Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana Oleju

Post autor: dario37 »

sailor 88 pisze:
18 sie 2018, 0:55
dario37 pisze:
17 sie 2018, 23:37
Temat rzeka.Ja przy następnej wymianie zastosuje olej Selenia WR FORWARD 0W20.Jeden z najlepszych produktów na Świecie.Zalewane są nim auta z grupy FCA. :D
Na czym opierasz stwierdzenie, że to"jeden z najlepszych na świecie"? Przejrzałem kartę specyfikacji technicznej tego oleju i żadnej rewelacji na skalę światową tam nie znalazłem. Co więcej, producent nie precyzuje dokładnie ważnych parametrów, ukrywając je pod stwierdzeniami poniżej lub powyżej danej wartości. Jeżeli parametry są ponadprzeciętne, to się je podaje, jeżeli takie sobie, ukrywa. Poza tym olej ten nie posiada żadnej aprobaty ważnych koncernów motoryzacyjnych oprócz FIAT-a, w tym VW/Audi, więc teoretycznie nie może być stosowany w czasie opieki gwarancyjnej producenta. Jest też stosunkowo drogi! W/g mnie to niczym nie wyróżniający się olej, ze średniej półki.
No dobra troszkę przesadziłem z tym"najlepszy na Świecie".Mój kolega zalewa swoje auta Selenią i jest bardzo zadowolony.Ja po roku zalałem ATeke MOTUL 8100 X-CLEAN + 5W30.Sailor,to dobry olej do silnika 1,4TSI? :D


Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

dario37 pisze:
17 sie 2018, 23:37

No dobra troszkę przesadziłem z tym"najlepszy na Świecie".Mój kolega zalewa swoje auta Selenią i jest bardzo zadowolony.Ja po roku zalałem ATeke MOTUL 8100 X-CLEAN + 5W30.Sailor,to dobry olej do silnika 1,4TSI? :D
Oczywiście, że dobry, ale jeżeli trzymasz się Motula, polecam ciut lepszy: MOTUL SPECIFIC 5W30 504.00 507.00. Cena podobna, a ma większą zdolność neutralizacji kwaśnych produktów spalania ( wyższa liczba zasadowa-TBN), czyli olej dłużej trzyma parametry podczas częstej pracy na zimnym silniku i jazdy miejskiej (a w większości tak jeździmy). Pozostałe parametry identyczne. Ten "Twój" również spełnia normy 504.00/507.00.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Janisz »

sailor 88 pisze:
16 sie 2018, 22:51

Tylko jeszcze dwa oleje występują w lepkości 0w30 z normą 504.00/507.00, ale drogie Motul (230zł), też dobre parametry i Ravenol (170zł), ale tego nie znam.
sailor88, a które to dokładnie oleje Motula? Pytam z czystej ciekawości. Ja znalazłem poniższe ale nigdzie nie widzę aby spełniały normę dla Ateci:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-0w30
MOTUL SPECIFIC LL-12 FE 0W30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/spec-ll-12-fe-0w30

Sailor88 mam jeszcze dwa pytania.

Biorąc pod uwagę dwa poniższe oleje, to który będzie jednak lepszy biorąc pod uwagę parametry:
- MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30
https://www.motul.com/pl/pl/products/sp ... 07-00-5w30

czy

- LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4200-5W-30-/55

No i ostatnie pytanie. Jak się ma w moim przypadku przejście z oleju 5W40 na olej 5W30? Przebieg ~28 000km.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: zinger »

Janisz pisze:
19 sie 2018, 11:25

sailor88, a które to dokładnie oleje Motula? Pytam z czystej ciekawości. Ja znalazłem poniższe ale nigdzie nie widzę aby spełniały normę dla Ateci:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-0w30
MOTUL SPECIFIC LL-12 FE 0W30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/spec-ll-12-fe-0w30
Przeciez masz wyzej napisane: motul 8100 xclean i specific, oba 5w30.

