Siłowniki elektryczne - regeneracja

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
combayn
Posty: 10
Rejestracja: 15 sty 2021, 22:41
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca 1.4 Xcellence DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Siłowniki elektryczne - regeneracja

Post autor: combayn »

Cześć, mam pytanie w temacie siłowników. Oczywiście znana sprawa - pękł mi jeden z przewodów, dwa inne były już lekko przetarte więc wszystkie przelutowałem i zabezpieczyłem termokurczami, ale po około 3 miesiącach mam ten sam problem. I tu pytanie - czy te siłowniki da się rozebrać żeby wymienić przewody w całości? Ma ktoś może jakiś opis/instrukcję?


Ateca 1.4 Xcellence DSG, Samoa Orange

Sponsor


Kalinski

Siłowniki elektryczne - regeneracja

Sponsor

Kalinski

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 576
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Siłowniki elektryczne - regeneracja

Post autor: michal 76 »

Przerabiam ten problem regularnie. Z tego jak się im przyglądałem to raczej nie da się ich rozebrać.

patryk7133
Posty: 1173
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 75 razy

Re: Siłowniki elektryczne - regeneracja

Post autor: patryk7133 »

combayn pisze:
11 lis 2024, 16:46
Cześć, mam pytanie w temacie siłowników. Oczywiście znana sprawa - pękł mi jeden z przewodów, dwa inne były już lekko przetarte więc wszystkie przelutowałem i zabezpieczyłem termokurczami, ale po około 3 miesiącach mam ten sam problem. I tu pytanie - czy te siłowniki da się rozebrać żeby wymienić przewody w całości? Ma ktoś może jakiś opis/instrukcję?
Da się, wszystko się da ;)

To jest zgrzane na gorąco trzeba naciąć pierwszą warstwę 1cm od krawędzi tak jak na zdjęciu.

Obrazek


Obrazek


Obrazek

Później trzeba to skleić jakimś dobrym klejem albo jak masz dojście to zespawać spawarką do plastiku.
Obrazek
I gotowe
Za ten post autor patryk7133 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
kmw (12 lis 2024, 16:14) • Rafiner (12 lis 2024, 22:08)
Ocena: 10%

Rafiner
Posty: 916
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 112 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Siłowniki elektryczne - regeneracja

Post autor: Rafiner »

combayn pisze:
11 lis 2024, 16:46
Cześć, mam pytanie w temacie siłowników. Oczywiście znana sprawa - pękł mi jeden z przewodów, dwa inne były już lekko przetarte więc wszystkie przelutowałem i zabezpieczyłem termokurczami, ale po około 3 miesiącach mam ten sam problem. I tu pytanie - czy te siłowniki da się rozebrać żeby wymienić przewody w całości? Ma ktoś może jakiś opis/instrukcję?
Jaki masz przebieg i ole cykli tygodniowo robisz ?

Ja codziennie 2 razy gora dol, a czasem i 4 razy, stad pewnie mnie to nie minie. Mam 53 tys km i 5 lat czyli 20 x 2 x 12 x 5 to co najmniej 2400 razy.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

Blues Brothers
Posty: 113
Rejestracja: 05 wrz 2024, 21:34
Samochód: Seat Ateca 1,5 TSI DSG
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Siłowniki elektryczne - regeneracja

Post autor: Blues Brothers »

Nie lepiej kupić nowe, np poza ASO ?

patryk7133
Posty: 1173
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 75 razy

Re: Siłowniki elektryczne - regeneracja

Post autor: patryk7133 »

Blues Brothers pisze:
13 lis 2024, 21:11
Nie lepiej kupić nowe, np poza ASO ?
Można, ale oryginały są bardzo drogie są też dużo tańsze zamienniki dobrej jakości z tego, co wiem to 2 firmy to produkują, ale słyszałem, że
z czasem robią się głośne podczas pracy, ale kto co woli.

ODPOWIEDZ