Filtr paliwa jest jak najbardziej wymienialny i znajduje się nie w baku, a zamontowany jest bezpośrednio przy nim. Zawiera w swoim wnętrzu regulator ciśnienia. Jedyna cząstka prawdy podana przez serwis to to, że producent nie przewiduje jego wymiany w trakcie eksploatacji pojazdu z silnikiem benzynowym. Osobiście w swoim aucie wymieniłbym go asekuracyjnie gdzieś po przebiegu 90 tyś.km, kosztuje około 70 PLN. Zapchany filtr wymusza na pompie paliwa w baku dodatkowe obciążenie i pompa potrafi się uszkodzić. Tępy mechanik potrafi wymienić samą pompę i za chwilę ta znów jest do wymiany. Ale może właśnie o to chodzi...PiotrekDriver pisze: ↑21 lis 2018, 12:25Panowie wczoraj podczas zmiany opon w Aso zmienili mi wymiane oleju co 15k, jednak powiedzieli ze filtr powietrza zmieniać co 90k a filtr paliwa jest nie wymienialny ponieważ jest w baku (1.4 tsi 4d) do tego co 36 miesiecy wymiana oleju w haldexie i w dsg co 60k. Jednak zastanawia mnie ten filtr paliwa, jak sie do tego odniesiecie?
To samo dotyczy filtra powietrza, co 15 tyś. należy go przynajmniej oczyścić, a co 30 tyś. wymienić. Oczywiście dużo zależy po jakich drogach się jeździ. Zanieczyszczony filtr powietrza to spadek przepływu i tym samym utrata mocy, zwłaszcza w silnikach turbodoładowanych.
Tak wygląda filtr paliwa: