Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: root »

Przypiąłem i zamknąłem. Dyskusje proszę prowadzić tutaj.

MINI PORADNIK OLEJOWY (oleje silnikowe). Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki



Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: hetman72 »

Szacun ;-)
Może mój komentarz nic nie wnosi ale po przeczytaniu 1 wpisu zbyteczne jest "myślenie".
Ale dla takich wpisów powstało to forum.
Dzięki
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Grzadq »

Dobra, zrobiłem mały research (tu na forum i ogólnie na internetach) i podzielę się z Wami moim planem serwisowym na poszczególne przebiegi, może komuś się przyda lub wzbudzi jakąś dyskusję :-)

Przeglądy, nie licząc przeglądu po 2-3 tys km "olejowego", co 15.000 km, chyba nie wymaga komentarza dlaczego nie longlife.

Co 15.000 km: filtry kabinowy, olej + filtr oleju + korek i uszczelka, filtr powietrza.

Filtr powietrza można jedynie oczyścić i wymieniać co 30.000 km, można wymienić co 15 k, w zależności jak kto chce, gdzie i jak jeździ.

Co 30.000 km: olej haldex + czyszczenie pompy oraz wymiana oleju w skrzyni DSG wraz z filtrem.

I teraz słowo komentarza: odnośnie wymiany oleju w haldexie znalazłem różne źródła, część mówi o wymianie co 3 lata bez względu na ilość przejechanych kilometrów, część mówi o wymianie co 60.000 tys km. Czemu zamierzam wymieniać co 30.000 km?

https://motofocus.pl/technika/71097/awa ... el-i-volvo
https://superbclub.pl/viewtopic.php?f=5 ... 2&start=30

To są te same haldexy co w atekach.

Oczywiście można olać i liczyć na gwarancję, znowu jak kto woli. W moim przypadku zamierzam auto zostawić w rodzinie na dłużej, a koszt nowego haldexa w ASO to ponoć 18.000 zł ...

Odnośnie wymiany oleju w DSG, zalecane przez producenta jest co 60.000 km, ale również jest sporo artykułów mówiących o tym, że warto jednak wymieniać częściej, mniejsze ryzyko awarii, zwłaszcza mechatroniki. Jazda bez wymiany oleju w DSG + 60.000 km to dla mnie proszenie się o kłopoty :-) Zostaje więc przedział 30-60 tys km. Postanowiłem więc, z różnych przyczyn, wymieniać olej w DSG razem z haldexem co 30.000. Powody w moim przypadku są 2: dość agresywna, sportowa jazda, wysokie prędkości, mocne ruszanie spod świateł = intensywna eksploatacja + łatwiejsza logistyka przy serwisach - oddaje samochód na "duży" przegląd :-)

Do rozważenia jest jeszcze czy wymiana statyczna czy dynamiczna. Dynamiczna jest droga, ale być może również się na nią zdecyduje, przynajmniej za pierwszym razem. Chodzi mi o usunięcie wszelkich potencjalnych opiłków i brudów od nowości, czego zwykła, statyczna wymiana, nie zagwarantuje na pierwszej wymianie.

Co 90.000 km Filtr paliwa - Sailor omawiał w tym wątku
Raz do roku, na wiosnę, niezależnie od km Odgrzybianie klimy.

Do tego monitoring stanu opon, klocków, tarcz.

Nie są to oczywiście żadne sztywne wytyczne, część osób może to potraktować jako przesadę ale tak jak wspomniałem, zamierzam pocieszyć się samochodem co najmniej kilka ładnych lat i liczę na to, że taka dbałość przyniesie wymierne skutki.
Za ten post autor Grzadq otrzymał podziękowanie:
Misiek (10 paź 2020, 20:56)
Ocena: 5.26%
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: michal 76 »

Grzadq pisze:
10 paź 2020, 12:47
Dobra, zrobiłem mały research (tu na forum i ogólnie na internetach) i podzielę się z Wami moim planem serwisowym na poszczególne przebiegi, może komuś się przyda lub wzbudzi jakąś dyskusję :-)

Przeglądy, nie licząc przeglądu po 2-3 tys km "olejowego", co 15.000 km, chyba nie wymaga komentarza dlaczego nie longlife.

