Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 815
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

Sailor88 jak dla Ciebie baza GTL nie jest syntetyczna, to ja dziękuję za takie wywody. Sprawdź sobie.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1373
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 382 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
08 sty 2020, 0:31
Sailor88 jak dla Ciebie baza GTL nie jest syntetyczna, to ja dziękuję za takie wywody. Sprawdź sobie.
Na wywody nie ma tu miejsca, bo dziesięciu stron by zbrakło, a i nie wszystkich to interesuje. Sposób otrzymywania bazy olejowej to jedno, a klasyfikacja bazy do danej grupy to drugie, więc nie wrzuca się wszystkich baz syntetycznych do jednego worka. Sprawdź sobie!
Baza GTL, syntetyzowana z gazu ziemnego należy do grupy III, razem z bazami hydrokrakowanymi (większość olejów na rynku), natomiast grupa IV to PAO (polialfaolefiny) uznawana jest razem z grupą V (estry i inne) za "prawdziwe" syntetyki. I tak przyjmuje to technika motoryzacyjna, za najwytrzymalsze i najodporniejsze oleje uważa się te na bazach IV i V. Oleje 0w20, 0w16, da się stworzyć tylko w oparciu tylko o bazy IV i V grupy (do 90%), bazy GTL tam nie uświadczysz, co nie znaczy że to baza zła, sam jeżdżę na oleju na tej bazie, ale mówiąc pełny syntetyk (nie mylić z napisem na butelce) mamy na myśli oleje na bazach PAO/Estry.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 815
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

Tylko, ze GTL w niektórych parametrach przewyższa PAO i mimo, ze klasyfikowany jest do Gr III, to jest olejem syntetycznym. Stad kupując olej na GTL-u kupujemy olej w pełni syntetyczny. Ponadto im wyższa grupa, tym gorzej miesza się z dodatkami. Stąd pewne specyfiki muszą być robione na III grupie. Ja jeżdżę na Shellu opartym na GTL-u w Fabii, w Ateca mam dopiero 1400km, stąd do serwisu daleko.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1373
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 382 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
08 sty 2020, 17:11
Tylko, ze GTL w niektórych parametrach przewyższa PAO i mimo, ze klasyfikowany jest do Gr III, to jest olejem syntetycznym. Stad kupując olej na GTL-u kupujemy olej w pełni syntetyczny. Ponadto im wyższa grupa, tym gorzej miesza się z dodatkami. Stąd pewne specyfiki muszą być robione na III grupie. Ja jeżdżę na Shellu opartym na GTL-u w Fabii, w Ateca mam dopiero 1400km, stąd do serwisu daleko.
A Ty dalej swoje! To tylko technologia syntetyczna (proces produkcji), ale oleje na tych bazach nie są zaliczane do pełnych syntetyków, w kategorii podziału na klasy w motoryzacji. Takie przyjęto kryteria i sam producent (Shell) tego się trzyma. Wejdź na stronę producenta i porównaj butelkę tego samego produktu (Shell AV-L 0w30) zmieniając język Polski na Niemiecki. Co otrzymujemy:

strona niemiecka-informacja na opakowaniu: Motorenöl auf Basis von Synthesetechnologie

strona polska-informacja na opakowaniu:Fully synthetic motor oil

Dlaczego tak jest, bo w europie zachodniej przepisy wyraźnie określają co to jest olej syntetyczny, a u nas jest dowolność interpretacji, stąd taka mnogość "Full syntetyków" (zawsze to lepiej brzmi).

A informacja o niemieszalności dodatków z bazami syntetycznymi jest nieco przestarzała. Dawniej rzeczywiście tak było, pewien procent całości stanowiły bazy niesyntetyczne, będące rozpuszczalnikiem (nośnikiem) dodatków, ale to już przeszłość. Pakiety współczesnych dodatków do olejów smarowych nie wymagają już udziału specjalnej bazy, obecnie blendowane oleje mogą mieć 90% czystej bazy podstawowej np. PAO, reszta to dodatki. Oleje na GTL-u są dobre, sam używam, ale nie najlepsze, bo takie można zblendować tylko w oparciu o bazy PAO/Estry. Co z kolei nie znaczy, że nie ma gorszych na PAO a lepszych na GTL-u. Tylko trzymajmy się ustalonych zasad!

