
Posty: 87
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Lord M »

Jak zawsze pełna zgoda z Sailorem. Nie ma co się szczypać bo potem człowiek zapłaci dwa razy i dopiero wtedy szlak człowieka trafia. Ja byłem mega wk... jak teraz wymieniałem olej DQ381 - 1500 zł (trochę mniej potem wyszło ale tyle krzyczą na start). ASO samo z siebie nie wymienia filtra ale zdecydowałem się wymienić olej i filtr dla świętego spokoju przy 50 tys km, bo auto sporo się kręci po mieście.


Dla niedowiarków jak wygląda filtr oleju z DQ381 po 50 tys km (filtr silnika po prawej, filtr od DQ381 po prawej). Zaznaczam, że oba z opakowania są białe. Filtr silnika - 8000 km przebiegu, DQ381 dokładnie 48800 km.

Obrazek

Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 670
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: TomeL »

LordM dynamiczna wymiana oleju w skrzyni w ASO kosztuje 1500zl z olejem?

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Lord M
Posty: 87
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Lord M »

O ile mnie pamięć nie myli w ASO robią zawsze statyczną wymianę bo wymiana dynamiczna w DSG mija się z celem. Olej to jakieś 800 zł (6 litrów) wymiana nie jest skomplikowana. Trzeba jeszcze zapłacić za wymianę filtra oleju (sam filtr to 200 zł) i standardowa procedura ASO nie przewiduje jego wymiany.

Pulek
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2024, 13:25
Samochód: Ateca 1.4 TSi 150 KM 2016r. Xcellence
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Pulek »

W serwisie Seata w Opolu koszt wymiany olejów w skrzyni i mechatronice DQ200 w kwietniu 2024 kosztuje 2100 zł brutto. Wymiana Statyczna.
koszt części jeśli chodzi o wymianę sprzęgieł i dwumasy ( ceny bez robocizny!) :
"

• sprzęgło - 3179,00 zł brutto

• koło zamachowe – 4159,00 zł brutto

Czas oczekiwanie na części wynosi około 7 dni roboczych. Czas ten może ulec wydłużeniu z racji ograniczonej ilości u dostawcy.

Koszt weryfikacji 337,50 zł brutto. Po weryfikacji będziemy w stanie przedstawić kosztorys ewentualnej wymiany.

Jeśli chodzi o ocenę stanu koła zamachowego to jest możliwa weryfikacja przez serwis przed demontażem i umówieniem wymiany.
"

Lord M
Posty: 87
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Lord M »

w DQ381:

6l oleju - 1295 zł
jakieś śruby - 100 zł
filtr - 162 zł
wymiana 200 zł

Tak więc nie 1500zł a 1800zł i to po rabacie ;) Ceny z dnia 21 lutego 2024.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

Pulek pisze:
19 kwie 2024, 9:58
W serwisie Seata w Opolu koszt wymiany olejów w skrzyni i mechatronice DQ200 w kwietniu 2024 kosztuje 2100 zł brutto. Wymiana Statyczna.
koszt części jeśli chodzi o wymianę sprzęgieł i dwumasy ( ceny bez robocizny!) :
"

• sprzęgło - 3179,00 zł brutto

• koło zamachowe – 4159,00 zł brutto

Czas oczekiwanie na części wynosi około 7 dni roboczych. Czas ten może ulec wydłużeniu z racji ograniczonej ilości u dostawcy.

Koszt weryfikacji 337,50 zł brutto. Po weryfikacji będziemy w stanie przedstawić kosztorys ewentualnej wymiany.

Jeśli chodzi o ocenę stanu koła zamachowego to jest możliwa weryfikacja przez serwis przed demontażem i umówieniem wymiany.
"
Jak najdalej od ASO...dla przykładu: https://allegro.pl/oferta/kolo-dwumasow ... 1bd1d899d5
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Pulek
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2024, 13:25
Samochód: Ateca 1.4 TSi 150 KM 2016r. Xcellence
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Pulek »

fajnie to wygląda- dwumas LUKa za 1400, sprzęgło za 1500 zł- ceny dla kazdego kto przegląda neta- 5 koła kroją za robocizne na 2 dni roboty...

Ogólnie oddałbym do jakiegos lokalnego mechanika z tym ze widze ze do montażu tych sprzęgieł dsg potrzeba specjalnego zestawu przyrządów. m.in sciągacz, wzorniki, i klucz do odblokowania mechatroniki.

Ogarniał ktos to we własnym zakresie w DQ200??

ODPOWIEDZ