Co 15.000 km: filtry kabinowy, olej + filtr oleju + korek i uszczelka, filtr powietrza.

Filtr powietrza można jedynie oczyścić i wymieniać co 30.000 km, można wymienić co 15 k, w zależności jak kto chce, gdzie i jak jeździ.

Co 30.000 km: olej haldex + czyszczenie pompy oraz wymiana oleju w skrzyni DSG wraz z filtrem.

I teraz słowo komentarza: odnośnie wymiany oleju w haldexie znalazłem różne źródła, część mówi o wymianie co 3 lata bez względu na ilość przejechanych kilometrów, część mówi o wymianie co 60.000 tys km. Czemu zamierzam wymieniać co 30.000 km?

https://motofocus.pl/technika/71097/awa ... el-i-volvo
https://superbclub.pl/viewtopic.php?f=5 ... 2&start=30

To są te same haldexy co w atekach.

Oczywiście można olać i liczyć na gwarancję, znowu jak kto woli. W moim przypadku zamierzam auto zostawić w rodzinie na dłużej, a koszt nowego haldexa w ASO to ponoć 18.000 zł ...

Odnośnie wymiany oleju w DSG, zalecane przez producenta jest co 60.000 km, ale również jest sporo artykułów mówiących o tym, że warto jednak wymieniać częściej, mniejsze ryzyko awarii, zwłaszcza mechatroniki. Jazda bez wymiany oleju w DSG + 60.000 km to dla mnie proszenie się o kłopoty :-) Zostaje więc przedział 30-60 tys km. Postanowiłem więc, z różnych przyczyn, wymieniać olej w DSG razem z haldexem co 30.000. Powody w moim przypadku są 2: dość agresywna, sportowa jazda, wysokie prędkości, mocne ruszanie spod świateł = intensywna eksploatacja + łatwiejsza logistyka przy serwisach - oddaje samochód na "duży" przegląd :-)

Do rozważenia jest jeszcze czy wymiana statyczna czy dynamiczna. Dynamiczna jest droga, ale być może również się na nią zdecyduje, przynajmniej za pierwszym razem. Chodzi mi o usunięcie wszelkich potencjalnych opiłków i brudów od nowości, czego zwykła, statyczna wymiana, nie zagwarantuje na pierwszej wymianie.

Co 90.000 km Filtr paliwa - Sailor omawiał w tym wątku
Raz do roku, na wiosnę, niezależnie od km Odgrzybianie klimy.

Do tego monitoring stanu opon, klocków, tarcz.

Nie są to oczywiście żadne sztywne wytyczne, część osób może to potraktować jako przesadę ale tak jak wspomniałem, zamierzam pocieszyć się samochodem co najmniej kilka ładnych lat i liczę na to, że taka dbałość przyniesie wymierne skutki.
Co do haldexa u mnie olej wymieniony po 3 latach. Takie były wytyczne serwisu

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kanisz »

Wszystko się zmienia technologia produkcji oleju również, ale moim zdaniem i chyba nawet tak są ustawione firmowo, że 👉
Interwał wymiany oleju uzależniony jest od 2 czynników w zależności, który pierwszy wystąpi 👉😉👍
Od ilości kilometrów np co 15kkm 👉😉
Lub
Od ilości dni/miesięcy od ostatniej wymiany... Max co 24mies 👉😉

Też jestem za zmianą co 15tys km ale jak ktoś ma więcej niż jedno auto to może się zdarzyć, że w 2 lata nie przejedzie 15tys km tym konkretnym autem więc trzeba zastosować poprawkę, że najpóźniej do 2 lat nie ważne że nie ma 15kkm olej należy zmienić, ponieważ ulega rozrzedzeniu, degradacji, starzeje się, wydziela się woda itd...
... Nawet kiedy olej stoi w aucie które mało jeździ 👉😉👍

U mnie po ok 1.5roku komputer sam nakazał zmianę mimo, że przejechane było ponad 14kkm....

