No dobra troszkę przesadziłem z tym"najlepszy na Świecie".Mój kolega zalewa swoje auta Selenią i jest bardzo zadowolony.Ja po roku zalałem ATeke MOTUL 8100 X-CLEAN + 5W30.Sailor,to dobry olej do silnika 1,4TSI?sailor 88 pisze: ↑18 sie 2018, 0:55Na czym opierasz stwierdzenie, że to"jeden z najlepszych na świecie"? Przejrzałem kartę specyfikacji technicznej tego oleju i żadnej rewelacji na skalę światową tam nie znalazłem. Co więcej, producent nie precyzuje dokładnie ważnych parametrów, ukrywając je pod stwierdzeniami poniżej lub powyżej danej wartości. Jeżeli parametry są ponadprzeciętne, to się je podaje, jeżeli takie sobie, ukrywa. Poza tym olej ten nie posiada żadnej aprobaty ważnych koncernów motoryzacyjnych oprócz FIAT-a, w tym VW/Audi, więc teoretycznie nie może być stosowany w czasie opieki gwarancyjnej producenta. Jest też stosunkowo drogi! W/g mnie to niczym nie wyróżniający się olej, ze średniej półki.
Wymiana Oleju
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana Oleju
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Oczywiście, że dobry, ale jeżeli trzymasz się Motula, polecam ciut lepszy: MOTUL SPECIFIC 5W30 504.00 507.00. Cena podobna, a ma większą zdolność neutralizacji kwaśnych produktów spalania ( wyższa liczba zasadowa-TBN), czyli olej dłużej trzyma parametry podczas częstej pracy na zimnym silniku i jazdy miejskiej (a w większości tak jeździmy). Pozostałe parametry identyczne. Ten "Twój" również spełnia normy 504.00/507.00.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Wymiana Oleju
sailor88, a które to dokładnie oleje Motula? Pytam z czystej ciekawości. Ja znalazłem poniższe ale nigdzie nie widzę aby spełniały normę dla Ateci:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-0w30
MOTUL SPECIFIC LL-12 FE 0W30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/spec-ll-12-fe-0w30
Sailor88 mam jeszcze dwa pytania.
Biorąc pod uwagę dwa poniższe oleje, to który będzie jednak lepszy biorąc pod uwagę parametry:
- MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30
https://www.motul.com/pl/pl/products/sp ... 07-00-5w30
czy
- LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4200-5W-30-/55
No i ostatnie pytanie. Jak się ma w moim przypadku przejście z oleju 5W40 na olej 5W30? Przebieg ~28 000km.
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Przeciez masz wyzej napisane: motul 8100 xclean i specific, oba 5w30.Janisz pisze: ↑19 sie 2018, 11:25
sailor88, a które to dokładnie oleje Motula? Pytam z czystej ciekawości. Ja znalazłem poniższe ale nigdzie nie widzę aby spełniały normę dla Ateci:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-0w30
MOTUL SPECIFIC LL-12 FE 0W30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/spec-ll-12-fe-0w30
Ja zalewalem tym pierwszym po 4kkm i teraz tez go zaleje po kolejnych 15kkm.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Jeżeli chodzi o Motul 0w30 to ten spełnia normę:https://galonoleje.pl/0w30/motul-specif ... 30-5l.htmlJanisz pisze: ↑19 sie 2018, 11:25sailor88, a które to dokładnie oleje Motula? Pytam z czystej ciekawości. Ja znalazłem poniższe ale nigdzie nie widzę aby spełniały normę dla Ateci:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-0w30
MOTUL SPECIFIC LL-12 FE 0W30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/spec-ll-12-fe-0w30
Sailor88 mam jeszcze dwa pytania.
Biorąc pod uwagę dwa poniższe oleje, to który będzie jednak lepszy biorąc pod uwagę parametry:
- MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30
https://www.motul.com/pl/pl/products/sp ... 07-00-5w30
czy
- LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4200-5W-30-/55
No i ostatnie pytanie. Jak się ma w moim przypadku przejście z oleju 5W40 na olej 5W30? Przebieg ~28 000km.
