TAK !patryk7133 pisze: ↑30 sie 2018, 12:18Dziękuję sailor 88
Czyli współczynnik pompowalności i lepkości strukturalnej niższy jest lepszy ?
Graniczna temperatura pompowalności MRV
Informuje nas o najniższej temperaturze, przy której olej może być przepompowany ciągłą strugą w układzie smarowania. Tyczy się to rozruchów na zimnym silniku. Szczególnie ważne jest to w zimie, przy ujemnych temperaturach. MRV podawane jest w temperaturze -30°C, -35°C lub -40°C w mPа*s lub cP. MRV pomaga upewnić się, że olej smarny chroniący silnik rzeczywiście spełnia swoje zadanie nawet w niskiej temperaturze. Niestety bardzo wielu producentów nie podaje tego parametru. Im MRV niższy tym lepiej.
Lepkość strukturalna CCS
Jest to tzw. próba „zimnego startu”. Mówi nam jak szybko olej silnikowy będzie przepompowany po całym silniku. Podawany jest w mPa*s. Parameter ten mierzony jest przy temperaturze – 30°C. Im wartość niższa tym olej szybciej jest przepompowany oraz lepiej chroni silnik przed zużyciem podczas zimnych rozruchów. Dobry olej powinien mieć CCS poniżej 6000 mPa*s.