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kanisz »

Do w/w wymian eksploatacyjnych dodałbym

👉 Wymiana płynu hamulcowego po 2 latach 👉😉

👉 Wymiana płynu chłodniczego po 2 latach 👉😉
... Albo przynajmniej sprawdzenie temperatury zamarzania...

...i nie wiem jak to jest w tych autach ze wspomaganiem układu kierownicy... 👉❓

Bonifacy
Posty: 628
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Bonifacy »

Czy jak ktoś się nie zna na mechanice - tak jak ja - może po prostu kierować się wskazaniami komputera i zaleceniami serwisu? W dotychczasowych samochodach, a miałem ich 5 (4 kupowane jako nowe, jeden używany) zawsze tak robiłem i nie miałem problemów z wyjątkiem jednej awarii Volvo S40 (to właśnie ten kupiony jako używany).

Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Grzadq »

Frodo pisze:
10 paź 2020, 13:19
Grzadq,
  • nie zapomnij o świecach ;)
    filtry powietrza, w tym ten w kabinie, to moim zdaniem warto regularnie oglądać i zdecydować czy wymienić
    wymiana oleju w Haldex co 30 kkm (Mm ;) ) na pewno nie zaszkodzi, choć jak na liczbę tych sytstemów to wpisów o problemach wydaje się być bardzo mało :!: ; wspomniana wymiana pompy to stosunkowo łatwa sprawa; poza tym ktoś opisuje problem z Superbem, już po gwarancji w 2018 roku, czyli rocznik 2016 lub starszy - domyślam sie, że od tego czasu było już kilka co najmniej drobnych zmian i jeden z artykułów zwraca uwagę na różnice w hardware i software w zależności od modelu;
    wymiana w DQ381 jest z tego co czytałem zalecana co 120 kkm więc co 30 to na pewno dmuchanie na zimno (nie twierdzę, że to coś złego); warto też zwrócić uwagę, że w 190 TSI skrzynia ta jest mniej obciążona niż Cuprze
    odgrzybianie klimy co roku to myślę przesada, znam ludzi, którzy jeżdzą 15+ lat "bez problemów" i nigdy tam nie zaglądali; tu też chyba najlepiej byłoby rzucić okiem, ale to już trochę trudniejsze - może ktoś ma dobry sposób?
Dzięki za świece ;-) Zapomniałbym ... aczkolwiek tu mam kolejny dylemat czy nie polegać w tym zakresie na serwisie, bo znowu się natknąłem na opinie że świece już po 30.000 km ... co by oznaczało, że ten przegląd byłby kolosalny...

Filtry powietrza i kabinowy w moim przypadku bezwzględnie do wymiany, mieszkam na Śląsku i jak widzę przez jaki syf przejeżdżam w porze zimowej ... tu nie ma co oglądać panie.

Odnośnie haldexa - czy poprawili tylko i wyłącznie software, czy hardware też i czy u mnie już jest ta poprawiona wersja - nie będę ryzykował, powiem Wam po przeglądzie jaki był koszt ale krzywdy mu nie zrobię jak mu wymienię olej tak wcześnie i wyczyszczę "koszyczek".

Odnośnie DSG, rzeczywiście sugerują wymianę co 120.000 ... ale jeśli przyjmujemy za brednie marketingowe longlife oleje co 30.000, tak samo postąpiłbym w przypadku DQ381 - opcja wymiany co 60.000 to dla mnie minimum. A że mocno przymierzam się do skrócenia sobie gwarancji na własne życzenie i pogrzebanie trochę w ECU na wiosnę ... to tym bardziej skrzynia będzie pracowała mocniej niż standard, stąd tutaj też nie będę oszczędzał.

