Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 03 mar 2024, 16:33
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2024
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
Prawdę mówiąc, to kiedy się jeździ w trybie D to informacja o numerze biegu czy obrotach silnika są tylko ciekawostką, bo i tak nie mamy na to żadnego wpływu
. Działa tutaj przyzwyczajenie z manuala. Trochę podobnie jest z dwoma tradycyjnymi tarczami zegarów - rzecz całkowicie zbędna. Przesiadłem się na DSG przed rokiem i nie chce już żadnych tarcz - wyświetlacz w pełni cyfrowy jest najwygodniejszy i tylko jego używam.

- Ocena: 4.76%
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 05 wrz 2024, 21:34
- Samochód: Seat Ateca 1,5 TSI DSG
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 34 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
A mnie serce boli, gdy ciągnę przyczepę i widzę (!) jak wrzuca 4 bieg przy 40km/h. To jest właśnie powód aby przejść na manual i nie zarżnąć silnika przy 40/50 tys km
- Za ten post autor Blues Brothers otrzymał podziękowanie:
- Rafiner (05 maja 2025, 16:42)
- Ocena: 4.76%
-
- Posty: 970
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 120 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
Dokladnie, wtedy widac glupote oprogramowania skrzyni. Moze ten widok skloni niektorych do tuningu.Blues Brothers pisze: ↑03 maja 2025, 21:46A mnie serce boli, gdy ciągnę przyczepę i widzę (!) jak wrzuca 4 bieg przy 40km/h. To jest właśnie powód aby przejść na manual i nie zarżnąć silnika przy 40/50 tys km
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane i LPG KME zalozone. 

-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Niemcy
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
W instrukcji jest też uwaga żeby ciągać przyczepę w trybie sport.Rafiner pisze: ↑05 maja 2025, 16:43Dokladnie, wtedy widac glupote oprogramowania skrzyni. Moze ten widok skloni niektorych do tuningu.Blues Brothers pisze: ↑03 maja 2025, 21:46A mnie serce boli, gdy ciągnę przyczepę i widzę (!) jak wrzuca 4 bieg przy 40km/h. To jest właśnie powód aby przejść na manual i nie zarżnąć silnika przy 40/50 tys km
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 05 wrz 2024, 21:34
- Samochód: Seat Ateca 1,5 TSI DSG
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 34 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
W trybie Sport zbyt szybko i długo pracuje act. W trybie sport, ciągnę na eSce, jednak z prędkością przepisową zbyt łatwo wpada w tryb act, trzeba jechać trochę szybciej.
-
- Posty: 3161
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 1006 razy
- Otrzymał podziękowań: 1685 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
Faktycznie, potwierdzam, bo jak od pewnego czasu więcej przełączam na S w celu lepszego hamowania silnikiem przed "czerwonym" lub w innych sytuacjach, ale zgodnie z Waszymi licznymi poradami, głównie dla oszczędzania skrzyni biegów, to widzę że zdecydowanie "chętniej" przechodzi na ACT i dłużej go utrzymuje, nawet podczas niezbyt gwałtownego przyśpieszania, czy jazdy pod górkę. Pewnie ten tryb tak ma, ktoś to tak wymyślił / zaprogramował i czymś konkretnym jest to spowodowane. Na szczęście po tej zmianie nie widzę jakiegoś wielkiego wzrostu spalania, czego najbardziej się obawiałem, a poza tym spalanie najbardziej zależy przecież od warunków jazdy, głównie od ilości przyśpieszeń na stałej, codziennej trasie i u mnie waha się od 7,5 do nawet 9 l/100 km, więc spory rozrzut, a od zawsze jeżdżę spokojnie, mało dynamicznie.Blues Brothers pisze: ↑09 maja 2025, 6:46W trybie Sport zbyt szybko i długo pracuje act. W trybie sport, ciągnę na eSce, jednak z prędkością przepisową zbyt łatwo wpada w tryb act, trzeba jechać trochę szybciej.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie 

-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Niemcy
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG
Tak to zaprojektowali, żeby ten system włączał się, kiedy silnik nie potrzebuje pełnej mocy, a w trybie sport silnik wkręca się na wyższe obroty i dlatego częściej włącza ACT i w niczym to nie przeszkadza.Blues Brothers pisze: ↑09 maja 2025, 6:46W trybie Sport zbyt szybko i długo pracuje act. W trybie sport, ciągnę na eSce, jednak z prędkością przepisową zbyt łatwo wpada w tryb act, trzeba jechać trochę szybciej.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 05 wrz 2024, 21:34
- Samochód: Seat Ateca 1,5 TSI DSG
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 34 razy