Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
- Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
Cześć. Z góry przyznaję, że jest z tych, którym przeszkadza każdy dźwięk, który jest nienaturalny i nie powinien występować w samochodzie.
Mam pewien problem, którego nie rozwiązało ASO:
Po rozgrzaniu silnika = przejechaniu ok. 30 minut po mieście, zaczyna coś rezonować w głębi deski rozdzielczej po stronie kierowcy. Zawsze i to dokłądnie po przekroczeniu 2000-2100 obr./min. przy średnio dynamicznym przyspieszaniu, kiedy obroty sobie rosną z dołu normalnie, przekraczają 2100, zaczyna się brzęczenie, rezonans.
Wrzucam nagranie, ale ze względu na to, że telefon zbiera wszystko dookoła, to trzeba przyłożyć głośnik tel do ucha.
Specjalnie dodaję i odejmuję gazu, żeby dało się wyłapać zmianę. Oczywiście normalnie słuchać to znacznie wyraźniej.
Słuchać taki rezonans, jakby jakiś plastik albo element zaczynał szybko wibrować.
Jeśli to słyszycie i mieliście podobnie, to będę wdzięczny za podpowiedzi. ASO jechało razem ze mną, ale auto nie przejechało za dużo i dźwięk był dosyć cichy, mechanik nie słyszał go za dobrze. Cos porobił z linkami od zmiany biegów, ale zupełnie nie było to to.
Mam pewien problem, którego nie rozwiązało ASO:
Po rozgrzaniu silnika = przejechaniu ok. 30 minut po mieście, zaczyna coś rezonować w głębi deski rozdzielczej po stronie kierowcy. Zawsze i to dokłądnie po przekroczeniu 2000-2100 obr./min. przy średnio dynamicznym przyspieszaniu, kiedy obroty sobie rosną z dołu normalnie, przekraczają 2100, zaczyna się brzęczenie, rezonans.
Wrzucam nagranie, ale ze względu na to, że telefon zbiera wszystko dookoła, to trzeba przyłożyć głośnik tel do ucha.
Specjalnie dodaję i odejmuję gazu, żeby dało się wyłapać zmianę. Oczywiście normalnie słuchać to znacznie wyraźniej.
Słuchać taki rezonans, jakby jakiś plastik albo element zaczynał szybko wibrować.
Jeśli to słyszycie i mieliście podobnie, to będę wdzięczny za podpowiedzi. ASO jechało razem ze mną, ale auto nie przejechało za dużo i dźwięk był dosyć cichy, mechanik nie słyszał go za dobrze. Cos porobił z linkami od zmiany biegów, ale zupełnie nie było to to.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 wrz 2024, 18:13
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI 150 km 2023
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
Mam też takie dziwne brzęczenie jak przyspieszam mniej energicznie , słychać jakoś przy kierownicy, desce rozdzielczej, nie mam pojęcia co to jest, ale tak jak mówisz jest to brzęczenie jakby jakieś lekkie drgania plastików
- Ocena: 4.76%
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 wrz 2024, 18:13
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI 150 km 2023
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
Jeżeli uda Ci się wyczaić co to jest daj znać, mnie już to wkurza i muszę się wybrać do aso ale nie sądzę że oni to ogarną
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 lip 2024, 9:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: ATECA 2016, 1.4 TSI, Xcellence, manual
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
Ja mam podobny dźwięk, ale nie występuje on w trakcie jazdy z większymi prędkościami, albo występuje tylko go nie słyszę. U mnie objawia się on przy ruszaniu albo przy zwalnianiu, gdy odpuszczam pedał gazu i mam wrażenie jakby dochodziło to bardziej spod środka auta. Osobiście obstawiam osłony od dołu, ale nie mam tego obecnie jak zweryfikować.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
- Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
Ja znalazlem informacje, że czasem brzęczy jakis popychacz od klapki wastegate na turbinie.
Likalizacja by pasowała. Dzisiaj jeszcze jade do nich zweryfikować
Likalizacja by pasowała. Dzisiaj jeszcze jade do nich zweryfikować
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 mar 2024, 19:29
- Samochód: Seat Ateca 1.5 Evo 2 DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
W okolicach wakacji też polowałem na podobnego „świerszcza”. Brzęczenie wydawało się pochodzić zza kierownicy, lewego słupka A, czasem kokpitu centralnego. Na postoju dało się to wywołać odblokowując ustawienie kierownicy i energiczne przesuwać ją między max i min w każdym kierunku. W każdym razie rezonans pochodził od poduszki kolanowej kierowcy. Miałem jechać do ASO ale po paru dociśnięciach i poruszaniu tej plastikowej obudowy znalazła swoje miejsce i zamilkła. Sprawdźcie u siebie.
- Ocena: 4.76%
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 wrz 2024, 18:13
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI 150 km 2023
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
No u mnie tak właśnie słychać w tych okolicach co mówisz i szlag mnie trafia, gdzieś z lewej strony w okolicy kierownicy , przełącznika świateł lub nizej
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
- Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
ooo! To może być to. Sprawdzę. Dzięki.BananBe pisze: ↑17 lut 2025, 17:11W okolicach wakacji też polowałem na podobnego „świerszcza”. Brzęczenie wydawało się pochodzić zza kierownicy, lewego słupka A, czasem kokpitu centralnego. Na postoju dało się to wywołać odblokowując ustawienie kierownicy i energiczne przesuwać ją między max i min w każdym kierunku. W każdym razie rezonans pochodził od poduszki kolanowej kierowcy. Miałem jechać do ASO ale po paru dociśnięciach i poruszaniu tej plastikowej obudowy znalazła swoje miejsce i zamilkła. Sprawdźcie u siebie.
Właśnie też zauważyłem problem z okolic kierownicy na pełnym wysunięciu do siebie - na nierównościach zaczęła brzęczeć jak szalona, ale to skąd inąd raczej.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
- Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
Probowałes podociskać klapkę od poduszki, jak pisał kolega powyżej?
- rgoliat
- Posty: 69
- Rejestracja: 17 gru 2022, 19:55
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI 150 KM
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.
Ostatnio i ja u siebie zacząłem słyszeć delikatny rezonansu okolicy kolumny kierowniczej. Wczoraj w wolnej chwili postanowiłem zerknąć i poszukać przyczyny. Okazało się, że winowajcą jest plastikowy element rozdzielający nawiew powietrza na stopy kierowcy. Widocznie mocowanie wyrobiło się i jest delikatny luz, który podczas jazdy po nierównościach wpada w wibrację. Wystarczyło na razie usztywnić ten element i w kabinie cisza.