Odgrzybianie klimy co roku to nie jest przesada. To powinna być oczywistość. Mam klimę w domu (split casty), w pracy, zawsze i wszędzie minimum raz do roku jest przegląd wraz czyszczeniem i dezynfekcją i mimo dość częstej eksploatacji, panowie taki syf wyciągają że dramat. W tych trudnych czasach szanujmy płuca, koszt czyszczenia klimy to ok. 100 zł.
Czy jak ktoś się nie zna na mechanice - tak jak ja - może po prostu kierować się wskazaniami komputera i zaleceniami serwisu? W dotychczasowych samochodach, a miałem ich 5 (4 kupowane jako nowe, jeden używany) zawsze tak robiłem i nie miałem problemów z wyjątkiem jednej awarii Volvo S40 (to właśnie ten kupiony jako używany).
Pewnie że możesz, ja w swoim poprzednim również się kierowałem "standardem" i jeździłem do serwisu wtedy kiedy było trzeba, wymieniałem to co serwis zalecal w czasie w którym zalecał i tyle.

Jednakże, sprzedałem go po 5 latach, Ateką mam zamiar jeździć dłużej to raz. Dwa, tamto był manual i bez haldexa, tutaj w Atece jest potencjalnie dużo więcej pierdół które jak się zepsują to mogą mocno szarpnąć po kieszeni. Trzy, mimo regularnego serwisowania i tak wpadłbym w potencjalne koszty, łańcuch się rozciągnął (mimo regularnej zmiany oleju), tarcze szlag trafił, sprzęgło ... i nie wiem co jeszcze, ale samochód po ok. 5 latach, 150.000 km zaczął być głodny remontów ... Tutaj spróbuję więc innej strategii, zobaczymy z czasem jak wyjdzie 8-)

*Dzięki za płyn hamulcowy i chłodniczy, również wrzucam na swoją checklistę i będę to kontrolował.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

lucekj
Posty: 4
Rejestracja: 16 paź 2020, 21:43
Samochód: Leon 1.5 tsi 130km
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: lucekj »

sailor 88 pisze:
03 sie 2020, 1:06
Lord M pisze:
02 sie 2020, 22:50
Widzę że kolega powyżej zalał swoje DKZA (2.0 TSI) Ravenolem 0W20. Ja mam pytanie do wszystkich kolegów. Ja kupiłem też Ravenola ale 0W30 (norma 504 00/507 00). Chcę aby olej stał się moim docelowym przez cały okres używania auta. Na ten moment na okres dotarcia auto ma zalany Motul X-clean+ 5W30. Olej mam zamiar wymienić przy około 3000 tys km bo mam jechać w dłuższą trasę.

Pytanie jest takie (tutaj też zagaduje kolegę sailora), czy jest jakaś odczuwalna różnica między 0W20 a 0W30 od Ravenola? Okres wymiany co ok 10 tys km lub co roku. Zależy aby silnik miał super smarowanie a spalanie (o ile jest jakaś wyczuwalna różnica) to sprawa drugo planowa. Czytałem że Motul to już nie to co kiedyś. Z Castrolem miałem przeboje dawno temu (jakoś moja Honda za nim nie przepadała).

Pytanie zupełnie z bani. Kiedyś wyczytałem, że jak się przejdzie z 0W20 na 0W30 to już nie ma powrotu. Prawda to czy mit? Bo z tego co czytam wypowiedzi Sailora i innych użytkowników to 0W20 jest trudniej zrobić niż 0W30 ale z drugiej strony (chyba) 0W30 (i wyższa druga cyfra) oznacza lepszą wytrzymałość na np wyższe temperatury i ogólnie lepsze zabezpieczenie silnika.