Porównując Motula do Liqui Moly, są to bardzo podobne oleje z delikatnym wskazaniem na Liqui Moly, bo np. temperatura krzepnięcia Motula to -39 stopni, a Liqui Moly -42 (jeżeli to w ogóle coś zmienia).
Możesz spokojnie przechodzić na 5w30, a nawet 0w30.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Wymiana Oleju
Przecież pytałem o 0W30 a nie 5W30.zinger pisze: ↑19 sie 2018, 13:52Przeciez masz wyzej napisane: motul 8100 xclean i specific, oba 5w30.Janisz pisze: ↑19 sie 2018, 11:25
sailor88, a które to dokładnie oleje Motula? Pytam z czystej ciekawości. Ja znalazłem poniższe ale nigdzie nie widzę aby spełniały normę dla Ateci:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-0w30
MOTUL SPECIFIC LL-12 FE 0W30:
https://www.motul.com/pl/pl/products/spec-ll-12-fe-0w30
Ja zalewalem tym pierwszym po 4kkm i teraz tez go zaleje po kolejnych 15kkm.
Na tą wymianę raczej zdecyduje się na 5W30 bo czy jest sens iść aż w 0W30???sailor 88 pisze: ↑19 sie 2018, 14:28
Jeżeli chodzi o Motul 0w30 to ten spełnia normę:https://galonoleje.pl/0w30/motul-specif ... 30-5l.html
Porównując Motula do Liqui Moly, są to bardzo podobne oleje z delikatnym wskazaniem na Liqui Moly, bo np. temperatura krzepnięcia Motula to -39 stopni, a Liqui Moly -42 (jeżeli to w ogóle coś zmienia).
Możesz spokojnie przechodzić na 5w30, a nawet 0w30.
Patrząc ogólnie na to w jakim kierunku zmierzają producenci...mam na myśli zalewanie silnika z normą 508 to jakaś masakra. Jak poszukamy ilu producentów oferuje olej 0W20 zgodny z normą 508 to zobaczymy, że nie mamy zbyt dużego wyboru. I jeszcze ta cena
Możliwe, że auta będą zalewane takim olejem np. w Anglii gdzie klienci przy zakupie auta biorą pod uwagę koszt auta i koszt rocznego ubezpieczenia, które uzależnione jest od emisji CO2. Tam minimalne zmiany mogą powodować wzrost lub spadek kosztów. Nigdy bym na to nie wpadł gdyby nie to jak znalazłem wątek na angielskim forum gdzie forumowicze analizowali czy opłaca się brać Atecę, auto Y czy Z patrząc na koszt zakupu + roczny koszt ubezpieczenia
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Jest sens i to bardzo duży!!!
Oleje 0w30 to obecnie najbardziej zaawansowana grupa "smarowideł". Bardzo trudno wyprodukować olej o takiej rozpiętości temperaturowej, przy zachowaniu niskopopiołowości (norma 504.00/507.00), czyli z okrojonym pakietem dodatków. To wymusza stosowanie bardzo dobrej bazy olejowej, więc każdy olej 0w30, będzie lepszy od 5w30. Oleje te charakteryzuje wysoki indeks lepkości (lepkość mało zależna od temperatury), dlatego "na gorąco" trzymają lepkość taką jak oleje 5w30, a "na zimno" lepkość i punkt krzepnięcia są niższe. Silnik na zimno lżej startuje, szybciej jest smarowany (lepsza pompowalność na zimno), szybciej się nagrzewa, a mniejsze opory wewnętrzne przekładają się na mniejsze spalanie na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku.