Ja zalewalem tym pierwszym po 4kkm i teraz tez go zaleje po kolejnych 15kkm.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Janisz pisze:
19 sie 2018, 11:25
sailor 88 pisze:
16 sie 2018, 22:51

Tylko jeszcze dwa oleje występują w lepkości 0w30 z normą 504.00/507.00, ale drogie Motul (230zł), też dobre parametry i Ravenol (170zł), ale tego nie znam.
sailor88, a które to dokładnie oleje Motula? Pytam z czystej ciekawości. Ja znalazłem poniższe ale nigdzie nie widzę aby spełniały normę dla Ateci:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-0w30
MOTUL SPECIFIC LL-12 FE 0W30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/spec-ll-12-fe-0w30

Sailor88 mam jeszcze dwa pytania.

Biorąc pod uwagę dwa poniższe oleje, to który będzie jednak lepszy biorąc pod uwagę parametry:
- MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30
https://www.motul.com/pl/pl/products/sp ... 07-00-5w30

czy

- LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4200-5W-30-/55

No i ostatnie pytanie. Jak się ma w moim przypadku przejście z oleju 5W40 na olej 5W30? Przebieg ~28 000km.
Jeżeli chodzi o Motul 0w30 to ten spełnia normę:https://galonoleje.pl/0w30/motul-specif ... 30-5l.html

Porównując Motula do Liqui Moly, są to bardzo podobne oleje z delikatnym wskazaniem na Liqui Moly, bo np. temperatura krzepnięcia Motula to -39 stopni, a Liqui Moly -42 (jeżeli to w ogóle coś zmienia).

Możesz spokojnie przechodzić na 5w30, a nawet 0w30.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Janisz »

zinger pisze:
19 sie 2018, 13:52
Janisz pisze:
19 sie 2018, 11:25

sailor88, a które to dokładnie oleje Motula? Pytam z czystej ciekawości. Ja znalazłem poniższe ale nigdzie nie widzę aby spełniały normę dla Ateci:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-0w30
MOTUL SPECIFIC LL-12 FE 0W30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/spec-ll-12-fe-0w30
Przeciez masz wyzej napisane: motul 8100 xclean i specific, oba 5w30.

Ja zalewalem tym pierwszym po 4kkm i teraz tez go zaleje po kolejnych 15kkm.
Przecież pytałem o 0W30 a nie 5W30.
sailor 88 pisze:
19 sie 2018, 14:28

Jeżeli chodzi o Motul 0w30 to ten spełnia normę:https://galonoleje.pl/0w30/motul-specif ... 30-5l.html

Porównując Motula do Liqui Moly, są to bardzo podobne oleje z delikatnym wskazaniem na Liqui Moly, bo np. temperatura krzepnięcia Motula to -39 stopni, a Liqui Moly -42 (jeżeli to w ogóle coś zmienia).

Możesz spokojnie przechodzić na 5w30, a nawet 0w30.
Na tą wymianę raczej zdecyduje się na 5W30 bo czy jest sens iść aż w 0W30???

Patrząc ogólnie na to w jakim kierunku zmierzają producenci...mam na myśli zalewanie silnika z normą 508 to jakaś masakra. Jak poszukamy ilu producentów oferuje olej 0W20 zgodny z normą 508 to zobaczymy, że nie mamy zbyt dużego wyboru. I jeszcze ta cena :o

Możliwe, że auta będą zalewane takim olejem np. w Anglii gdzie klienci przy zakupie auta biorą pod uwagę koszt auta i koszt rocznego ubezpieczenia, które uzależnione jest od emisji CO2. Tam minimalne zmiany mogą powodować wzrost lub spadek kosztów. Nigdy bym na to nie wpadł gdyby nie to jak znalazłem wątek na angielskim forum gdzie forumowicze analizowali czy opłaca się brać Atecę, auto Y czy Z patrząc na koszt zakupu + roczny koszt ubezpieczenia :shock:
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Janisz pisze:
19 sie 2018, 18:13
Na tą wymianę raczej zdecyduje się na 5W30 bo czy jest sens iść aż w 0W30???
Jest sens i to bardzo duży!!!
Oleje 0w30 to obecnie najbardziej zaawansowana grupa "smarowideł". Bardzo trudno wyprodukować olej o takiej rozpiętości temperaturowej, przy zachowaniu niskopopiołowości (norma 504.00/507.00), czyli z okrojonym pakietem dodatków. To wymusza stosowanie bardzo dobrej bazy olejowej, więc każdy olej 0w30, będzie lepszy od 5w30. Oleje te charakteryzuje wysoki indeks lepkości (lepkość mało zależna od temperatury), dlatego "na gorąco" trzymają lepkość taką jak oleje 5w30, a "na zimno" lepkość i punkt krzepnięcia są niższe. Silnik na zimno lżej startuje, szybciej jest smarowany (lepsza pompowalność na zimno), szybciej się nagrzewa, a mniejsze opory wewnętrzne przekładają się na mniejsze spalanie na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku.