Obecnie jest tyle norm że już głupieje. Kiedyś lałem 0W40 i był spokój a teraz już nie wiadomo. Bardzo proszę o radę i sprostowanie o ile mój tok rozumowania jest zły.
Oprócz lepkości podawanych na butelce, dużo ważniejsza jest tzw. lepkość wysokotemperaturowa(HTHS) a ta związana jest z normą jakiej życzy sobie producent, bo pod nią konstruuje się dany silnik. I tak oleje o lepkości 0w30, 5w30(504.00/507.00) charakteryzują się wysoką lepkością wysokotemperaturowa, dając lepszą ochronę przezd ścieraniem/zużyciem, natomiast oleje 0w20(508.00/509.00) mają obniżoną lepkość wysokotemperaturową, co umożliwia mniejsze zużycie paliwa. Nie oznacza to jednak, że oleje 0w20 są złe i silnik chroniony jest gorzej, wręcz odwrotnie, "rzadszy" olej ma szybszą cyrkulację i lepiej odbiera ciepło z węzłów tarcia, ale warunkiem koniecznym jest konstrukcyjne przystosowanie silnika do pracy na takiej lepkości, a z tym różnie bywa. Ogólnoświatowa nagonka na ekologię i ogromne kary za przekraczanie norm emisji spalin, prowadzą do nie zawsze korzystnych (dla nabywcy) posunięć producentów silników. Co prawda silnik nie zatrze się na takim oleju, ale trwałość kluczowych elementów trących na pewno się zmniejszy. Reasumując, w koncernie VAG'a silnikiem idealnie przystosowanym do oleju 0w20 jest 1,5TSI, posiadający pompę olejową o zmiennym wydatku, sterowaną komputerowo. Reszta posiada pompy tradycyjne i myślę, że przy temperaturze oleju 90-100 stopni, stojąc w korku, ciśnienie oleju na wolnych obrotach wynosi około 1 bara na takim oleju. Popatrzcie na swoje zegary w aucie, po włączeniu zapłonu, nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju(kiedyś się zaświecała i gasła po uruchomieniu silnika), a obecnie zaświeci się dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 1 bara, ale powyżej 2000 obr/min. Po to, aby nie denerwować kierowcy ;)
Moim zdaniem Ravenol 0w30 do tego silnika to idealne rozwiązanie pod każdym względem, oprócz ceny oczywiście. Nowy olej serwisowy(Shell 0w30) to też bardzo dobry wybór, a i każdy z normą 504.00/507.00 spełni swoją rolę. Natomiast decydując się na 0w20, stosowałbym olej najwyższej klasy i wymieniał co 10 tyś. Ta klasa oleju tworzona jest w oparciu o dużą ilość dodatków zwanych wiskozatorami, które szybko się degradują i olej z czasem nie trzyma parametrów początkowych, a rezerwy żadnej przy takiej lepkości nie ma. Jazda na krótkich dystansach, przy niedogrzanym silniku i rozcieńczaniu oleju paliwem nie jest zdrowa dla silnika.
Witam serdecznie, specjalnie zrobiłem desant z forum Leona, aby doradzić się, a w szczególności zapytać kolege Sailora miłośnika olejowego o pewną sprawę ;)

Niestety pospieszyłem się z wymianą oleju zanim ten wątek został poruszony.

Od lutego mam Leona rocznik 2019 z silnikiem benzynowym 1.5 130 koni.

Długo szukałem i radziłem się na jaki przejśc docelowo olej. Początkowo dowiedziałem się, że ASO do mojego silnika zalany jest 0w20 z normą 508 - wykonałem dwa telefony do ASO oraz pare maili ze względu na rozbiezne informacje jakie podawali (raz mówili, że pod żadnym pozorem nie przechodzić na 5w30 norma 504, raz ze niby ok, ale gwary nie daja itd).

W instrukcji obsługi nie ma wzmianki na temat nowego silnika, jest jedynie info, że norma 504 może nieznacznie pogorszyć emisję spalin,

Stara szkoła i rozmowy z ze znajomymi mechanikami przekonały mnie na 5w30 i norme 504 (głównym bodźcem i powodem była niby zwiększona ochrona silnika).

Planuję autem zrobić gdzieś do 100k km. Olej od pierwszego auta zmieniałem co 10-15k max.

Pierwszą zmianę w Leonie wykonałem przy stanie 4800 km i dwie kolejne chciałem zrobić po około 12,5k (wymiany poza aso), aby przy 30k dobić do gwarancyjnego przeglądu.

