Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
tobi
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: tobi »

Cześć. Z góry przyznaję, że jest z tych, którym przeszkadza każdy dźwięk, który jest nienaturalny i nie powinien występować w samochodzie.

Mam pewien problem, którego nie rozwiązało ASO:

Po rozgrzaniu silnika = przejechaniu ok. 30 minut po mieście, zaczyna coś rezonować w głębi deski rozdzielczej po stronie kierowcy. Zawsze i to dokłądnie po przekroczeniu 2000-2100 obr./min. przy średnio dynamicznym przyspieszaniu, kiedy obroty sobie rosną z dołu normalnie, przekraczają 2100, zaczyna się brzęczenie, rezonans.

Wrzucam nagranie, ale ze względu na to, że telefon zbiera wszystko dookoła, to trzeba przyłożyć głośnik tel do ucha.
Specjalnie dodaję i odejmuję gazu, żeby dało się wyłapać zmianę. Oczywiście normalnie słuchać to znacznie wyraźniej.

Słuchać taki rezonans, jakby jakiś plastik albo element zaczynał szybko wibrować.



Jeśli to słyszycie i mieliście podobnie, to będę wdzięczny za podpowiedzi. ASO jechało razem ze mną, ale auto nie przejechało za dużo i dźwięk był dosyć cichy, mechanik nie słyszał go za dobrze. Cos porobił z linkami od zmiany biegów, ale zupełnie nie było to to.



Sponsor


Kalinski

Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Sponsor

Kalinski
Sponsor


AUTO-PAK

Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Sponsor

AUTO-PAK

Boruc79
Posty: 33
Rejestracja: 29 wrz 2024, 18:13
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI 150 km 2023
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: Boruc79 »

Mam też takie dziwne brzęczenie jak przyspieszam mniej energicznie , słychać jakoś przy kierownicy, desce rozdzielczej, nie mam pojęcia co to jest, ale tak jak mówisz jest to brzęczenie jakby jakieś lekkie drgania plastików
Za ten post autor Boruc79 otrzymał podziękowanie:
tobi (09 lut 2025, 20:02)
Ocena: 4.76%

Boruc79
Posty: 33
Rejestracja: 29 wrz 2024, 18:13
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI 150 km 2023
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: Boruc79 »

Jeżeli uda Ci się wyczaić co to jest daj znać, mnie już to wkurza i muszę się wybrać do aso ale nie sądzę że oni to ogarną

AtecaWW
Posty: 15
Rejestracja: 24 lip 2024, 9:23
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ATECA 2016, 1.4 TSI, Xcellence, manual
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: AtecaWW »

Ja mam podobny dźwięk, ale nie występuje on w trakcie jazdy z większymi prędkościami, albo występuje tylko go nie słyszę. U mnie objawia się on przy ruszaniu albo przy zwalnianiu, gdy odpuszczam pedał gazu i mam wrażenie jakby dochodziło to bardziej spod środka auta. Osobiście obstawiam osłony od dołu, ale nie mam tego obecnie jak zweryfikować.

tobi
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: tobi »

Ja znalazlem informacje, że czasem brzęczy jakis popychacz od klapki wastegate na turbinie.

Likalizacja by pasowała. Dzisiaj jeszcze jade do nich zweryfikować

BananBe
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2024, 19:29
Samochód: Seat Ateca 1.5 Evo 2 DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: BananBe »

W okolicach wakacji też polowałem na podobnego „świerszcza”. Brzęczenie wydawało się pochodzić zza kierownicy, lewego słupka A, czasem kokpitu centralnego. Na postoju dało się to wywołać odblokowując ustawienie kierownicy i energiczne przesuwać ją między max i min w każdym kierunku. W każdym razie rezonans pochodził od poduszki kolanowej kierowcy. Miałem jechać do ASO ale po paru dociśnięciach i poruszaniu tej plastikowej obudowy znalazła swoje miejsce i zamilkła. Sprawdźcie u siebie.
Za ten post autor BananBe otrzymał podziękowanie:
tobi (14 kwie 2025, 21:58)
Ocena: 4.76%

Boruc79
Posty: 33
Rejestracja: 29 wrz 2024, 18:13
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI 150 km 2023
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: Boruc79 »

No u mnie tak właśnie słychać w tych okolicach co mówisz i szlag mnie trafia, gdzieś z lewej strony w okolicy kierownicy , przełącznika świateł lub nizej

tobi
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: tobi »

BananBe pisze:
17 lut 2025, 17:11
W okolicach wakacji też polowałem na podobnego „świerszcza”. Brzęczenie wydawało się pochodzić zza kierownicy, lewego słupka A, czasem kokpitu centralnego. Na postoju dało się to wywołać odblokowując ustawienie kierownicy i energiczne przesuwać ją między max i min w każdym kierunku. W każdym razie rezonans pochodził od poduszki kolanowej kierowcy. Miałem jechać do ASO ale po paru dociśnięciach i poruszaniu tej plastikowej obudowy znalazła swoje miejsce i zamilkła. Sprawdźcie u siebie.
ooo! To może być to. Sprawdzę. Dzięki.
Właśnie też zauważyłem problem z okolic kierownicy na pełnym wysunięciu do siebie - na nierównościach zaczęła brzęczeć jak szalona, ale to skąd inąd raczej.

tobi
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: tobi »

Boruc79 pisze:
17 lut 2025, 21:19
No u mnie tak właśnie słychać w tych okolicach co mówisz i szlag mnie trafia, gdzieś z lewej strony w okolicy kierownicy , przełącznika świateł lub nizej
Probowałes podociskać klapkę od poduszki, jak pisał kolega powyżej?

Awatar użytkownika
rgoliat
Posty: 69
Rejestracja: 17 gru 2022, 19:55
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI 150 KM
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Rezonans i brzęczenie od 2100 do 2400 obr./min.

Post autor: rgoliat »

Ostatnio i ja u siebie zacząłem słyszeć delikatny rezonansu okolicy kolumny kierowniczej. Wczoraj w wolnej chwili postanowiłem zerknąć i poszukać przyczyny. Okazało się, że winowajcą jest plastikowy element rozdzielający nawiew powietrza na stopy kierowcy. Widocznie mocowanie wyrobiło się i jest delikatny luz, który podczas jazdy po nierównościach wpada w wibrację. Wystarczyło na razie usztywnić ten element i w kabinie cisza.

ODPOWIEDZ