Natomiast nie zachęcam do stosowania olejów 0w20! To typowe działanie pro ekologiczne, nastawione na ograniczenie emisji spalin. Wymusza to pracę silnika na oleju o obniżonym współczynniku wysokotemperaturowym tzw.HTHS, co wymaga specjalnego przygotowania silnika w toku produkcji. Staje się to coraz bardziej powszechne (Honda była pierwsza) i koncern VW/Audi zaczyna w to wchodzić, ale pierwszy silnik na to na prawdę przygotowany, to dopiero 1,5 TSI. W nowym motorze EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną. Technologia ta zwana jest APS (atmospheric plasma spray). Ścianki cylindrów będą lepiej chronione podczas tzw. zimnych startów. To samo dotyczy łożysk wału korbowego, ale na razie w tej technologi wytwarzany jest tylko pierwszy czop wału korbowego. Zatem w 1,4 TSI niekoniecznie stosowałbym ten olej, co nie znaczy, że silnik na tym oleju będzie gorzej prcował i się zatrze, ale w perspektywie długości przebiegu, będzie to miało na pewno znaczenie.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana Oleju

Post autor: dario37 »

Myślę Sailor,że na tym oleju przy większych przebiegach silnik moze sie zatrzec(0W20).
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Janisz »

sailor 88 patrząc na to jak użytkuję na co dzień auto skłaniam się do oleju 0W30. Patrząc na znane mi marki, którym do tej pory ufałem nie mam zbyt dużego wyboru. Liqui Moly ani Millers nie mają w ofercie oleju 0W30 spełniającego odpowiednia dla nas normę. Motul ma jeden olej.

Zatem do wyboru z oleju spełniającego normę 504 mamy:
- Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 504.00/507.00
oraz
- Motul Specific 0W30 504 507

To są pełne syntetyki czy oleje hydrokrakowane jak pisałeś o innych?
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Janisz pisze:
20 sie 2018, 0:25
sailor 88 patrząc na to jak użytkuję na co dzień auto skłaniam się do oleju 0W30. Patrząc na znane mi marki, którym do tej pory ufałem nie mam zbyt dużego wyboru. Liqui Moly ani Millers nie mają w ofercie oleju 0W30 spełniającego odpowiednia dla nas normę. Motul ma jeden olej.

Zatem do wyboru z oleju spełniającego normę 504 mamy:
- Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 504.00/507.00
oraz
- Motul Specific 0W30 504 507

To są pełne syntetyki czy oleje hydrokrakowane jak pisałeś o innych?
W całej rozciągłości popieram Twój wybór!!! Oba oleje o rewelacyjnych wręcz parametrach, z bardzo delikatną przewagą Shell'a w liczbach. Co do baz olejowych, to w przypadku Shell'a sprawa jest jasna, zbudowany jest na unikalnej bazie otrzymanej syntetycznie z gazu ziemnego. Jest to więc klasa sama w sobie, nie ujęta jeszcze w nomenklaturze, bo tworzy ją tylko Shell w jednej rafinerii i na razie z nikim się nie dzieli. Czyli jest to olej syntetyczny, tylko otrzymywany w inny, niż dotychczas sposób. Co do Motula, to trudno jednoznacznie określić rodzaj i skład bazy, na jakiej został stworzony, bo producent trzyma to w tajemnicy, nawet w tzw. "głębokiej dokumentacji" (nie on jeden z resztą). Ale takie parametry nie biorą się znikąd! Na pewno więc, duży udział w bazie, mają bazy w pełni syntetyczne, ale jak duży, konkretnie nie wiadomo. No ale jest jeszcze jeden argument, cena!!! Motul w sieci około 220zł, a Shell'a niemieckiego kupuję za 125zł, więc różnica znacząca. Za podobną kwotę robię dwukrotnie częściej wymianę, bo Shell to obecnie mój wybór!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