Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Luk4as
Posty: 996
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Luk4as »

Nie sa sie



Sponsor


Kalinski

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Sponsor

Kalinski
Sponsor


AUTO-PAK

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Sponsor

AUTO-PAK

ANDREJZ72
Posty: 3
Rejestracja: 20 lut 2025, 17:32
Samochód: SEAT ATECA
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: ANDREJZ72 »

Mam nowe z tego roku i faktycznie nie pokazuje na D biegu, osobiście mi tego brakuje.

Skylla
Posty: 268
Rejestracja: 03 mar 2024, 16:33
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2024
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Skylla »

Prawdę mówiąc, to kiedy się jeździ w trybie D to informacja o numerze biegu czy obrotach silnika są tylko ciekawostką, bo i tak nie mamy na to żadnego wpływu :). Działa tutaj przyzwyczajenie z manuala. Trochę podobnie jest z dwoma tradycyjnymi tarczami zegarów - rzecz całkowicie zbędna. Przesiadłem się na DSG przed rokiem i nie chce już żadnych tarcz - wyświetlacz w pełni cyfrowy jest najwygodniejszy i tylko jego używam.
Za ten post autor Skylla otrzymał podziękowanie:
Misiek (03 maja 2025, 17:43)
Ocena: 4.76%

Blues Brothers
Posty: 174
Rejestracja: 05 wrz 2024, 21:34
Samochód: Seat Ateca 1,5 TSI DSG
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Blues Brothers »

A mnie serce boli, gdy ciągnę przyczepę i widzę (!) jak wrzuca 4 bieg przy 40km/h. To jest właśnie powód aby przejść na manual i nie zarżnąć silnika przy 40/50 tys km
Za ten post autor Blues Brothers otrzymał podziękowanie:
Rafiner (05 maja 2025, 16:42)
Ocena: 4.76%

Rafiner
Posty: 970
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Rafiner »

Blues Brothers pisze:
03 maja 2025, 21:46
A mnie serce boli, gdy ciągnę przyczepę i widzę (!) jak wrzuca 4 bieg przy 40km/h. To jest właśnie powód aby przejść na manual i nie zarżnąć silnika przy 40/50 tys km
Dokladnie, wtedy widac glupote oprogramowania skrzyni. Moze ten widok skloni niektorych do tuningu.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane i LPG KME zalozone. :twisted:

patryk7133
Posty: 1210
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: patryk7133 »

Rafiner pisze:
05 maja 2025, 16:43
Blues Brothers pisze:
03 maja 2025, 21:46
A mnie serce boli, gdy ciągnę przyczepę i widzę (!) jak wrzuca 4 bieg przy 40km/h. To jest właśnie powód aby przejść na manual i nie zarżnąć silnika przy 40/50 tys km
Dokladnie, wtedy widac glupote oprogramowania skrzyni. Moze ten widok skloni niektorych do tuningu.
W instrukcji jest też uwaga żeby ciągać przyczepę w trybie sport.

Blues Brothers
Posty: 174
Rejestracja: 05 wrz 2024, 21:34
Samochód: Seat Ateca 1,5 TSI DSG
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Blues Brothers »

W trybie Sport zbyt szybko i długo pracuje act. W trybie sport, ciągnę na eSce, jednak z prędkością przepisową zbyt łatwo wpada w tryb act, trzeba jechać trochę szybciej.

Misiek
Posty: 3161
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 1006 razy
Otrzymał podziękowań: 1685 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Misiek »

Blues Brothers pisze:
09 maja 2025, 6:46
W trybie Sport zbyt szybko i długo pracuje act. W trybie sport, ciągnę na eSce, jednak z prędkością przepisową zbyt łatwo wpada w tryb act, trzeba jechać trochę szybciej.
Faktycznie, potwierdzam, bo jak od pewnego czasu więcej przełączam na S w celu lepszego hamowania silnikiem przed "czerwonym" lub w innych sytuacjach, ale zgodnie z Waszymi licznymi poradami, głównie dla oszczędzania skrzyni biegów, to widzę że zdecydowanie "chętniej" przechodzi na ACT i dłużej go utrzymuje, nawet podczas niezbyt gwałtownego przyśpieszania, czy jazdy pod górkę. Pewnie ten tryb tak ma, ktoś to tak wymyślił / zaprogramował i czymś konkretnym jest to spowodowane. Na szczęście po tej zmianie nie widzę jakiegoś wielkiego wzrostu spalania, czego najbardziej się obawiałem, a poza tym spalanie najbardziej zależy przecież od warunków jazdy, głównie od ilości przyśpieszeń na stałej, codziennej trasie i u mnie waha się od 7,5 do nawet 9 l/100 km, więc spory rozrzut, a od zawsze jeżdżę spokojnie, mało dynamicznie.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

patryk7133
Posty: 1210
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: patryk7133 »

Blues Brothers pisze:
09 maja 2025, 6:46
W trybie Sport zbyt szybko i długo pracuje act. W trybie sport, ciągnę na eSce, jednak z prędkością przepisową zbyt łatwo wpada w tryb act, trzeba jechać trochę szybciej.
Tak to zaprojektowali, żeby ten system włączał się, kiedy silnik nie potrzebuje pełnej mocy, a w trybie sport silnik wkręca się na wyższe obroty i dlatego częściej włącza ACT i w niczym to nie przeszkadza.

Blues Brothers
Posty: 174
Rejestracja: 05 wrz 2024, 21:34
Samochód: Seat Ateca 1,5 TSI DSG
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Nowy Seat Ateca 1.5 TSI DSG

Post autor: Blues Brothers »

Powinien być jednak dezaktywowany po podpięciu przyczepy.

ODPOWIEDZ