Opakowanie na rynek europy wschodniej:

Obrazek

Opakowanie na ynek niemiecki:


Obrazek
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 815
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

Tylko, ze na amerykanskim ebay sprzedają oleje w "rzekomych" opakowaniach na Europę wschodnia z opisem fully sinthetic oil. Coś tu nie gra względem twoich argumentów.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1373
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 382 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
08 sty 2020, 21:41
Tylko, ze na amerykanskim ebay sprzedają oleje w "rzekomych" opakowaniach na Europę wschodnia z opisem fully sinthetic oil. Coś tu nie gra względem twoich argumentów.
Nie wiem co i komu chcesz udowodnić? Chyba sobie, bo używasz oleju na GTL-u i uważasz, że to najlepszy wybór? Ja też na nim jeżdżę, uważając, że ma dobry stosunek jakości do ceny, ale są o wiele lepsze. Mnie pasuje, bo mam TDI i wymieniam 2x w roku, ale gdybym miał TSI, kupowałbym lepszy olej i wymieniał 1x w roku.
A co do argumentów, to nie są i nigdy nie były moje! Na każde pytanie odpowiadam w oparciu o najnowsze dane i opracowania producentów i oficjalnych dystrybutorów, wspomagając się wynikami niezależnych analiz fizyko-chemicznych konkretnych produktów.
Ale można inaczej, w sieci jest wiele informacji, starych i nowych, prawdziwych i mniej prawdziwych, tylko trzeba pochylić się nad problemem. Można też zaufać sprzedawcy, najlepiej temu z ebay-a albo z Allegro, sprzedają zawsze oryginalne produkty i służą wszechstronną wiedzą. Nie wspomniałem jeszcze o doradcach serwisowych w naszych salonach, tam można przecież otrzymać rzetelne, prawdziwe i co najważniejsze, powtarzalne informacje.

P.S.
Na eBay-u sprawdziłem, wszystkie oleje od dystrybutora z de są opisane jako technologia syntetyczna, reszta full, więc wszystko gra. I proszę... nie kontynuujmy dalej, bo to nikomu i niczemu nie służy.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 815
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

Nic nie udowadniam, tylko nie zgadzam się z tezą, że oleje na GTL nie są syntetyczne.

Oleje z ropy, nawet HC są pochodnymi węglowodorów pierwotnych, których cząsteczka została poddana obróbce wodorem w obecności katalizatora. Natomiast GTL podobnie jak reszta jest wytworzona z cząsteczek powiedzmy mono, które dopiero po syntezie, polimeryzacji itp. uzyskują własności baz olejowych, zwykle lepsze, ale odpowiednie tym z ropy. I tyle.

Teraz jeżdżę na shelu, kiedyś na motulu, teraz w Atece zaleje na gwarancji co mają w serwisie, tyle że co 15 tys km. Po gwarancji będę kombinował. Na pewno zejdę z 0w 20. Ale to odległa przyszłość.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: patryk7133 »

Ciekawy filmik oglądałem dawno temu ale odkopałem specjalnie dla @Rafiner Pozdrawiam


Dudzik
Posty: 11
Rejestracja: 01 gru 2019, 21:12
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI, DCC, Webasto
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Dudzik »

Pytania wysłane do ASO (Motorpol Wrocław):
Będę chciał wymienić olej po 3tyś km w Atece 2.0 TSI (vin: VSSZZZ5FZL6539579). I tu dwa pytania:

1. jakie normy oleju są dopuszczone dla tego silnika
2. jaki jest koszt serwisu olejowego w przypadku oleju od Państwa i w przypadku gdy olej będzie po mojej stronie
3. jaki olej leją Państwo do tego silnika
Odpowiedź:
1. Normy jakie musi spełniać olej do tego silnika to VW 504.00/507.00
2. Koszt wymiany oleju w Pana samochodzie to 840zł lub 728zł w zależności od tego jaki olej użyjemy. Jeśli chodzi o dostarczenie własnego oleju, decyzja naszego zarządu nie przyjmujemy materiałów od klientów.
3. Olej który jest stosowany to Castrol EDGE 5W30 504.00/507.00 lub oryginalny VW 5W30 504.00/507.00 (tańsza alternatywa)
Wydaje mi się że ktoś pisał na forum że wymieniał olej w Motorpolu we Wro i nie było problemu z własnym olejem. Czy ktoś to może potwierdzić?
Zakładam też że niestety mają prawo tak zrobić, ja natomiast mam prawo serwisować gdzie indziej.
Trochę brak mi już słów do tego. Z jednej strony chcą zalać 504/507, niby lepiej chroni silnik niż 508, jednak w zasadzie
nie zaleję u nich niczego porządnego bo jest tylko Castrol (ten VW to coś mi się wydaje ten sam Castrol tylko w innej butelce).
Poza tym wydaje mi się że do tego silnika przynajmniej wspomnieć Pan powinien o tym że jest też olej 508, który w zasadzie jest rekomendowany.

Czy ktoś może polecić jakiś serwis w okolicy Wro (w sensie do 150km) gdzię nie ma problemu ze swoim olejem?

Dudzik
Posty: 11
Rejestracja: 01 gru 2019, 21:12
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI, DCC, Webasto
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Dudzik »

Serwis miałem na myśli ASO. Nie wiem, Opole może albo coś takiego?

ODPOWIEDZ