Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Endrju »

Bez przesady mój sąsiad ma warsztat i teraz nie są to już jakieś straszne koszty. Kiedyś było zdecydowanie drożej. Chociaż w dzisiejszej sytuacji pandemii koszt licencji jest spory w porównaniu do przyjeżdżających do warsztatu.


Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kuchar »

Mimo że sam zrobiłem w ASO to jakoś w żaden sposób nie chce negować wymiany na własną rękę i nawet jakby coś się wysypało, to jak to udowodnią że olej był wymieniany przy 5 tyś a nie przy 30? (zakładamy że wymieniający zakłada części ori wraz z korkiem spustowym)
Poza tym interwał interwałem - został on stworzony w jakimś celu i do odpowiednich grup odbiorców, olej możesz sobie zmieniać w ASO nawet i co 2 tyś km, kto bogatemu zabroni :D Pytanie tylko czy byłoby to zasadne.
Według mnie, pierwsza wymiana oleju powinna wystąpić znacznie wcześniej niż jest to przewidziane w interwale - o ile zależy Nam na samochodzie poza okresem gwarancyjnym/leasingowym/kredytowym etc.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2020, 0:04 przez Kuchar, łącznie zmieniany 2 razy.

Tomektr
Posty: 99
Rejestracja: 24 cze 2018, 14:01
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Tomektr »

Ja wymieniłem na 3kkm w ASO bo przy pierwszej wymianie jest zakladana śruba z wymiennym uszczelniaczem (fabryczna jest dłuższa i nie można zdjąć pierścienia ) i szary filtr (z fabryki jest czarny). Piszę o 1.4/1.5. Jak się trafi jakiś nadgorliwy to po tym pozna że była zmiana no i nie ma nic w systemie. Więc 200zl zostawisz w ASO i masz spokój. Później już nawet to co 1kkm wymiana na własną rękę, tylko filtr i śruba spustowa z ASO i nikt nie pozna. Wtedy tylko na obowiązkowe wymiany do ASO

Krzysiek1979r
Posty: 80
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Krzysiek1979r »

Jedno pytanie jak wymieniacie sami w domu, co robicie z zużytym olejem? :-)

sssebas78
Posty: 87
Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sssebas78 »

Ludkowie moi mili jaki olej będzie lepszy do silnika DKZA 2.0 TSI wybór między Motul Specyfic 504.00-507.00 0W30 czy lepszy Motul Specyfic 508.00-509.00 0W20 przebieg nie gra roli gdyż moje motto raz w roku lub max 15000km

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

sssebas78 pisze:
17 cze 2020, 20:00
Ludkowie moi mili jaki olej będzie lepszy do silnika DKZA 2.0 TSI wybór między Motul Specyfic 504.00-507.00 0W30 czy lepszy Motul Specyfic 508.00-509.00 0W20 przebieg nie gra roli gdyż moje motto raz w roku lub max 15000km
Jeżeli wybór dotyczy tylko tych dwu olejów, to ja bym postawił na 0w30, bo w kategorii lepkości 0w20 Motul się zbytnio nie popisał. Parametry na papierze są krótko mówiąc słabe w stosunku do produktów innych producentów, a cena wysoka. Na przykład temperatura płynięcia Motul 0w30 -51 st. C, a Motul 0w20 tylko -45 st. C. (olej mniej lepki, a krzepnie szybciej!!!). To nie świadczy dobrze o zastosowanych bazach.
P.S. Tak na marginesie, Motul bazuje na wypracowanej kiedyś renomie (pierwszy na świecie olej syntetyczny w 1971 roku), sprzedając bardzo przeciętne produkty w klasie popularnej, po nie adekwatnej do jakości cenie. W przeciwieństwie do olejów do silników sportowych, gdzie należy do czołówki.
Nie znaczy to oczywiście, że są to jakieś złe oleje i silnik się zatrze, ale po prostu nie warte swojej ceny.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
paprotek (26 cze 2020, 0:47)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

sssebas78
Posty: 87
Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sssebas78 »

sssebas78 pisze:
17 cze 2020, 20:00
Ludkowie moi mili jaki olej będzie lepszy do silnika DKZA 2.0 TSI wybór między Motul Specyfic 504.00-507.00 0W30 czy lepszy Motul Specyfic 508.00-509.00 0W20 przebieg nie gra roli gdyż moje motto raz w roku lub max 15000km
Może i mądrze prawi kolega Sailor 88 a więc rozpatrzę wszelakie propozycje i na takowe poczekam jeśli można bo wymiana oleju tuż tuż

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

sssebas78 pisze:
18 cze 2020, 14:34
sssebas78 pisze:
17 cze 2020, 20:00
Ludkowie moi mili jaki olej będzie lepszy do silnika DKZA 2.0 TSI wybór między Motul Specyfic 504.00-507.00 0W30 czy lepszy Motul Specyfic 508.00-509.00 0W20 przebieg nie gra roli gdyż moje motto raz w roku lub max 15000km
Może i mądrze prawi kolega Sailor 88 a więc rozpatrzę wszelakie propozycje i na takowe poczekam jeśli można bo wymiana oleju tuż tuż
Temat rzeka...dużo zależy też od budżetu przeznaczonego na olej i preferencji użytkownika. W tym wątku dużo propozycji już padło, więc warto przejrzeć. Godny polecenia jest też nowy olej serwisowy, jak pokazały badania fizyko-chemiczne, ma bardzo dobre parametry i nowy pakiet dodatków w tej klasie cenowej (oczywiście kupiony poza ASO). Poza tym, jeżeli będziesz wymieniał tak jak napisałeś, to każdy spełniający zalecane normy będzie dobry, bo nie zdąży się zdegradować.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
paprotek (26 cze 2020, 0:47)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: thecichy »

To jak już ktoś samemu wymienia to podrzucam ;)


Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Grzadq »

Podepnę się do tematu.

Wymiana oleju w Haldexie:

1.) Spotkałem się na tym forum z 3 różnymi "dystansami" : co 45.000 km (wg Seata), co 50.000 (Sailor), co 60.000 (np producenci olejów). Ktoś widział w jakim stanie był ten spuszczany olej, czy te +-15.000 zrobi mu różnicę?
2.) W ASO czy gdzieś poza?
3.) Olej VW, oryginalny czy inny? ( inny = np taki https://www.ravenol.pl/aktualnosci/pos ... type=post Ile tego oleju tam wchodzi?

Natomiast olej w DSG co 60.000 km poza ASO? :-) Jak już ktoś wymieniał to dynamicznie czy statycznie? Podzielcie się doświadczeniami.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

ODPOWIEDZ