Natomiast nie zachęcam do stosowania olejów 0w20! To typowe działanie pro ekologiczne, nastawione na ograniczenie emisji spalin. Wymusza to pracę silnika na oleju o obniżonym współczynniku wysokotemperaturowym tzw.HTHS, co wymaga specjalnego przygotowania silnika w toku produkcji. Staje się to coraz bardziej powszechne (Honda była pierwsza) i koncern VW/Audi zaczyna w to wchodzić, ale pierwszy silnik na to na prawdę przygotowany, to dopiero 1,5 TSI. W nowym motorze EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną. Technologia ta zwana jest APS (atmospheric plasma spray). Ścianki cylindrów będą lepiej chronione podczas tzw. zimnych startów. To samo dotyczy łożysk wału korbowego, ale na razie w tej technologi wytwarzany jest tylko pierwszy czop wału korbowego. Zatem w 1,4 TSI niekoniecznie stosowałbym ten olej, co nie znaczy, że silnik na tym oleju będzie gorzej prcował i się zatrze, ale w perspektywie długości przebiegu, będzie to miało na pewno znaczenie.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana Oleju
Myślę Sailor,że na tym oleju przy większych przebiegach silnik moze sie zatrzec(0W20).
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Wymiana Oleju
sailor 88 patrząc na to jak użytkuję na co dzień auto skłaniam się do oleju 0W30. Patrząc na znane mi marki, którym do tej pory ufałem nie mam zbyt dużego wyboru. Liqui Moly ani Millers nie mają w ofercie oleju 0W30 spełniającego odpowiednia dla nas normę. Motul ma jeden olej.
Zatem do wyboru z oleju spełniającego normę 504 mamy:
- Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 504.00/507.00
oraz
- Motul Specific 0W30 504 507
To są pełne syntetyki czy oleje hydrokrakowane jak pisałeś o innych?
Zatem do wyboru z oleju spełniającego normę 504 mamy:
- Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 504.00/507.00
oraz
- Motul Specific 0W30 504 507
To są pełne syntetyki czy oleje hydrokrakowane jak pisałeś o innych?
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
W całej rozciągłości popieram Twój wybór!!! Oba oleje o rewelacyjnych wręcz parametrach, z bardzo delikatną przewagą Shell'a w liczbach. Co do baz olejowych, to w przypadku Shell'a sprawa jest jasna, zbudowany jest na unikalnej bazie otrzymanej syntetycznie z gazu ziemnego. Jest to więc klasa sama w sobie, nie ujęta jeszcze w nomenklaturze, bo tworzy ją tylko Shell w jednej rafinerii i na razie z nikim się nie dzieli. Czyli jest to olej syntetyczny, tylko otrzymywany w inny, niż dotychczas sposób. Co do Motula, to trudno jednoznacznie określić rodzaj i skład bazy, na jakiej został stworzony, bo producent trzyma to w tajemnicy, nawet w tzw. "głębokiej dokumentacji" (nie on jeden z resztą). Ale takie parametry nie biorą się znikąd! Na pewno więc, duży udział w bazie, mają bazy w pełni syntetyczne, ale jak duży, konkretnie nie wiadomo. No ale jest jeszcze jeden argument, cena!!! Motul w sieci około 220zł, a Shell'a niemieckiego kupuję za 125zł, więc różnica znacząca. Za podobną kwotę robię dwukrotnie częściej wymianę, bo Shell to obecnie mój wybór!Janisz pisze: ↑20 sie 2018, 0:25sailor 88 patrząc na to jak użytkuję na co dzień auto skłaniam się do oleju 0W30. Patrząc na znane mi marki, którym do tej pory ufałem nie mam zbyt dużego wyboru. Liqui Moly ani Millers nie mają w ofercie oleju 0W30 spełniającego odpowiednia dla nas normę. Motul ma jeden olej.
Zatem do wyboru z oleju spełniającego normę 504 mamy:
- Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 504.00/507.00
oraz
- Motul Specific 0W30 504 507
To są pełne syntetyki czy oleje hydrokrakowane jak pisałeś o innych?
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...