Pewnie mam trochę bzika, ale czy wy też słyszycie metaliczny szum/tarcie jakby z układu przeniesienia napędu/półosi, może kół?
Słychać to "najlepiej" jadąc wolniej z otwartą szybą, najlepiej wzdłuż jakiegoś budynku, bo dźwięk się odbija.
Przy zmianie biegu na wyższy (manual) albo redukcji jest takie szczęknięcie metaliczne przy zapinaniu i rozpinaniu biegu. Wiem że generalnie ten dźwięk, jakby luźnych elementów metalowych jest w słyszalny czasem, ale mam wrażenie że później przechodzi właśnie w ten szum/tarcie.
Ktoś z Was coś takiego słyszał albo zauważył u siebie?
Metaliczny szum toczenia | Półosie? Hamulce?
- Grz_Bo
- Posty: 588
- Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Seat Leon
- Podziękował: 74 razy
- Otrzymał podziękowań: 231 razy
Re: Metaliczny szum toczenia | Półosie? Hamulce?
Jak masz Cupre z tymi wypasionymi brembo to może być ten problem co z tym filmiku.
_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
- sailor 88
- Posty: 1427
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 97 razy
- Otrzymał podziękowań: 431 razy
Re: Metaliczny szum toczenia | Półosie? Hamulce?
To skrzynia biegów tak hałasuje, Vag niedawno opracował i wdrożył nowy manual szukając mniejszych oporów w układzie przeniesienia napędu. I znalazł...tylko jakim kosztem? Nowa skrzynia ma lichą obudowę (cienkościenną), małe/cienkie łożyska, niewiele oleju itp. więc hałasuje i wytrzymałością pewnie też się nie popisze. Nawet na postoju hałasuje... stojąc na asfalcie/betonie wciskaj i puszczaj sprzęgło to usłyszysz. Szkoda, bo poprzednia generacja skrzyń była udana ( MQ 250 sam miałem w Atece), teraźniejszej (MQ 281) sam bym nie kupił i nikomu nie polecił, tylko DSG. Jest trochę materiału w sieci na ten temat, wymiany skrzyń na gwarancji itd.tobi pisze: ↑14 kwie 2025, 21:50Pewnie mam trochę bzika, ale czy wy też słyszycie metaliczny szum/tarcie jakby z układu przeniesienia napędu/półosi, może kół?
Słychać to "najlepiej" jadąc wolniej z otwartą szybą, najlepiej wzdłuż jakiegoś budynku, bo dźwięk się odbija.
Przy zmianie biegu na wyższy (manual) albo redukcji jest takie szczęknięcie metaliczne przy zapinaniu i rozpinaniu biegu. Wiem że generalnie ten dźwięk, jakby luźnych elementów metalowych jest w słyszalny czasem, ale mam wrażenie że później przechodzi właśnie w ten szum/tarcie.
Ktoś z Was coś takiego słyszał albo zauważył u siebie?
- Ocena: 4.76%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2025, 22:07
- Samochód: Seat Ateca fr
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Metaliczny szum toczenia | Półosie? Hamulce?
Potwierdzam to skrzynia manualna mq281 tak hałasuje mam tak samo u siebie na szczęście nic się nie dzieje pomogła też wymiana oleju jest ciszej.
- Ocena: 4.76%
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 sty 2025, 20:52
- Samochód: Ateca 1.5 TSI 2024 manual
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Metaliczny szum toczenia | Półosie? Hamulce?
A u siebie słyszałeś to z wnętrza?
Przy jakim przebiegu mniej więcej zauważyłeś?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2025, 22:07
- Samochód: Seat Ateca fr
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Metaliczny szum toczenia | Półosie? Hamulce?
Przy otwartej szybie gdy wolno jadę i jak dźwięk odbija się od ściany czy żywopłotu od początku jak kupiłem auto tak mam aktualnie 50tkm