I teraz tak, wybór padł na Valvoline SynPower 5w30 XL-III C3 z norma 504. Wydaje mi się, że auto CIUT więcej pali po tej zmianie (minimum 0,5 litra) i ciut głośniej chodzi. Co do spalania to może nie być to do końca miarodajne, gdyż na dotarciu czyli do 4800km (pierwsza zmiana oleju) starałem się nie prekraczać 3 tysiecy obrotow, delikatnie wkrecalem silnik na obroty, bez gwałtownych przyspieszen, a i w miesice bylo duzo mniej aut/korkow ze wzgledu na poczatki covida. Teraz wiadomo, że czasami przycisne, wieksze korki, ale mimo wszystko w trasie jezdze podobnie i mam wrażenie ze faktycznie troche wiecej pali.

Miesięcznie robię: 1400km trasy (autostrady) i jakieś 400miasto.

Pytanie mam takie: czy po przejsciu z fabrycznego niewiadomo co (prawdopodobnie 0w20) na 5w30 v504, moge wrócić na 0w20 i norme 508? Kilka źródeł i Panowie w aso kategorycznie zaprzeczało i mowili, ze jak juz jestem na 504 to, abym na tym jezdizl do konca :(

Żałuję oczywiście, tego ruchu, ale teraz chciałbym zbratać się już na stałe z Ravenol 0w20 :/ Mogę mogę znów zmienić opcje z 5w30 504 i przejsc na 0w20 508? Jeśli tak to czy np robić płukankę Archoila przed zalaniem nowego 0w20 czy mam kontynuowac jazde na 5w30 nor. 504?

Troszkę się rozpisałem, ale temat po lekko innym zachowaniu silnika nie daje mi spokoju.

Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

lucekj pisze:
16 paź 2020, 22:00
Pytanie mam takie: czy po przejsciu z fabrycznego niewiadomo co (prawdopodobnie 0w20) na 5w30 v504, moge wrócić na 0w20 i norme 508? Kilka źródeł i Panowie w aso kategorycznie zaprzeczało i mowili, ze jak juz jestem na 504 to, abym na tym jezdizl do konca :(
Oczywiście że możesz, a nawet powinieneś wrócić do oleju 0w20 (508.00/509.00). Panowie w serwisach są nieprzygotowani na takie pytania i dlatego odpowiedzi są jakie są... Gdyby było inaczej, odpowiedzi byłyby spójne, a nie różne w każdym serwisie. Co miałby niby trwale zmienić olej zastosowany przez Ciebie w silniku??? Co prawda wybrałeś dość "gruby" olej do tego silnika (w zakresie normy 504.00/507.00 są to górne rejestry), no i składem też nie powala, ale na pewno niczego nie uszkodzi, ani nie zmieni. Pompa oleju o zmiennym wydatku, sterowana elektroniką, dostosuje się do lepkości, ale szczególnie na zimną porę roku nie jest to najlepszy wybór i spalanie rzeczywiście może wzrosnąć. Najgorsze parametry ma ten olej na zimno, po uruchomieniu (przy -30 pompowalność na granicy normy). Gdybyś zastosował serwisowy 504, albo inny na syntetycznych bazach, nie było by dywagacji. Ja osobiście wymieniłbym na 0w20 przed zimą, bo nie mógłbym spać po nocach ;) , tym bardziej, że nie kosztował zbyt wiele, ale Ty zrób w/g własnego uznania, na przykład skróć znacząco dystans do wymiany, jak żal wylewać świeży olej. A Ravenol 0w20, to najwyższa półka... A może tak, na najbliższą wymianę(dla przepłukania) zastosuj serwisowy 0w20 (bardzo dobre parametry i cena poza serwisem), a docelowo przejdziesz na wspomniany Ravenol. Płukanka w Twoim przypadku nie jest potrzebna.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Misiek (17 paź 2020, 4:19) • lucekj (17 paź 2020, 11:59)
Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